AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #41 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi valgte all inklusive i år når vi skal til Mallorca. Første gang for alle sammen. Har kun en 13 åring men hun er kresen og merket at hun ikke har fornøyd med maten når vi var i Sicilia i fjor (!!!). Det var så mye styr, sure fjes og krangling at vi valgte AI i år for å gjøre alle fornøyd selv om jeg og mannen kunne ha godt stått over det da vi liker gjerne å utforske. Får se om det er verdt det. Vi skal være der i 2 uker og det er absolutt ikke meningen å være på hotellet i disse to ukene. Anonymkode: 6b260...939 Det er jo leit at hun er så kresen, men om dere foretrekker å spise ute så er det jo bare å bestille søppelmaten til henne som hun uansett hadde spist på All Inclusive? Så får hvert fall dere spise noe bedre, og da slipper dere AI-maten som er full av diarébakterier.. Anonymkode: 89204...de2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 16. juni 2024 #42 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi var nettopp på Mallorca med barn på 3 og 5. Valgte ikke all inclusive, men halvpensjon. Veldig glad for det. Barna hadde dager der de nesten ikke ville spise noe middag og da var det veldig greit å kunne teste flere ulike retter. Prisforskjellen mellom halvpensjon og all inclusive for 1 uke var over 7000, enn kan spise og drikke ganske mye for 1000 kr dagen... Det var også veldig deilig å bra kjøpe noen rundstykker o.l. som vi spiste i leiligheten til lunsj. Da fikk vi en liten pause midt på dagen bare oss 4. Anonymkode: 62f74...7f8 Enig! Vi har valgt all inclusive en gang, og ingen av oss skjønte når vi skulle rekke å spise den (kjipe) ekstramaten. Har også prøvd bare frokost og rom med stor balkong med spisebord, det var deilig å ta lunsj der hver dag, men til middag ble det mye pizza. Mest fordi det er skikkelig dyrt med ordentlig mat til en skokk unger. På hotellet er det vel gratis for barn under 12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #43 Del Skrevet 16. juni 2024 Kommer an på mulighetene rundt. Hvis det er som hotellet vi bodde på på Gran Canaria sist, ville jeg hatt det. Der var det for langt å gå til spisesteder med små barn. Hadde blitt stress for alle og sure unger uten. Anonymkode: ad017...fa7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #44 Del Skrevet 16. juni 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Hvor er det billig nå mener du da? Anonymkode: 78147...5d1 Ingen steder! Tenkte på i forhold til 16000. La oss si du bruker 1500-2000 kr til dagen i mat og drikke og is/snacks. Da er du kjapt opp i minst 14000 på en uke. Vi betalte over 250 kr pr rett til lunsj/middag på Mallorca i forfjor. 4-5 euro pr drikke (alkoholfritt). I tillegg må du handle inn alt til frokost, sinnsyke priser på nærmeste butikk.. Mye bedre med AllInclusive. Dette valgte vi i fjor.Null stress og forutsigbart, og du slipper å finne plass å spise😊 Og det var god mat! Anonymkode: 53741...a11 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #45 Del Skrevet 16. juni 2024 Ekstra? Nei. Vi har valgt all inklusiv for 2000 ekstra pr person. 1uke. 3 storspiste barn og ungdommer. Så vi tjener på det😅 Også totalt uaktuelt gå lete etter restaurant. Anonymkode: 9a3c7...e1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #46 Del Skrevet 16. juni 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Du har ikke barn skjønner jeg. Anonymkode: 74314...e80 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har barn oh er enig! All inklusive er ikke noe for oss Anonymkode: 52e32...198 11 hours ago, AnonymBruker said: Jo, da. De er bare vant til å være med på restauranter, og er heldigvis ikke kresne. Anonymkode: f8c56...de0 11 hours ago, AnonymBruker said: Jo, det har jeg. Men har kun 1 barn. Anonymkode: c8c38...14e 10 hours ago, tirben said: Har reist masse med barn, både mens de var små og også som tenåringer, men har aldri bodd på all-inclusive. Litt deilig når noen trekker "du har nok ikke barn"-kortet og får svar på tiltale av andre foreldre. Min første tanke var ellers at 16000 er spinnvilt dyrt, men delt på 4 i en uke blir det kanskje ikke så ille som det først høres ut. Men så skal jo TS og co spise ute i tillegg, så da ville jeg nok ikke gått for dette. Men nå er ikke jeg en som reiser på tur for å sitte på hotellet heller, da. Anonymkode: 1c3d0...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #47 Del Skrevet 16. juni 2024 52 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo leit at hun er så kresen, men om dere foretrekker å spise ute så er det jo bare å bestille søppelmaten til henne som hun uansett hadde spist på All Inclusive? Så får hvert fall dere spise noe bedre, og da slipper dere AI-maten som er full av diarébakterier.. Anonymkode: 89204...de2 Alle kan bli matforgiftet uansett hvor man går desverre. Det opplevde vi nettopp på overnevnte ferie i Sicilia i en vanlig restaurant. Utfordringen i Italia var at det finnes ikke noe særlig søppel mat, ikke hvor vi bodde i hvertfall. Pizza var ikke forenelig men en fjortis sin smak haha. Det er første gang for oss i Spania/Mallorca og etter å ha lest nå ser jeg at det er mer vanlig søppel mat. Vi får se om AI er verdt det. Anonymkode: 6b260...939 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #48 Del Skrevet 16. juni 2024 Nå har ikke jeg vært i Spania siden før pandemien, så er ikke oppdatert på priser og kronekurser og slikt, men bruker virkelig en familie på fire med to små barn 16000 på gjennomsnittlig restaurantmat i løpet av en uke? Høres vanvittig mye ut! Anonymkode: 7cd34...e5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #49 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå har ikke jeg vært i Spania siden før pandemien, så er ikke oppdatert på priser og kronekurser og slikt, men bruker virkelig en familie på fire med to små barn 16000 på gjennomsnittlig restaurantmat i løpet av en uke? Høres vanvittig mye ut! Anonymkode: 7cd34...e5a 570,- pr pers om dagen. Da må man regne med mat, drikke og eventuelt snacks da. Anonymkode: e5ef4...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 16. juni 2024 #50 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi skal til Mallorca for 24000 hotell og fly. Kan velge all inclusive men blir tilegg på 16000 kr. Verdt det? Anonymkode: 78147...5d1 Da hadde jeg spist og drukket «med begge hender» slik at fordelene ble mer verdt enn 16000……. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #51 Del Skrevet 16. juni 2024 I deres situasjon hadde jeg valgt all inclusive ja. Veldig praktisk og behagelig med små barn som er litt kresne. Man slipper å tenke på måltider i det hele tatt, alt er tilrettelagt. Anonymkode: ecd9c...c3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #52 Del Skrevet 16. juni 2024 Det kommer vel an på hvor mye penger man har. Vi skal til Mallorca i år og gleder oss til den gode maten på marked og restauranter. Vi har to kresne barn og vet at det blir dyrt. Har også en mann som helst vil ha helgrillet blekksprut til alle måltid så jeg lukker øyne og drar kort 😅 men det er nesten det beste med ferien for oss så jeg ville aldri kastet bort ferien med å låse oss til kjip all inklusive mat. Har prøvd noen ganger og det er helt jævlig. Anonymkode: e1320...7ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #53 Del Skrevet 16. juni 2024 Vi er på Mallorca ca annenhvert år, med 3 kresne unger, og jeg synes allikevel den All Inclusive-prisen dere har fått var sinnsykt dyr, i forhold til normal All Inclusive-kvalitet. Men hvor på Mallorca skal dere bo? Vi pleier å velge en av de litt større byene, og dagens mat ser vanligvis slik ut: - frokost på kafé - ca 20-30 €. Da får ungene velge fritt i kafeen (toast, croissant, smurt baguette, eller bare en kake..) med juice til, vi voksne tar en crossaint hver pluss kaffe. - lunsj "ute på farta" - stikker innom en matbutikk og kjøper ferske bakevarer, 2-3 typer pålegg (ferdigskåret ost og skinke, kanskje et glass syltetøy..), juice/brus og frukt pluss litt potetgull/snacks - da går det gjerne 20-30€ - kresne unger, så det blir gjerne pizza eller McDonald's til middag, 40-60€ for alle 5. - kveldsmat: da er det gjerne igjen litt mat fra lunsjen, eller vi kjøper feks. en muffins til hver. Det er jo ferie. I tillegg kjøper vi ofte en is om vi er på stranda eller ute og går, men den ville vi jo ikke kunne fått dekket under All Inclusive uansett. Så vi bruker omtrent 100€ om dagen for mat ute. det blir rumdt 7000 kr for en uke, mye mindre enn 16.000... Anonymkode: 4c4ca...307 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #54 Del Skrevet 16. juni 2024 Var i hellas med 3 barn i barneskolealder nå. All inclusive var gull! Spiste det de likte til alle måltider. Snackbaren var åpen 10-18, is, brus og enkel mat. Ungene spiste når de var sultne. Ikke en lyd om at de ikke likte, og de er svært kresne. ferie var på deres premisser. Anonymkode: 5f54b...ea7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. juni 2024 #55 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi er på Mallorca ca annenhvert år, med 3 kresne unger, og jeg synes allikevel den All Inclusive-prisen dere har fått var sinnsykt dyr, i forhold til normal All Inclusive-kvalitet. Men hvor på Mallorca skal dere bo? Vi pleier å velge en av de litt større byene, og dagens mat ser vanligvis slik ut: - frokost på kafé - ca 20-30 €. Da får ungene velge fritt i kafeen (toast, croissant, smurt baguette, eller bare en kake..) med juice til, vi voksne tar en crossaint hver pluss kaffe. - lunsj "ute på farta" - stikker innom en matbutikk og kjøper ferske bakevarer, 2-3 typer pålegg (ferdigskåret ost og skinke, kanskje et glass syltetøy..), juice/brus og frukt pluss litt potetgull/snacks - da går det gjerne 20-30€ - kresne unger, så det blir gjerne pizza eller McDonald's til middag, 40-60€ for alle 5. - kveldsmat: da er det gjerne igjen litt mat fra lunsjen, eller vi kjøper feks. en muffins til hver. Det er jo ferie. I tillegg kjøper vi ofte en is om vi er på stranda eller ute og går, men den ville vi jo ikke kunne fått dekket under All Inclusive uansett. Så vi bruker omtrent 100€ om dagen for mat ute. det blir rumdt 7000 kr for en uke, mye mindre enn 16.000... Anonymkode: 4c4ca...307 For oss blir det helt andre priser. Vi spiser lunsj og middag på restaurant. Til lunsj blir det en enkel pastarett, pizza eller salat. Men det blir fort €10-15 pr. Person. Pluss drikke. Då det blir stort sett minst rundt €75-80. Til middag blir det ofte forrett hovedrett og dessert om vi går på litt bedre restauranter eller pizza eller pasta pluss dessert om vi går litt enklere steder. Sjelden under €100 og ofte rundt €200. Vi ville aldri ha valgt all inklusive. En del av ferien er den gode maten og opplevelsene på ulike restauranter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 16. juni 2024 #56 Del Skrevet 16. juni 2024 Vi valgte alltid all inclusive (har reist mye helt siden barnet vårt var 10 måneder gammel). Etter at han ble 10 år, sluttet vi helt både med charter og AI. I din situasjon hadde jeg definitivt valgt AI. Det er så enkelt å hente seg is og snacks ved bassenget uten å måtte betale hver gang. Dessuten har de sånne kvelder med tema-middager som ser veldig fristende ut, ofte gode, og det er dyrt å betale med euro hvis man velger det. I AI er det inkludert. Fikk ikke med meg om dere skal på et Sunwing hotell, men der er det masse fordeler med AI. Mallorca er ikke billig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #57 Del Skrevet 16. juni 2024 2 minutter siden, Brunello said: For oss blir det helt andre priser. Vi spiser lunsj og middag på restaurant. Til lunsj blir det en enkel pastarett, pizza eller salat. Men det blir fort €10-15 pr. Person. Pluss drikke. Då det blir stort sett minst rundt €75-80. Til middag blir det ofte forrett hovedrett og dessert om vi går på litt bedre restauranter eller pizza eller pasta pluss dessert om vi går litt enklere steder. Sjelden under €100 og ofte rundt €200. Vi ville aldri ha valgt all inklusive. En del av ferien er den gode maten og opplevelsene på ulike restauranter. Ja men da har dere ikke akkurat mat som er på linje med All Inclusive heller, etter min erfaring er All Inclusive omtrent like høy kvalitet som McDonald's Og som sagt så har jeg kresne barn, så de spiser ikke "pastaretter og salat og sånt" om vi går på en restaurant, i beste fall får jeg dem til å spise en skål spaghetti med ketchup der... og å betale €10 eller mer for en skål plain spaghetti er jeg ikke mye ivrig på, uansett på det er på restaurant eller det er det eneste barnet ønsker å spise på All Inclusive. Anonymkode: 4c4ca...307 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #58 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du har ikke barn skjønner jeg. Anonymkode: 74314...e80 Jeg har barn og har aldri bodd på all inklusive, vi har alltid funnet koselige restauranter, går helt fint å utfordre barn litt! Anonymkode: 3182c...810 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. juni 2024 #59 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja men da har dere ikke akkurat mat som er på linje med All Inclusive heller, etter min erfaring er All Inclusive omtrent like høy kvalitet som McDonald's Og som sagt så har jeg kresne barn, så de spiser ikke "pastaretter og salat og sånt" om vi går på en restaurant, i beste fall får jeg dem til å spise en skål spaghetti med ketchup der... og å betale €10 eller mer for en skål plain spaghetti er jeg ikke mye ivrig på, uansett på det er på restaurant eller det er det eneste barnet ønsker å spise på All Inclusive. Anonymkode: 4c4ca...307 Da må du jobbe litt med barna. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #60 Del Skrevet 16. juni 2024 Med barn under 4-5, ja. Større barn klarer å sitte på restaurant, vente med å spise når de er litt sultne etc. Ingen har godt av å forsyne seg av is dagen lang uansett. Anonymkode: 832cf...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå