Gå til innhold

Sex opplæring.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere kvinner om å lære opp menn til å gi dere den sexen dere drømmer om?

Jeg har et inntrykk av at kvinner forventer at vi menn skal forstå hvordan en kvinnes tenningsmønster er. Hvordan hun ønsker at en mann skal forføre henne, og elske med henne.  At det er mannen som skal ha erfaring, og vite hvordan kvinner vil ha det. 

Hvordan skal vi med lite erfaring vite det?Og etter det jeg forstår, er en voksen mann med lite erfaring helt uaktuelt for de fleste voksne kvinner.

Så da har vi fått dommen da, sexlivet vårt er over, fordi vi har for lite erfaring.

Anonymkode: fc643...9dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så vanlig å snakke om erfaring i den alderen egentlig?

AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (4 minutter siden):

Er det så vanlig å snakke om erfaring i den alderen egentlig?

Kommer an på hvor mye det er pult.

Anonymkode: ff28a...d70

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du? Min erfaring er at de som snakker mest om dette er de som har minst erfaring. Kanskje snakke mindre om det?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (9 timer siden):

Hva mener du? Min erfaring er at de som snakker mest om dette er de som har minst erfaring. Kanskje snakke mindre om det?

Jo mere og flere man puler, jo større blir erfaringsbasen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men folk med erfaring har ikke behov for å snakke om det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man blir ikke automatisk en god elsker av å pule mange.

Anonymkode: 4f2e2...3e4

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva tenker dere kvinner om å lære opp menn til å gi dere den sexen dere drømmer om?

Jeg har et inntrykk av at kvinner forventer at vi menn skal forstå hvordan en kvinnes tenningsmønster er. Hvordan hun ønsker at en mann skal forføre henne, og elske med henne.  At det er mannen som skal ha erfaring, og vite hvordan kvinner vil ha det. 

Hvordan skal vi med lite erfaring vite det?Og etter det jeg forstår, er en voksen mann med lite erfaring helt uaktuelt for de fleste voksne kvinner.

Så da har vi fått dommen da, sexlivet vårt er over, fordi vi har for lite erfaring.

Tenker at man lærer av hverandre jeg da. At man er nysgjerrig, tålmodig og ønsker det beste for hverandre slik at det kan bli best mulig 👏👏👏

Det er nok mange kvinner som elsker å bli forført. Det stemmer nok. Erfaring kommer av øvelse, men kvinner er ulike. Dette vet en mann med erfaring regner jeg med, og vet han ikke det, så har han ikke lært så mye tør jeg påstå da...Det finnes kvinner som elsker å forføre menn også. Så går det faktisk an å forføre hverandre. At det er et samspill. Det er jo ingen fasit på det. Er jo gjerne sexlysten som spiller inn her, og det kan jo være ulikt mellom partnerne.

Jeg setter alltid personlighet fremfor erfaring. At han er åpen og ærlig, og tør å være seg selv. Det har nok mange menn erfart at det ikke fungerer med alle kvinner, og er en problematikk i seg selv mener jeg. Menn forstår seg ikke på kvinner, og kvinner forstår seg ikke på menn....Dette er en fallgruve for mange. Den aller største fallgruven slik jeg ser det, er hvis man ikke forstår seg selv. Da er det håpløst i mine øyne. 

Så nei sexlivet er ikke over selv om man har lite erfaring. Da har man bare ikke funnet den man er mest kompatibel med, og her er det to vesentlige faktorer som spiller inn har jeg lært.

Det ene er tiltrekning (kjemi), og det andre er tankesett (like verdier). Er disse to på plass så er det som regel full klaff, og det merkes ved at man føler seg elsket. Slik er det ihvertfall for meg, og dette er min opplevelse og oppfatning, i forhold til dette temaet.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (4 timer siden):

Ja, men folk med erfaring har ikke behov for å snakke om det.

Er kun dem som kan snakke om det. De andre har ikke peil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man blir ikke automatisk en god elsker av å pule mange.

Anonymkode: 4f2e2...3e4

Man får erfaring, det er det tråden handler om.

AnonymBruker
Skrevet

Både etablerte og nye par bør være lærevillige og nysgjerrige. Nye par bør spesielt være nysgjerrige og lære opp hverandre, og kanskje utforske nye områder til felles nytelse.

Etablerte par utvikler seg også, derfor tror jeg at de som fortsetter å utforske og dele av sin seksuelle utvikling med partner vil ha større mulighet for en god seksuell relasjon. Da trengs det både trygghet og tillit og rom for å dele positive, nøytrale og negative erfaringer slik at man kan forsterke de positive, unngå negative og forbedre de nøytrale.

Anonymkode: df25a...464

• Nyttig 1
Skrevet

Man lærer av hverandre i et sunt forhold med et godt sexliv. Ingen har helt like preferanser på soverommet så om du har erfaring fra 2 eller 20 tidligere partnere  har ikke nødvendigvis all verdens betydning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle vært et sted der menn kunne melde seg på kurs i sexualopplæring, fysisk oppmøte og øvelser i praksis. Og selvfølgelig kvinnelige instruktører for oss som liker damer da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skulle vært et sted der menn kunne melde seg på kurs i sexualopplæring, fysisk oppmøte og øvelser i praksis. Og selvfølgelig kvinnelige instruktører for oss som liker damer da.

Dette. La de nav-ansatte arbeide for pengene. 

Anonymkode: 619b0...53c

AnonymBruker
Skrevet

Når man blir et par, må man lære opp og lære av hverandre uansett hvor mange eller hvor mye man har pult før. Alle er ulike, så erfaringen man har fra før kan uansett ikke overføres til neste forhold. Og man blir aldri utlært heller, selv ikke i et langt ekteskap.

Å tro at man kan alt og at alle kvinner liker det samme er en av de største tabbene en mann kan gjøre i senga.

Anonymkode: b693f...c89

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Balansegang det der. Tror egentlig ikke erfaring er cluet. For meg er det begjær, tilstedeværelse og connection. 

Kjæresten min har jeg møtt nå i voksen alder, og vi begge har levd et liv før hverandre. For å si det slik.

Han har over 40 sexpartnere. Noe som sikkert ikke er mye for enkelte, men jeg synes det er en del. Og for en eller annen grunn kjennes det litt... ja... ekkelt ut, kanskje?

Jeg vet han elsker meg og ser for seg fremtiden med meg. Jeg er den første han har elsket. Og den første forelskelsen. 

Men jeg er ikke den beste sexen. Beste blowjoben, men ikke beste sexen. 

Jeg hadde fantastisk sex med ungdomskjæresten min, og han var slettes ikke erfaren. 

Men én ting er sikkert og visst. Menn med sutrete holdning og offermentalitet, det er skikkelig turn-off.

Anonymkode: 032ee...f22

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kunne gjerne lært opp en mann. Er generelt glad i å gi instruksjoner. Plusspoeng hvis han er villig til å gi fra seg kontrollen helt. Erfaring er ikke avgjørende, så lenge han er oppegående, nysgjerrig og lidenskapelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen mennesker er like, og for hver ny partner begynner du på nytt. Det viktigste du kan gjøre er å lytte, både med ører og andre sanser, og lese din partners signaler. Tør å spørre; vis interesse og still åpne nysgjerrige spørsmål.  Spør hva som er greit, godt, ønskelig - la den andre føle seg sett, respektert og ikke trø over noen grenser. Tillit lar den andre slappe av og nyte. Det er minst like sexy som å være teknisk "flink".

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 23.28):

Nix. Den som ikke er ydmyk og interessert lærer ingen ting. Mengdetrening er ikke en verdi, om man ikke har genuin evne tl å ta inn over seg partnerens signaler.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (8 minutter siden):

Nix. Den som ikke er ydmyk og interessert lærer ingen ting. Mengdetrening er ikke en verdi, om man ikke har genuin evne tl å ta inn over seg partnerens signaler.

Nei, da blir det rigid og kjedelig.

Anonymkode: d9796...9d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...