AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #1 Skrevet 15. juni 2024 Litt uenig med samboer her.. han skal feire bursdagen sin neste uke, vi blir 14 stykker, bare voksne. Tenkt å lage brownie, bringebær kake i rund form, og pavlova. Samboer mener det holder, jeg er vant til at man har noe i tillegg til kaker. Jeg gar pleid å lage lefserull med røkelaks i tillegg. Men samboer mener vi ikke skal ha det når vi er så mange. Jeg tenker når vi er så mange så bør man hvertfall ha.. Hva tenker dere her inne? Hva ville dere satt pris på? Anonymkode: 6aca7...6de
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #2 Skrevet 15. juni 2024 Jeg syns det høres for lite ut, ja. Tre store langpanner hadde kanskje vært innafor, men ikke det du beskriver. Mulig det akkurat holder,men det bør alltid se ut som om det er mer enn nok, slik at ingen vegrer seg for å ta mer fordi de er redde for at det blir for lite. Anonymkode: 783bd...955 4 1
NinaLisa Skrevet 16. juni 2024 #3 Skrevet 16. juni 2024 Jeg setter pris på noe mat når jeg er i bursdag. Er ikke glad i kaker så jeg hadde nok bare forsynt meg med kaffe. 3 2
Petra200 Skrevet 16. juni 2024 #4 Skrevet 16. juni 2024 Jeg synes man alltid bør servere noe mat til kakene, og at det er kjedelig å komme i bursdag med lite utvalg i kakene … 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #5 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Litt uenig med samboer her.. han skal feire bursdagen sin neste uke, vi blir 14 stykker, bare voksne. Tenkt å lage brownie, bringebær kake i rund form, og pavlova. Samboer mener det holder, jeg er vant til at man har noe i tillegg til kaker. Jeg gar pleid å lage lefserull med røkelaks i tillegg. Men samboer mener vi ikke skal ha det når vi er så mange. Jeg tenker når vi er så mange så bør man hvertfall ha.. Hva tenker dere her inne? Hva ville dere satt pris på? Anonymkode: 6aca7...6de Synts det var nok jeg. Å man trenger ikke alltid ha mat også i et selskap holder med kaker. Selv i mitt selskap, vsar vi 16 voksne og 1 barn. Vi hadde en iskake i rund form, en sjokoladekake i rund form, og en vaniljekake i lanpanne. Og det var mye igjen etterpå også. Anonymkode: dac2f...094 1
Daisy-love Skrevet 16. juni 2024 #6 Skrevet 16. juni 2024 Jeg hadde kanskje laget prinsessekake og servert noe frukt og saltstenger/chips/nøtter i tillegg om en ikke vil ha annen mat. Prinsessekake er det mer «mat» i. Kommer også an på når dere har invitert. Er det i kaffetid er det en ting, men om folk tror de får noe mat så er kun de kakene du nevner litt lite. Men en må ikke ha mat i alle selskap, selv om jeg hadde hatt noe mer av noe slag enn det der. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #7 Skrevet 16. juni 2024 Det første dere må bestemme dere for er jo om dere skal servere "skikkelig" mat eller bare kaker. Å ha leferuller med laks innimellom kakene er jo helt malplassert. Uansett er det for lite kaker til 14 mennesker med det du oppgir, dere må ha flere kaker, eller boller, makoriner, lefser, frukt, snacks e.l. i tillegg. Anonymkode: 24886...d5c 2 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #8 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det første dere må bestemme dere for er jo om dere skal servere "skikkelig" mat eller bare kaker. Å ha leferuller med laks innimellom kakene er jo helt malplassert. Uansett er det for lite kaker til 14 mennesker med det du oppgir, dere må ha flere kaker, eller boller, makoriner, lefser, frukt, snacks e.l. i tillegg. Anonymkode: 24886...d5c Vi har ikke invitert til mat. De er bedt kl 13. Tenkte lefserullene passet å ha innimellom kakene. Har hatt det før, og det går en del av de. Tenkte også ha vannmelon ved siden av. Hvor mange kaker tenker du? Anonymkode: 6aca7...6de 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #9 Skrevet 16. juni 2024 Å KUN ha lefserull er jo litt stusslig om de skal få mat da. Hadde hvertfall ordnet snitter, som er litt mer innbydende og mettende. Anonymkode: 621f7...879 1 2
Brunello Skrevet 16. juni 2024 #10 Skrevet 16. juni 2024 Mer enn nok kake. Personlig ville jeg ha servert mat og en kake. Men om bare kake, er tre mer enn nok. Regner da med at det er opplyst at det er til kaffe og kake, slik at folk ikke kommer skrubbsultne. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #11 Skrevet 16. juni 2024 Regner ca 6 stykker på en kake så da blir det litt over ett stykke per pers tilsammen med alle kakene. Mulig det er lite. Anonymkode: 4310c...f73
Brunello Skrevet 16. juni 2024 #12 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har ikke invitert til mat. De er bedt kl 13. Tenkte lefserullene passet å ha innimellom kakene. Har hatt det før, og det går en del av de. Tenkte også ha vannmelon ved siden av. Hvor mange kaker tenker du? Anonymkode: 6aca7...6de 13.00 er lunsjtid for mange. Jeg ville ha lagd en kyllingsalat og hatt en stor kake. Eventuelt kutta kake og servert norske jordbær og is. 3 3
Brunello Skrevet 16. juni 2024 #13 Skrevet 16. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Regner ca 6 stykker på en kake så da blir det litt over ett stykke per pers tilsammen med alle kakene. Mulig det er lite. Anonymkode: 4310c...f73 Kødder du? En kake er da langt flere stykker. De fleste spiser ett stykke. Noen to. Endret 16. juni 2024 av Brunello 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #14 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har ikke invitert til mat. De er bedt kl 13. Tenkte lefserullene passet å ha innimellom kakene. Har hatt det før, og det går en del av de. Tenkte også ha vannmelon ved siden av. Hvor mange kaker tenker du? Anonymkode: 6aca7...6de Enig med den som sier at lefseruller inn i mellom kakene høres helt malplassert ut. Da burde dere såfall ha litt rundstykker og lefseruller før kakene og da høres 3 kaker ok ut, men det kommer jo an på hvor glad de folka er i kake. Anonymkode: 3bb96...2e3 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #15 Skrevet 16. juni 2024 Det er vanskelig å si... Lager du brownies i en liten ildfast form eller i en langpanne? Rund form... Det sier lite... er det 16 eller 28cm diameter? Pavlova, er det en pavlova på størrelse med en tallerken? Eller bruker du en større ildfast form som mal? I min krets er tre kaker mer enn stort nok utvalg, men det er helt avgjørende hvor store kaker det er for å vurdere om det er for lite, nok eller for mye kake... Det blir som å spørre om det blir nok brus med cola og fanta, uten å si om du kjøper 0,33 bokser eller 2liters flasker.... Anonymkode: 5bfd1...696
Seff Skrevet 16. juni 2024 #16 Skrevet 16. juni 2024 Kommer jo an på mye: er de inviterte voksne eller barn, når på dagen er det, og hva inviterer dere til? Er det noen kjente storspisere blant gjestene? Og hvor store er kakene du lager? Jeg synes det virker litt knapt, med mindre gjestene kommer på et tidspunkt der de allerede har spist middag og dere spesifiserer at dere inviterer til kaffe og kaker. Synes ditt forslag med lefserull/wraps i tillegg til kakene virker som en god idé. Og med mindre mannen din er vant til å lage mat og beregne porsjoner, tror jeg du med god samvittighet kan overkjøre ham akkurat her.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #17 Skrevet 16. juni 2024 Kakefest i lunsjtiden? Den var ny for meg. Den serveringen du beskriver passer da vel bedre i «kaffetiden» senere på ettermiddag? Anonymkode: 42eff...468 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #18 Skrevet 16. juni 2024 Jeg ville ha smurt noen fat med rundstykker eller snitter. Da har du nok kaker. Greit med litt lunsj kl 13. Anonymkode: 96a57...e18 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #19 Skrevet 16. juni 2024 Syns personlig det hørtes litt stusselig ut med bare 3 kaker og så er dere 14 voksne. Hadde feiring av bursdag for ikke så lenge siden hjemme hos meg og da var vi 7 voksne og hadde 4 kaker + kjeks, sjokolade, osv. I tillegg til litt mat. Anonymkode: 223d1...34a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #20 Skrevet 16. juni 2024 Ville heller hatt noe hvetebakst til enn lefser. Anonymkode: 5ec52...433
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå