Gå til innhold

Online hjelp til slanking


snart_bilist

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å gå ned i vekt nå som jeg har fått mitt siste barn og ønsker å bruke abonnement på online slankeprogram.

Har noen her erfaring med feks Vektklubb, Grete Roedhe og liknende? Noen dere kan anbefale? Jeg snuser litt på vektklubb men er ikke sikker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bindingstid på Vektklubb? Hvis ikke så taper du ikke så mye på å prøve  :)

Anonymkode: da5bd...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve Lifesum, den kan du bruke gratis. Kan også betale og få mer ut av appen men kaloritelling og legge in kg, mål etc er gratis

Anonymkode: da0df...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det ikke var dette du spurte om, så dette er bare for å komme med enda en mulighet! Jeg valgte å bruke coach. Syntes det var lettere å få noen til å sette opp en plan med kosthold og trening for meg siden jeg syntes det var overveldende å undersøke oppskrifter, matplan, treningsplan osv. Snakket med hun ca. en gang i uken for å oppdatere fremgang og jeg var kunde i 3-4 mnd. Jeg gikk ikke ned så mange kilo siden motivasjonen ikke var helt på plass, men det er min "feil" og ikke coachen sin. Det koster en del, mener det var rundt 2.000kr/mnd for treningsplan og kosthold (her kan man sikkert gå sammen med ei venninne og bruke samme plan). For meg personlig var det lettest siden jeg ikke hadde tid og overskudd til å sette sammen en plan selv. Tok skjermbilde av matplan og treningsprogrammet slik at jeg kunne ha det til senere, og jeg har faktisk tatt det litt i bruk igjen nå etter 3 år

Anonymkode: 95abe...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet det ikke var dette du spurte om, så dette er bare for å komme med enda en mulighet! Jeg valgte å bruke coach. Syntes det var lettere å få noen til å sette opp en plan med kosthold og trening for meg siden jeg syntes det var overveldende å undersøke oppskrifter, matplan, treningsplan osv. Snakket med hun ca. en gang i uken for å oppdatere fremgang og jeg var kunde i 3-4 mnd. Jeg gikk ikke ned så mange kilo siden motivasjonen ikke var helt på plass, men det er min "feil" og ikke coachen sin. Det koster en del, mener det var rundt 2.000kr/mnd for treningsplan og kosthold (her kan man sikkert gå sammen med ei venninne og bruke samme plan). For meg personlig var det lettest siden jeg ikke hadde tid og overskudd til å sette sammen en plan selv. Tok skjermbilde av matplan og treningsprogrammet slik at jeg kunne ha det til senere, og jeg har faktisk tatt det litt i bruk igjen nå etter 3 år

Anonymkode: 95abe...100

Hei,

jeg har også vurdert å bruke coach, men synes det er litt dyrt og man binder seg for noen måneder. 
Kan du fortelle litt hvordan det var å bruke coach?😊 Jeg er motivert til å gå ned i vekt, men sliter med å «holde ut». Motivasjonen faller etterhvert. Du skriver at du ikke var motivert, men er det ikke det coachen også skal hjelpe med? Å opprettholde motivasjonen gjennom vektnedgangperioden? 

Håper du har anledning til å svare, da jeg har søkt en del på internett om erfaring ved bruk av coach, men finner nesten bare coachenes erfaring, og ikke kundeomtaler😊
 

Anonymkode: 9a53d...e6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,

jeg har også vurdert å bruke coach, men synes det er litt dyrt og man binder seg for noen måneder. 
Kan du fortelle litt hvordan det var å bruke coach?😊 Jeg er motivert til å gå ned i vekt, men sliter med å «holde ut». Motivasjonen faller etterhvert. Du skriver at du ikke var motivert, men er det ikke det coachen også skal hjelpe med? Å opprettholde motivasjonen gjennom vektnedgangperioden? 

Håper du har anledning til å svare, da jeg har søkt en del på internett om erfaring ved bruk av coach, men finner nesten bare coachenes erfaring, og ikke kundeomtaler😊
 

Anonymkode: 9a53d...e6f

Dette blir nok et langt svar🙊Er helt enig med deg at det er litt dyrt. Jeg lagret matplanen, så en positiv ting er jo at jeg fortsatt kan bruke den flere år senere. Skulle ønske at jeg brukte coachen min mer enn jeg gjorde..
Jeg fant coachen min ved at jeg søkte litt rundt på Instagram og fant ei jeg likte, og registrerte meg hos henne. Så fikk jeg et skjema jeg skulle fylle ut med bla. hvor mange måltider jeg ville ha per dag, favoritt mat, mat man ville ha med i planen (pasta for meg), matvarer man ikke liker, allergier og om det var andre hensyn. Selv er jeg vegetarianer og det var ikke noe problem😊 Når jeg fikk kostholdsplanen spurte hun hvordan det så ut og vi var enige. Jeg likte kostholdsplanen fordi den var enkel å forholde seg til, og jeg fikk for eksempel 5 forskjellige frokoster jeg kunne velge mellom, og en bytteliste.
For eksempel kunne lunsj se sånn her ut: 
3 skiver grovt brød
6 skiver vegetarpålegg naturell
12 gram lett majones
+ grønnsaker 

ELLER
300 gram mager vaniljekesam
1-2 never bær
25 gram musli/granola

ELLER
2 skiver brød
2 egg
10 gram lett majones

Bytteliste: 
3 skriver grovt brød kan byttes med 1 grovt rundstykke fra hatting, 1,5 fullkorn polarbrød, 4 Wasa sport+ knekkebrød, 5 rugsprø, 4 speltlomper eller 7 riskaker.

6 skiver vegetarpålegg kan byttes med 45 gram hummus, 60 gram avokado, 60 gram grønnsakspostei, 60 gram mager smøreost, 45 gram lettost eller 53 gram prim lett.

12 gram lett majones kan byttes med 10 gram smør, 12 gram kaviar eller 25 gram philadelphia light. 

Nøyaktig slik det sto i min plan, bare for et eksempel. Jeg elsker brød og pasta så det måtte jeg ha plass til i planen min! Jeg var fornøyd med å ha "vanlig mat" som er lett å lage og at det var mange måltider å velge i. Det føltes ikke strengt ut, og jeg kunne spise forskjellig eller det samme hver dag om jeg ønsket.

Ellers planla vi å snakkes 1 gang i uken for å høre hvordan det gikk, status på vektnedgang osv. Coach hjelper til med motivasjon, oppmuntring, ros og kan tilpasse planen hvis det er noe. Jeg skulle ønske jeg brukte coachen mer når det kom til dette. Kanskje vært mer ærlig med at jeg hadde problemer med motivasjon. Hvis jeg skulle brukt coach igjen så ville jeg gitt beskjed om å være litt streng. Når jeg ikke gikk ned i vekt eller ikke hadde holdt meg til planen var det sånn "det går fint, helt naturlig at ting svinger i en sånn her prosess. Balanse er viktig og dette er en forandring som skal vare for hele livet". Det er jo helt sant, men personlig så trengte jeg nok heller et lite tupp bak😅 Jeg kunne helt sikkert bedt hun om å være streng når ting stagnerte, men det er lett å være etterpåklok..

På den tiden hadde jeg det ikke så bra. Jeg hadde gått opp mange kg, mistet kontroll over matinntaket og hadde mye stress siden jeg studerte og jobbet ++. Jeg delte ikke noe personlig med coach siden jeg skammet meg. Det at coaching ikke fungerte så godt var rett og slett min egen feil. Jeg burde vært ærlig og tenkt over hva jeg trengte fra en coach! Det var fint å få matplan, men jeg hadde trengt oppfølging oftere, og burde gitt tillatelse til å være litt streng. Alt i alt så var jeg fornøyd. Jeg fikk akkurat det jeg betalte for og coach leverte som avtalt. Hun sendte melding hver uke, og hvis jeg ikke svarte så purret hun på meg og prøvde det hun kunne. Jeg burde rett og slett bare brukt tjenesten jeg betalte for mer. Ikke at hun er psykolog eller noe sånt, men det hadde nok hjulpet å være ærlig om situasjonen og bedt om oppfølging oftere, minne meg på målet mitt når ting stopper opp osv.
Jeg vet ikke hvordan din situasjon er, men vil anbefale deg å tenke gjennom hva du ønsker å få ut av coach og fortelle det! Det er tross alt du som betaler. Hvis man gjør som meg og ikke bruker coach aktivt til å dele tanker og motta støtte og motivasjon, så kan man jo like gjerne betale for en matplan uten videre oppfølging. 

Anonymkode: 95abe...100

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...