Gå til innhold

Får ikke alltid kontakt med 3-åringen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere ganger daglig sliter jeg med å opprette kontakt med henne. Eksempelvis i kveld ved legging. Jeg leste bok på senga hennes som vanlig, også skulle jeg snakke litt om dagen og si natta. Da jeg leste fulgte hun med, men etterpå var det umulig å få kontakt, hun bare surret, pratet, avbrøt og var opptatt av boken fremdeles. Selv om jeg sa navnet hennes og ba henne se på meg fordi jeg ville si natta, så fikk jeg ikke blikkontakt engang, er bare å gi opp. Sånt kan skje mange ganger daglig. Er dette normalt for alderen? 

Anonymkode: 87ada...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si, men du kan ta det opp med helsesøster neste gang dere skal til kontroll.

Trenger ikke å være noe spesielt, men vansker med blikkontakt kan være innenfor autismespekteret. 

Anonymkode: ebe79...54c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å si, men du kan ta det opp med helsesøster neste gang dere skal til kontroll.

Trenger ikke å være noe spesielt, men vansker med blikkontakt kan være innenfor autismespekteret. 

Anonymkode: ebe79...54c

Får ofte blikkontakt også altså, men er som nevnt flere ganger om dagen vi ikke når inn til henne.. skal spørre på helsestasjon ☺️

Anonymkode: 87ada...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei!! Ikke gå inn i autismesporet! På kvelden er den verste tida å få kontakt med - da er de drittrøtte og hjernen er overfylt og venter på søvn. Ta praten om dagen ved middagen. Og vurder om det i det hele tatt er nødvendig å prate om dagen. En treåring er ofte så overstimulert at det ikke er lett å få noe fornuftig ut av dem på ettermiddagen likevel.

Anonymkode: 2c57c...1a8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord: HELT NORMALT!

Anonymkode: 2c57c...1a8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei nei nei!! Ikke gå inn i autismesporet! På kvelden er den verste tida å få kontakt med - da er de drittrøtte og hjernen er overfylt og venter på søvn. Ta praten om dagen ved middagen. Og vurder om det i det hele tatt er nødvendig å prate om dagen. En treåring er ofte så overstimulert at det ikke er lett å få noe fornuftig ut av dem på ettermiddagen likevel.

Anonymkode: 2c57c...1a8

Det er som regel på kvelden ja 😊 er ikke så redd for autisme altså, men lurte på om det er normalt.. overstimulert kan godt være stikkordet her 🥰

Anonymkode: 87ada...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta henne på skulderen og få oppmerksomheten hennes. De er 'døve' i den alderen, da hjelper det å fysisk ta de lett på skulderen

Anonymkode: 226ba...b47

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta henne på skulderen og få oppmerksomheten hennes. De er 'døve' i den alderen, da hjelper det å fysisk ta de lett på skulderen

Anonymkode: 226ba...b47

Det er prøvd, når ikke frem altså 😂

Anonymkode: 87ada...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre unger er slik mot pappaen som er en babler 😅 de orker rett og slett ikke 😅

Anonymkode: 90195...b34

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Våre unger er slik mot pappaen som er en babler 😅 de orker rett og slett ikke 😅

Anonymkode: 90195...b34

😂 Hahah, jeg er sikkert en babler jeg og!! 😆

Anonymkode: 87ada...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si når vi ikke er der og ser nøyaktig hva som skjer, men generelt er det normalt at 3-åringer er ufokuserte eller ignorerer. Min på 3,5 år ignorerer en del og har allerede gjort det en god stund. Hvis han får beskjed om å gjøre noe han ikke vil/liker, så kan han oppføre seg som om han ikke hører oss, og bare fortsetter med sitt. 

Anonymkode: a6a97...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min treåring også, spesielt når han blir trøtt🥰 tror nok det er helt normalt! Så lenge du får blikkontakt og de har oppmerksomhet i løpet av dagen så stresser jeg ikke for at de babler og er i sin egen verden når de er trøtte (eller hjemme hos oss - når han ser tv eller leker med biler - da er han umulig å få kontakt med😂)

Anonymkode: a567f...e37

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 3 og har nok konsentrasjon på størrelse med en ert.. veldig normalt. La henne styre samtalen. Kanskje hun har behov for å fortelle noe som er viktig for henne? 

Anonymkode: bc64b...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...