Gå til innhold

Hadde dere betalt 16000 kr ekstra for all inclusive?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

2 voksne og 2 barn. 4 og 6 år.

Blir nok værende på hotellet, på stranda og finner nok på noe aktiviteter rundt om.  1 uke. 

vi har tenkt å spise på restaurant utenfor hotellet også.

Anonymkode: 78147...5d1

Dere skal spise enorme mengder for å forsvare å betale så mye for en uke.

Med mindre dette hotellet er en 3 stjerners Michelin restaurant som serverer minst 5 retters hvert måltid.

Anonymkode: dcc1a...f94

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde kun valgt all inclusive om det var et hotell med ekstremt gode tilbakemeldinger. 

Er det ikke det ville jeg nok valgt halvpensjon.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns ikke det var så ille når det er delt på 4.  Har et barn som blir 3 i år selv. Droppet all inclusive på ferien i fjor da jeg syntes det var mye penger, og begrenset hva en da 1- åring spiser. Men fant fort ut underveis at det nok var en del andre fordeler med all inclusive som jeg ikke hadde tenkt over. Blant annet tidsbruk og venting! Uten må man vente på meny, man må vente på å få bestille mat, man må vente på å få drikken, man må vente på å få maten, og til sist må man vente på å få regningen, og kanskje også på å få betalt den. Småbarn er ikke så glade i å vente😬 Så dette kan fort medføre en del ekstra stress, tallerkener som går i bakken, sutring, gråting osv. Småbarn er sultne når de er sultne. Dessuten har det meste blitt dyrt i utlandet også. Så det koster å bestille mat ute på restauranter. 

Til neste ferie er jeg ganske sikker på at jeg velger all inclusive selv om det koster litt. For å gjøre ferien mest mulig behagelig. Er egentlig litt gourmet selv og elsker spennende smaker, prøve ny mat/ restauranter osv. Men dette kan man ta opp igjen når barn blir eldre😅 Og mange all inclusive- hoteller har et stort utvalg ulike retter og kanskje også flere ulike restauranter. 

Anonymkode: 2b3b5...e8b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for 16000 når det er så små barn (bruker ikke de å spise nesten gratis på all inkl?). I hvert fall ikke om dere også tenker å spise noe utenfor hotellet. Det er minst like dyrt som om man spiser ute hver dag. Ville ev. hatt frokost og funnet et par favorittrestauranter med barnemeny.

Vi brukte dustete mye penger på mat da vi var i Hellas i fjor, men vi spiste jo på en del kule steder og fikk mye god mat. Vi var 4 voksne og ett barn. Å betale nesten like mye for litt kjip buffetmat hadde jeg ikke giddet. Hadde det vært 8000 hadde jeg sagt ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lykke til å spise på restaurant for 200 euro per dag, for 4 personer + is, vann, brus, snaks, mellommåltider (flere ganger per dag?).

Anonymkode: 032c4...e8f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

2 voksne og 2 barn. 4 og 6 år.

Blir nok værende på hotellet, på stranda og finner nok på noe aktiviteter rundt om.  1 uke. 

vi har tenkt å spise på restaurant utenfor hotellet også.

Så 4000 kr per pers for ei uke.  Jeg er litt usikker... finner halvpensjon eller noe uten alkohol inkludert. Og litt billigere.  Vet ikke hvor mye det koster med alkohol men så lenge man ikke er opptatt av slikt så går Ann å kjøpe noe på butikken og er nok ikke aktuelt med fyllefest med barn til stede..  hvor mye koster det med drikke til maten hvis man vil ha det?

Anonymkode: 25b93...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Vi skal til Mallorca for 24000 hotell og fly. 

Kan velge all inclusive men blir tilegg på 16000 kr. 

Verdt det? 

Har dere barn, ja da er det verdt det! Det er stress og løpe rundt i 40 grader å finne en resturant som serverer barnevennlig mat. Dessuten er Mallorca ekstremt dyrt, dere kan beregne norske priser og vell så det. Brus, vann,is og snacs er også veldig dyrt. Med all inklusive er alt dette inkludert og ungene kan drikke og spise så mye is de bare vil.

Var forresten på Mallorca I fjor, hadde med 2 barn og ja det var deilig i varmen at de bare kunne gå og finne seg det de ville ha.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At all inclusive også inneholder drikke er jo et stort pluss da man faktisk ikke kan drikke vannet ifra springen. Alt som er ekstra er ekstra, ekstra med barn😅 Det går fort noen liter om dagen, og vipps må man finne en butikk for å handle mere vann. Riktignok er det butikker på alle hjørner i syden, men ikke alle er for eksempel tilpasset vogn, det er gjerne kø, barn blir utålmodige i mellomtiden etc. Videre orker man kanskje ikke bære rundt på flere kg vann i varmen, og må derfor ekstra turer både ut og tilbake igjen til hotellet for å sette fra seg dette. Man kan sikkert ofte kjøpe vann på hotellet og, men prisen tilsvarer dertil at man nesten like gjerne kunne gått for champagne i stedet 🍾 Husker det kostet 20 euro for en liten pakke bleier på hotellet i fjor😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En annen mulighet hvis man vil spare penger på ferie er å booke rom/ leilighet med kjøkken. Så kan man lage/ spise mat der, og handle i lokale butikker. Ofte har de noe ferdigmat og som enten kan spises som det er, eller varmes opp. For eksempel Calzone, fylt focaccia, ferdiglagde salater mm. Ting som også kan være greit å plukke med seg på vei til/ fra stranden. Men det kommer jo litt an på hva slags ferie man ønsker seg😄 Tar man med noen polarbrød med tubeost, kaviar, pulverkaffe og kornblanding kan man gjøre matbudsjettet på ferie ganske lavt. Da har man for eksempel mer penger til aktiviteter som koster mer sånn som Zoo, og aqualand, båtturer mm. Dette kommer jo litt an på hva man ønsker seg mest på ferie, i tillegg til hvilket budsjett man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er menyen til en budsjett restaurant, så du kan regne ut hvor mye minimum vil ett måltid ute koste for dere.

Også legger du til vann, brus, snacs og is i løpet av dagen, ganger med 7 dager, og kan sammenligne med 16 000.

https://www.just-eat.es/restaurants-restaurante-napule-palma-de-mallorca/menu

Endret av Lucky.me
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var i hellas med 3 barn i barneskolealder nå. All inclusive var gull!  Spiste det de likte til alle måltider. Snackbaren var åpen 10-18,  is, brus og enkel mat. Ungene spiste når de var sultne. Ikke en lyd om at de ikke likte, og de er svært kresne.  

ferie var på deres premisser. 

Anonymkode: 5f54b...ea7

Selvfølgelig liker unger All Inclusive, da har de jo fri tilgang på junk food og is. Ulempene med AI er jo at måltidene til barna da består av 80 % mettet fett og hvitt sukker, mens en del voksne blir lengtende etter noe annet enn p-mat. 

Anonymkode: 89204...de2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kaneel skrev (15 timer siden):

Det er spinnvilt  mye penger for dårlig buffemat  i en uke 

Reiser av og til med all-inclusive. Velger luksushoteller, og de har mange forskjellige restauranter med ala carte, samt skikkelig lagde cocktails med orignalvarer og ikke lokalt brennevin. Er også ofte minibar på rommet som fylles opp daglig med drikke og snacks. Enig i at buffet er stress og ikke verdt pengene

Anonymkode: fa4a5...29d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig liker unger All Inclusive, da har de jo fri tilgang på junk food og is. Ulempene med AI er jo at måltidene til barna da består av 80 % mettet fett og hvitt sukker, mens en del voksne blir lengtende etter noe annet enn p-mat. 

Dette kommer veldig an på hva slags hotell man er på. Litt finere all inclusive hoteller har gjerne flere restauranter å velge mellom, noen med treretters meny både til lunsj og middag som valgmulighet mm. De fleste barnemenyer på restauranter tilbyr også junk food til barn som mulighet, er man heldig har de også noe sunnere. Her kan man som forelder steppe inn og gjennomføre litt sunnere valg, enten ved buffét- disken eller ved bestilling av mat. Skal egentlig ikke så mye til for å gjøre maten en del sunnere. Bytt ut lyst brød med grovt, sleng på mere grønnsaker og velg renest mulig kjøtt/ fisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde lett betalt litt over 2000 pr dag for en problemfri tilværelse på ferie. Null matlaging og slippe mas om is og snacks. Etter min erfaring spiser barn lite i sydenvarmen, så å ha tilgang på is, drikke og lett servering som pommes frites og sandwicher er gull. 

Husk at det er omtrent norske priser i Mallorca, så 2000 for en familie på 4 strekker ikke så langt.

Anonymkode: f33a0...18f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke alle barn er så glad i junk food, spesielt ikke hver dag...

Mine nevøer foretrekker sushi og fiskeretter fremfor burger og pølse. De spiser gjerne pizza, hvis det er skikkelig stenovnsbakt pizza med mye smak. Ingen av dem spiser Pasta Bolognese, og han ene spiser ikke lasagne. Nå er de tenåringer, men slik har det vært så lenge jeg kan huske.

Anonymkode: 0bbea...279

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du har ikke barn skjønner jeg. 

Anonymkode: 74314...e80

Standard kommentar hver gang noen tar et annet valg/ikke er enig. Og hva er det med enkelte foreldre som tror at alle foreldre er en homogengruppe som gjør det samme og tenker helt likt? Jeg er ikke vedkommende du siterte, men vi har barn og all inclusive er utelukket for oss. Vi liker å spise ute på forskjellige steder og faktisk nyte stedet vi er på besøk hos. Og du er klar over at barnefamilier har dratt på ferie i mange generasjoner og all inclusive er noe som er blitt mer og mer vanlig de siste årene, som med andre ord har barnefamilier klarte det helt fint å dra på ferie til utlandet uten å tilbringe så å si all tiden på hotellet.

Anonymkode: b20ac...5e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Standard kommentar hver gang noen tar et annet valg/ikke er enig. Og hva er det med enkelte foreldre som tror at alle foreldre er en homogengruppe som gjør det samme og tenker helt likt? Jeg er ikke vedkommende du siterte, men vi har barn og all inclusive er utelukket for oss. Vi liker å spise ute på forskjellige steder og faktisk nyte stedet vi er på besøk hos. Og du er klar over at barnefamilier har dratt på ferie i mange generasjoner og all inclusive er noe som er blitt mer og mer vanlig de siste årene, som med andre ord har barnefamilier klarte det helt fint å dra på ferie til utlandet uten å tilbringe så å si all tiden på hotellet.

Nå skjærer du alle over en kam selv her. Man må ikke tilbringe så og si all tid på hotellet selv om man har all inclusive. Hvis hotellet ligger i sentrum, med kort vei til strand og aktiviteter får man nok av tid til andre ting. Husk at man ved dette sparer en del tid på venting og bestilling av mat, regning mm. All inclusive er noe annet i dag enn det var tidligere. 

Når det er sakt har det i hvert fall for meg mye å si hva slags sted man reiser til. Vært i Spania og Hellas nok ganger til at jeg ikke føler maten der er så eksotisk. Gresk salat, gyros og spanske kjøttboller har de sannsynligvis på hotellet uansett. Hvis jeg hadde gått for all inklusive hadde jeg sjekket anmeldelser på forhånd, da jeg setter pris på god mat. Føler heller ikke for å ta unødvendige sjanser på å kunne bli matforgiftet. Noe jeg forøvrig ble på en spansk fortausrestaurant en gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nå skjærer du alle over en kam selv her. Man må ikke tilbringe så og si all tid på hotellet selv om man har all inclusive. Hvis hotellet ligger i sentrum, med kort vei til strand og aktiviteter får man nok av tid til andre ting. Husk at man ved dette sparer en del tid på venting og bestilling av mat, regning mm. All inclusive er noe annet i dag enn det var tidligere. 

Når det er sakt har det i hvert fall for meg mye å si hva slags sted man reiser til. Vært i Spania og Hellas nok ganger til at jeg ikke føler maten der er så eksotisk. Gresk salat, gyros og spanske kjøttboller har de sannsynligvis på hotellet uansett. Hvis jeg hadde gått for all inklusive hadde jeg sjekket anmeldelser på forhånd, da jeg setter pris på god mat. Føler heller ikke for å ta unødvendige sjanser på å kunne bli matforgiftet. Noe jeg forøvrig ble på en spansk fortausrestaurant en gang. 

det var alt du fikk ut av min kommentar…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det var alt du fikk ut av min kommentar…?

Åja du er bare ute etter å krangle… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Åja du er bare ute etter å krangle… 

nei jeg er ikke ute etter å krangle det hele tatt jeg. Jeg har like mye rett til å svare på kommentarer på dette forumet ut ifra hva vi velger å gjøre. Det er du som velger å ta ting ut av kontekst i min kommentar og henger deg fullstendig opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...