AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #1 Skrevet 15. juni 2024 Felles skjebne felles trøst? Jeg har to barn på 15 og 20. Eldste har ikke hatt behov/lyst til å være noe særlig sosial, og har vært mye hjemme med oss i helger osv, da til bekymring for meg fordi jeg følte hun var for lite sosial. Nå har vi litt motsatt utfordringer… Yngste er annerledes og har alltid vært mer sosial. Nå er hun ferdig på ungdomsskolen og har til min fortvilelse begynt å smake på alkohol og være med på fester med jevnaldrende. Jeg merker nå at det er litt tveegget at vi har sagt at vi ønsker å vite når ungene begynner å drikke, fordi vi er tydelige på at vi ikke synes det er ok, samtidig som vi ønsker å vite. Vi henter alltid og er tilgjengelige, er tydelige på at vi vil kontaktes uansett hvis noe skulle skje. Nå kjenner jeg at jeg lurer litt på hvordan andre foreldre i samme situasjon løser dette? Det er lett å si at man hadde sagt nei til alkohol hvis man har barn som er som min eldste, og at det da ikke er noe problem å si nei, men hadde vært fint å høre fra de av dere med barn som er mer som min yngste og hvordan dere har valgt å løse dette. Må legge til at begge ungene mine er snille og oppegående, flinke på skolen og høflige på alle måter, så de er ikke problematiske sånt sett. Selv startet jeg å drikke da jeg var 14-15, men jeg føler hele samfunnet var annerledes frem til på slutten av 90-tallet, så det er liksom ikke helt sammenlignbart med dagens samfunn, eller hva mener dere andre 40-ish-foreldre? Håper på å høre fra noen i samme situasjon! Hilsen litt bekymret tenåringsmor i 40-årene Anonymkode: bdcb0...728
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #2 Skrevet 15. juni 2024 Henter alltid og er alltid tilgjengelig . Anonymkode: aafa1...357
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå