jento87 Skrevet 15. juni 2024 #1 Skrevet 15. juni 2024 Hei, ef har hatt store smerte i akilisenen eit par dager , ringte legevakt i dag, for eg begynnte å få sykdomsfølelse itilegg i går kveld , fikk beskjed om å ta Paracet (eg er bløder så må vær forsiktigt med bettenelsedempende medesin) , og ringe igjen visst da blei værre. Kroppen ligg høyt i stress modus å høy puls (har treningsklokke), og eg føler meg helt slapp og kinn og panne føler koker . Akilis senen kan èin Ikkje ta i for da skriker eg. Noen gode tips her ute :)?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #2 Skrevet 15. juni 2024 Da ringer du igjen og sier du er verre ❤️ Anonymkode: 8bb59...177
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #3 Skrevet 15. juni 2024 Fastlegen på mandag kl 8.30 Anonymkode: 1c5bb...67f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #4 Skrevet 15. juni 2024 Vet du hva som har utløst smertene? Har du tråkket over? Overbelastet? Falt? Fått slag mot den? Anonymkode: 449e8...9b8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #5 Skrevet 15. juni 2024 Fikk en liten rift kanskje i akilles for 5 år siden uten å behandle. Nå er den kronisk vond og tydelig fortykket nede ved hælen. Angrer på at jeg ikke oppsøkte hjelp. Anonymkode: f6fe6...c21
jento87 Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2024 Har time hos fastlege på mandag 09.20, men da så bekymrer meg litt, eller Ikkje bekymret sånn men at eg har sykdomsfølelse og er veldig slapp, er vell kje eit godt tegn, men så tenke eg og , er vell kje noe legevakta kan gjer med heller
jento87 Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fikk en liten rift kanskje i akilles for 5 år siden uten å behandle. Nå er den kronisk vond og tydelig fortykket nede ved hælen. Angrer på at jeg ikke oppsøkte hjelp. Anonymkode: f6fe6...c21 Har kjent da veldig lenge men har vell bare fortsett med gåturer og fotball trening, fotball kamper , så på torsdag etter trening begynnte virkeli smertene og sykdomsfølelsen begynnte fredags lveld
Enda en tulling Skrevet 15. juni 2024 #8 Skrevet 15. juni 2024 Det er da ikke vanlig med sykdomsfølelse på grunn av betennelse i en sene? Ville vurdert en av følgende: 1. Er det noe sår i området som tilsier at det har blitt en infeksjon? 2. Kan det ha vært et insektstikk med påfølgende allergisk reaksjon? 3. Kan du ha fått blodpropp? Er det hevelser/rødhet i beinet utover selve senen? 4. Kan du helt tilfeldig ha fått en annen sykdom samtidig? Om du tror 1-3 kan være en mulighet ville jeg anbefalt å ta kontakt med legevakt igjen, når det gjelder 4 spørs det jo litt hva det er da...
jento87 Skrevet 16. juni 2024 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2024 Enda en tulling skrev (10 timer siden): Det er da ikke vanlig med sykdomsfølelse på grunn av betennelse i en sene? Ville vurdert en av følgende: 1. Er det noe sår i området som tilsier at det har blitt en infeksjon? 2. Kan det ha vært et insektstikk med påfølgende allergisk reaksjon? 3. Kan du ha fått blodpropp? Er det hevelser/rødhet i beinet utover selve senen? 4. Kan du helt tilfeldig ha fått en annen sykdom samtidig? Om du tror 1-3 kan være en mulighet ville jeg anbefalt å ta kontakt med legevakt igjen, når det gjelder 4 spørs det jo litt hva det er da... Takk for tips , er Ikkje hevelse rundt bare rødhet akkurat langs denne èit lite stykke , har kje feber då , så kan sikkert vente til i måro , bare sykdomsfølelse og tong i håve , om da e sndre sykdommer er vanskelig å sei , for èin veit aldri
TomSawyer Skrevet 16. juni 2024 #10 Skrevet 16. juni 2024 jento87 skrev (7 minutter siden): Takk for tips , er Ikkje hevelse rundt bare rødhet akkurat langs denne èit lite stykke , har kje feber då , så kan sikkert vente til i måro , bare sykdomsfølelse og tong i håve , om da e sndre sykdommer er vanskelig å sei , for èin veit aldri Ikke for å være vanskelig men de kan stenge tråden din hvis du skriver på dialekt.
Enda en tulling Skrevet 16. juni 2024 #11 Skrevet 16. juni 2024 jento87 skrev (2 timer siden): Takk for tips , er Ikkje hevelse rundt bare rødhet akkurat langs denne èit lite stykke , har kje feber då , så kan sikkert vente til i måro , bare sykdomsfølelse og tong i håve , om da e sndre sykdommer er vanskelig å sei , for èin veit aldri Nei, er selvfølgelig ikke lett å vite om det er noe annet i tillegg, bare nevnte det som en mulighet... Har du fortsatt høy puls? Og hadde du det da du ringte legevakta forrige gang? Hvis ikke, kanskje ringe en gang til og fortelle det. Så at du sa du var bløder, hvis du skulle ha en indre blødning som er såpass stor at du begynner å bli blodfattig bør du vel ha behandling snarest mulig. Men uansett, god bedring og lykke til.
jento87 Skrevet 16. juni 2024 Forfatter #12 Skrevet 16. juni 2024 Enda en tulling skrev (6 timer siden): Nei, er selvfølgelig ikke lett å vite om det er noe annet i tillegg, bare nevnte det som en mulighet... Har du fortsatt høy puls? Og hadde du det da du ringte legevakta forrige gang? Hvis ikke, kanskje ringe en gang til og fortelle det. Så at du sa du var bløder, hvis du skulle ha en indre blødning som er såpass stor at du begynner å bli blodfattig bør du vel ha behandling snarest mulig. Men uansett, god bedring og lykke til. Takk 😊, har time hos fastlege i måro tidligt, vente til då trur eg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå