Gå til innhold

Brennkopper eller helvetesild i underlivet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt helvetesild I underlivet?  Altså blemmer/sår. Ufattelig vondt, klarer nesten ikke gå eller urinere.  Hva kan jeg gjøre for å få disse åpne sårene til å gro?

Går på antibiotika.  Men det får ikke sårene til å gro tydeligvis. 

Går også på medisin for herpes virus, det hjelper heller ikke. 

Noen som har tips? 

Takk

Anonymkode: 866ec...3fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helvetesild er virus, da hjelper ikke antibiotika. Du trenger antiviral behandling. Kontakt lege og ta avskrap fra sårene for å finne ut hva det er. 

Anonymkode: 27999...136

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp salve som er ment for baby! De er tykke og veldig gode, hjelper godt på sår i det området

Anonymkode: 5993b...c1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helvetesild er virus, da hjelper ikke antibiotika. Du trenger antiviral behandling. Kontakt lege og ta avskrap fra sårene for å finne ut hva det er. 

Anonymkode: 27999...136

Hei  takk for svar.  Jeg får allerede antiviral behandling.    Det hjelper ikke.   

Men ja, jeg må tvinge de til å ta pensel prøve av såret. Har vært hos legen 2 ganger ned dette, men de vil ikke ta prøve. 

Takk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøp salve som er ment for baby! De er tykke og veldig gode, hjelper godt på sår i det området

Anonymkode: 5993b...c1d

Takk.  Jeg har slik krem,  men sårene mine er væskende/ våte så kremen vil ikke sitte på.  

Skrevet

Ikke herpes?

AnonymBruker
Skrevet
AlternativX skrev (49 minutter siden):

Ikke herpes?

Legen sa først det var herpes.  Så fikk behandling for det.  Men han så aldri på sårene engang, og jeg fikk blemmer litt over hele kroppen etterpå.  Så da trodde jeg det var brennkopper og fikk antibiotika av legen, kan ikke gå engang  pga sterke smerter i underlivet.  Vart 2 uker nå.  Sårene blir ikke borte og gror ikke.  

Vet ikke hva jeg skal gjøre!  

Er alene med 4 barn.  Får ikke tisset engang.  Bare konstant smører meg med smertestillende krem i underlivet. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjønnsvorter?

Anonymkode: 73b6d...616

AnonymBruker
Skrevet

Du må få de til å ta det ordentlig seriøst. Det kan i værst tenkelig tilfelle være vulvakreft.

• Nyttig 1
Skrevet

Er ikke så mye du kan gjøre annet enn å gi det tid. Det går over til slutt. Vet det gjør veldig vondt, hatt herpesutbrudd selv. Husker det hjalp å tisse i dusjen/under rennende vann. Da svei det ikke så mye.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du må få de til å ta det ordentlig seriøst. Det kan i værst tenkelig tilfelle være vulvakreft.

Ja. Skal få legen til å ta pensel prøve mandag!   Takk 

AnonymBruker
Skrevet
tøydokka skrev (21 minutter siden):

Er ikke så mye du kan gjøre annet enn å gi det tid. Det går over til slutt. Vet det gjør veldig vondt, hatt herpesutbrudd selv. Husker det hjalp å tisse i dusjen/under rennende vann. Da svei det ikke så mye.

Ja må vel bare vente det ut, men er så vanskelig når jeg ikke får ungene på skolen engang.  Og smertene er virkelig intense.   Ja må tisse i dusjen,  men hjelper ikke mye det heller.   

Kunne bare ønske det fantes en krem som hjelper eller noe...

Takk for svar 🩷

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke tisset på flere uker? :klo: 

Anonymkode: e4a4a...a7e

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Legen sa først det var herpes.  Så fikk behandling for det.  Men han så aldri på sårene engang, og jeg fikk blemmer litt over hele kroppen etterpå.  Så da trodde jeg det var brennkopper og fikk antibiotika av legen, kan ikke gå engang  pga sterke smerter i underlivet.  Vart 2 uker nå.  Sårene blir ikke borte og gror ikke.  

Vet ikke hva jeg skal gjøre!  

Er alene med 4 barn.  Får ikke tisset engang.  Bare konstant smører meg med smertestillende krem i underlivet. 

Da må du gå igjen og si at behandlingen ikke fungerer! Har du stått på antibiotika i 2 uker? Har du blemmer først og deretter sår når det sprekker?

Endret av AlternativX
AnonymBruker
Skrevet
AlternativX skrev (23 timer siden):

Da må du gå igjen og si at behandlingen ikke fungerer! Har du stått på antibiotika i 2 uker? Har du blemmer først og deretter sår når det sprekker?

Ja skal ringe legen i dag. 

Har tatt antibiotika 1 uke.  Første uka fikk jeg antiviral behandling med piller. 

Starter vel som en liten gul kvise, så blir det et sår med skorpe  Hvertfall de på kroppen.  De i underlivet har jeg kun sett som sår med gul hinne på, det gule er puss. Så de er alltid våte.   

AnonymBruker
Skrevet

Du må kjøpe hvitvask og pensle på, det tørker det ut, om det er helvetesild. Lufting og ta tiden til hjelp.

Helvetesild er svært, svært smertefullt, hadde det på ryggen og bryst for mange år siden.

Jeg fikk smertestillende, og ville bedt om dette fra legen.

Anonymkode: 7f1d5...bf2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var slik det startet på meg. Uansett gå til hudlege. 

Slitt med immunforsvaret siden 3 vaksine.  Psoriasis ble diagnosen.  Minner om sopp I lysken og under bryst. Prikker på hele kroppen som ligner brennkopper. 

Går nå på cellegift. 

Anonymkode: b5a63...6a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 2.48):

Ja må vel bare vente det ut, men er så vanskelig når jeg ikke får ungene på skolen engang.  Og smertene er virkelig intense.   Ja må tisse i dusjen,  men hjelper ikke mye det heller.   

Kunne bare ønske det fantes en krem som hjelper eller noe...

Takk for svar 🩷

Har du prøvd Inotyol salve? Smør på rikelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Mas på legen og har du mulighet ville jeg vurdert privat hudlege.

Anonymkode: daad8...1a1

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være hidrosadenitt? Jeg har hatt smertefulle små og større byller i underlivet som sprekker opp og blør. Ble først behandlet med 7 dagers antibiotikakur uten bedring. Det ble tatt prøve etterpå som ikke viste bakterieinfeksjon, så fastlegen fikk en kollega som visstnok har spesiell kompetanse på hud og sår, til å se på det. Nå skal jeg gå på tetracyklin i fire måneder, to kapsler om dagen. Legen sier det ikke finnes noen quick fix. Lykke til, hva enn det er du har ❤️ Det høres skikkelig vondt ut.

Anonymkode: 8bf33...115

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...