Gå til innhold

Er du redd for å bli utsatt for vipps-ran?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Må jo være tidenes dummeste ransmetode. Man får jo fult navn på raneren 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 28bda...35f

Derfor vil de aldri gå etter oss voksne. Dette er ungdommer som truer andre ungdommer, som selvfølgelig ikke tørr si ifra.

Anonymkode: b6e95...1f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har ingen fått med seg at de IKKE overfører noe. Dette ee ungdom uten nettbank, så de sjekker saldo på konto via vipps og truer så til uttak.

Leser virkelig ingen i dette landet mer enn overskrifter, og ser ingen på nyheter?🫣

Anonymkode: 5060f...4dd

Takk for oppklaring!

og det med å lese nyheter… det har mediene ødelagt med alle lokkeoverskriftene. Vi blir rett og slett leie av å kaste bort tiden vår på å lese pm alt som er «sjokk» og «sykt».

Anonymkode: b6e95...1f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg leste at de ofte bruker en mellom-mann, som spiller totalt dum og later som de ikke forstår noen ting. Og hva skal politiet gjøre da?

Helt enig i at det er en elendig ransmetode. Jeg er jo på Oslo City av og til, tenk om jeg blir omringet av masse tenåringsgutter også vifter de med våpen av noe slag. Tror jeg hadde tissa på meg! Vet ikke hvordan jeg hadde reagert, om jeg hadde frosset til i angst eller klart å hyle ut "Nooooo! Por favooor deja me en paz, suelta me!" Jeg har skikkelig angst for å bli utsatt for dette!

Dere damer som bor i Oslo, tør dere gå ut alene i sentrum? Jeg er så redd jeg, er kun hjemme nå. 

Anonymkode: 32ab7...34e

Da bør du jobbe med angsten din. Det er ikke farlig for en kvinne å ferdes i Oslo sentrum på dagtid. Jeg gjør det daglig, siden jeg jobber i sentrum. NULL stress.  

Anonymkode: 296df...a74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipps-ran fungerer fordi de som raner er under 15 år. Så de kan ikke straffes. Det er derfor helt irrelevant at man ser mottaker med fullt navn. Det er ikke noe politiet kan gjøre uansett.

Vipps-ranerne vil ikke møte på meg. Da har de uflaks. For jeg har dessverre hatt et miserabelt liv og har ingenting å tape. Ikke engang mitt eget liv. Skal de rane meg må regne med å gjøre det med livet som innsats. For går jeg ned, tar jeg med meg så mange som mulig.

Anonymkode: 89273...da6

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tvinger de ikke folk til å åpne mobilbanken? Det er jo der man får sett hvor mye folk har på sparekonto? Jeg har aldri mer på brukskonto enn jeg har råd til å tape 

Anonymkode: 71870...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mer redd for vipps-ran nå enn jeg var for kontant-ran før.

Man må ta sine forhåndsregler uansett hvor man går eller beveger seg. Noen steder går jeg ikke alene, andre steder har jeg ingen problem med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tvinger de ikke folk til å åpne mobilbanken? Det er jo der man får sett hvor mye folk har på sparekonto? Jeg har aldri mer på brukskonto enn jeg har råd til å tape 

Anonymkode: 71870...ba4

Fordi ofrene gjerne er unge og ikke har tilgang til nettbank

Anonymkode: 296df...a74

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ender de nok fort opp på sykehuset.

Anonymkode: 828e9...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er disse minibankene da? Her jeg bor er det ihvertfall få minibanker å oppdrive. Kanskje et par i sentrum bare og jeg bor i storby. Når jeg leser om dette så er det vel bare enda kortere vei til at alle minibankene forsvinner. Kontanter skal bort. De som raner på ulike måter i dag har vel skjønt at det er nå de har muligheten. Nå eller aldri.

Anonymkode: fba53...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...