Gå til innhold

Bruker du parfyme når du har babyen tett inntil kroppen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet med parfyme da jeg fikk barn, fordi jeg leste at det var viktig at babyen kjente den naturlige lukten av mammaen sin.

Jeg leste også at hvis man plasserer 20 nybakte mødre med deres babyer i et rom og legger alle babyene på gulvet, så klarer babyene å krabbe til sin mor pga lukten.

Anonymkode: 6eb2b...c5d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker generelt lite parfyme, og jeg brukte ingenting når jeg hadde baby/Småbarn. 

Jeg tenkte alltid at parfymen kanskje var for sterk for en sart babyhud og for sterk lukt. Jeg kan av og til få vondt i hodet av altfor sterk parfymelukt og ville ikke utsette baby for det heller 

Anonymkode: 610b9...b50

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sluttet å bruke parfyme når jeg fikk baby. Begynte å bruke det litt igjen når hun var ca 1,5 år.

Anonymkode: 0abf1...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det ikke så lenge jeg skal være nær baby, nei. Og det er jeg jo hele tiden.

Anonymkode: c2dfe...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. 

Anonymkode: b746c...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ikke parfyme det første året. Bruker det enda sjeldent (har faktisk ikke parfyme nå en gang når jeg tenker etter 😮 )

Anonymkode: 6127b...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei men brukte vanlig deo med litt parfyme i da. Og noe body lotions. Men forsøkte å bytte ut en del med parfymefritt. Brukte aldri vanlig parfyme. Og vasket klær, hender, kropp osv med Neutral.

Anonymkode: c96ce...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker lite parfyme til vanlig og enda sjeldnere etter at vi fikk baby.

Må si at jeg ikke liker særlig godt når babyen har sittet i fanget hos noen og når jeg får den tilbyr så lukter den av vedkommendes parfyme🤨

Anonymkode: de438...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruker ingen parfyme etter baby kom. Og jeg hater når noen holder babyen min og hun lukter parfyme når jeg får hun tilbake 😭😭

Anonymkode: d0ad8...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Og hater når andre som bruker parfyme holder henne, og hun lukter når de er ferdig 

Anonymkode: f9515...ec5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men har ikke parfyme på brystet. 

Anonymkode: 482b4...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Norges astma og allergiforbund  anbefalt å minimere parfymebruk rundt baby/småbarn. 

Anonymkode: ae4d8...e95

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nei, det skjedde helt naturlig / automatisk å droppe parfyme, bodylotion m lukt, sterk såpe osv da babyen kom

Anonymkode: a9075...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, brukte ikke parfyme da jeg hadde baby. Begynte igjen da barnet var rundt 1,5 år.

Anonymkode: 9c152...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Nei men brukte vanlig deo med litt parfyme i da. Og noe body lotions. Men forsøkte å bytte ut en del med parfymefritt. Brukte aldri vanlig parfyme. Og vasket klær, hender, kropp osv med Neutral.

Anonymkode: c96ce...f64

Samme her.

Slutta med parfyme da jeg ble gravid, men deo har parfyme i sted, og har også en body lotion med mild duft.

Anonymkode: 5c513...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker aldri parfyme. Eneste jeg har med parfyme er sjampo og kur, og deo, alt med mild duft. Ellers bruker vi neutral og annet parfymefritt. Helt grusomt hvor mye parfyme folk omgir seg med hele tiden. Jeg hater når noen holder babyen min og jeg får henne tilbake stinkende av parfyme. 

Anonymkode: 740d6...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Migrene og astma sjøl. Bruker aldri parfyme. Har deo med aloe vera lukt for den tåler eg, men kun det spesifikke merket. Kunne ikke tenke meg å bruke parfyme rundt barn, spesielt ikke så småe

Anonymkode: 6b6e0...cf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Norges astma og allergiforbund  anbefalt å minimere parfymebruk rundt baby/småbarn. 

Anonymkode: ae4d8...e95

Dette var min grunn for å minimere parfymebruk. (ikke dette med at baby skal lukte meg)

Anonymkode: c96ce...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot være å bruke parfyme da vi hadde babyer og begynte med det igjen da sistemann var blitt noen år gammel.

Ellers enig med den som sier at mange lukter veldig sterkt og mye parfyme. Det blir fullstendig overdose når man har shampo med lukt A, balsam med lukt B, dusjsåpe med lukt C, deodorant med lukt D, kanskje smører seg med krem med lukt E og så et par sprayer av parfyme med lukt F. Legg til at mange har på seg klær som stinker tøymykner i tillegg så er det komplett. De aller fleste mennesker burde være mer bevisste hvor mange ulike parfymerte produkter de bruker hver eneste dag helt uavhengig av om de har baby eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...