Gå til innhold

Hvor ofte har dere besøk av barne-barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til besteforeldre. Mye kontakt med barn og barne-barn? Hva er vanlig?

Anonymkode: 8ee72...07b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært opp til besteforeldrene alene så aldri…..

Anonymkode: a61f2...30f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hadde det vært opp til besteforeldrene alene så aldri…..

Anonymkode: a61f2...30f

? Svarer du som besteforelder eller foreldre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver uke. Bor ikke i samme by, så det blir en del kjøring.

Anonymkode: be7a4...0df

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vi har mye kontakt med så har vi barn og barnebarn i samme aldersgruppe så forenkler det litt

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn er hos sine besteforeldre alt fra 1 til 4 dager i uka. De er 17 og 19 år.

Han på 19 er fast 1 dag I uka rett fra jobb til besteforeldre å spiser middag.

Den på 17 er minst 2 dager i uka det drar rett fra skolen og til dem

Anonymkode: 3dc03...502

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

ts her. Vi har tre gifte barn som alle bor mindre en 10 min unna. Pluss hittil 8 barne-barn. Vi har besøk av alle minst to ganger i uka, noen ganger både tre og fire ganger. Våre to svigersønner og ei svigerdatter er som om de er våre egne barn, så vi har stor glede av å være sammen. Alle de tre familiene drar ofte på sommerferie sammen, hender at vi også er med. Synes ikke dette er noen belastning, heller en stor glede. Men usikker på hvor vanlig dette er?

• Liker 2
Skrevet

Vi har to barnebarn som bor 10 min gange fra oss.  Fra jeg ble pensjonist for 5 år siden har de kommet hver dag etter skoletid.  Så spiser de lunsj og gjør lekser sammen med meg fram til foreldrene henter dem kl 16.30.  Dette skoleåret drar de som oftest direkte hjem.  De er blitt 12 og 15 år, og steker seg omelett selv nå.  Det kan gå 4-5 dager mellom hver gang de er her.  Har nok med alder og behovet for selvstendighet å gjøre :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (3 minutter siden):

Vi har to barnebarn som bor 10 min gange fra oss.  Fra jeg ble pensjonist for 5 år siden har de kommet hver dag etter skoletid.  Så spiser de lunsj og gjør lekser sammen med meg fram til foreldrene henter dem kl 16.30.  Dette skoleåret drar de som oftest direkte hjem.  De er blitt 12 og 15 år, og steker seg omelett selv nå.  Det kan gå 4-5 dager mellom hver gang de er her.  Har nok med alder og behovet for selvstendighet å gjøre :) 

Seks av våre 8 barne-barn er mellom 1 og 5 år, gutten er 1 og resten jenter. Livat når de kommer på besøk👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fire barn, åtte barnebarn. To av barnebarna bor langt unna, men de har vært med oss på hytta (med foreldre) i påskeferien og vanligvis en uke i løpet av sommeren. Vi har også reis på besøk en gang i løpet av høsten.

To av våre barn bor i samme by. De ser vi vanligvis hver uke, med eller uten deres barn og partner. De kommer gjerne på middag. Vi besøker også drm når vi blir invitert.

Eldste bor ca ti timer unna. Kommer gjerne en held hver måned eller besøker oss på hytta med hele familien.

Anonymkode: 8eae9...6d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 19.47):

vi passer vårt hver dag, slik at foreldrene kan fullføre skolen, han fyller 1 år i august og begynner i bhg til januar, så vi skal ha han frem til da, bare hyggelig :) Jeg har ikke jobb etter jeg fødte vår siste i 2022, da alle mistet jobben der jeg jobbet pga konkurs, så min yngste begynner også i bhg når barnebarnet gjør det.

Anonymkode: 74622...b10

AnonymBruker
Skrevet

Alt for lite!

Men det er som oftest fordi de forventer at vi skal komme til dem, men hverdagen er hektisk.. i helgene skal man prøve å rekke over alt en ikke rekker i ukedagene. 

Vi sier at de bare må komme når de vil, de sier ja men kommer sjeldent.

Anonymkode: c71ca...ef3

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn er små, så er ikke veldig mye på besøk hos besteforeldrene alene (eldste er 3 år), men det hender at han er der alene et par ganger i mnd, eller at de tar han med ut for å leke/finne på noe gøy. Men vi er på besøk/får besøk av de ukentlig iallfall. Mormora deres jobber også i samme barnehage som de går i, så de har jo daglig kontakt.

Svigerfamilien er kontakten varierende, kan plutselig gå en mnd uten besøk, så en periode det blir oftere igjen.

Besteforeldrene jobber 100% så jeg forstår at de har sine egne liv etter jobb også. Men får så og si aldri nei om jeg spør om barnepass en sjelden gang, så lenge de ikke er på jobb😊

Anonymkode: 9bea1...b46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...