AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #41 Skrevet 16. juni 2024 Jeg tenker at det er familiens ansvar og stille opp når det er relatert til barna, ikke et eventuelt nettverk med venner, feks situasjonen med legevakten. Når det kommer til «familie» relaterte sammenhenger så er det jo fritt frem for Frida å invitere, og din samboer kan si ja/nei eventuelt si ja og at han vil ta med deg. Anonymkode: bec93...276 1 1
Aristoteles Skrevet 16. juni 2024 #42 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hallo, det er jo akkurat det vi sier. La far ta beslutningene og håndtere forespørsler. Ingen grunn til å blande seg. Tror ikke mange stefedre ville sett på slike ting som problemer. Anonymkode: 2584a...f69 Men det er uansett et stemorproblem! Det er bare altfor mange her inne som vil diskutete semantikk og ikke tema.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #43 Skrevet 16. juni 2024 TS her. Ja, kanskje overskriften var feil men dere skjønner vel kanskje utfordringene uansett? Og som ei skriver over her så blir man slaktet som stemor på dette forumet uansett hva man skriver. Jeg har mange flere eksempler på at vi inkluderer henne og stiller opp når det er nød, men den legevaktturen var faktisk ingenting alvorlig og man kunne fint ventet og dratt til fastlegen på mandagen. Problemet som jeg kanskje ikke har fått godt nok frem er hun spør som regel om hjelp til masse som hun burde klare selv. Anonymkode: b388c...3f6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #44 Skrevet 16. juni 2024 Hvorfor ikke hjelpe til med å kjøre å levere når hun ikke har bil ? Sykt slitsomt å skulle ta buss til bhg/skole og deretter til jobb. Hadde dere bare tatt levering og henting ville det naturligvis vært veldig behjelpelig for mor... Det at hun har lite nettverk, gjør jo det såklart vanskelig for henne. Vær litt behjelpelig?? Hvorfor kunne ikke far, ringt sine foreldre å spurt om de kunne hjelpe mor med hans barn, når dere var i bryllup og ene barnet trengte legevakt ?? Skjønner fremdeles ikke at dere, er så kjipe... Hun inviterer far på ting relatert til barna ? Har dere vært sammen lenge ? Om far ønsker å inkludere deg også, så må han vel bare si det, da til Frida. Ala "jeg tar med Kari, også". (Kari er deg). Anonymkode: f918b...344 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #45 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS her. Ja, kanskje overskriften var feil men dere skjønner vel kanskje utfordringene uansett? Og som ei skriver over her så blir man slaktet som stemor på dette forumet uansett hva man skriver. Jeg har mange flere eksempler på at vi inkluderer henne og stiller opp når det er nød, men den legevaktturen var faktisk ingenting alvorlig og man kunne fint ventet og dratt til fastlegen på mandagen. Problemet som jeg kanskje ikke har fått godt nok frem er hun spør som regel om hjelp til masse som hun burde klare selv. Anonymkode: b388c...3f6 Burde? Kanskje det er tøft og slitsom å være mor, å jobbe. Ha lite nettverk og ingen andre å lene seg til. Og hun er mor til 3. Jo, såklart Kari, man burde klare så jævlig mye. Men vet du, det kan være veldig slitsom og vanskelig. Og enda vanskeligere når man føler man ikke strekker til helt.... Prøv og ha litt forståelse og medfølelse da.. Anonymkode: f918b...344 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #46 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): TS her. Ja, kanskje overskriften var feil men dere skjønner vel kanskje utfordringene uansett? Og som ei skriver over her så blir man slaktet som stemor på dette forumet uansett hva man skriver. Jeg har mange flere eksempler på at vi inkluderer henne og stiller opp når det er nød, men den legevaktturen var faktisk ingenting alvorlig og man kunne fint ventet og dratt til fastlegen på mandagen. Problemet som jeg kanskje ikke har fått godt nok frem er hun spør som regel om hjelp til masse som hun burde klare selv. Anonymkode: b388c...3f6 Men da må jo mannen din bare si nei da, hvis han ikke vil hjelpe. Hvis han sier ja, så ønsker han vel å stille opp? Er problemet ditt at han sier for mye ja? På hvilken måte går det eventuelt ut over deg? Anonymkode: 2584a...f69 2
Marimma Skrevet 16. juni 2024 #47 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Burde? Kanskje det er tøft og slitsom å være mor, å jobbe. Ha lite nettverk og ingen andre å lene seg til. Og hun er mor til 3. Jo, såklart Kari, man burde klare så jævlig mye. Men vet du, det kan være veldig slitsom og vanskelig. Og enda vanskeligere når man føler man ikke strekker til helt.... Prøv og ha litt forståelse og medfølelse da.. Anonymkode: f918b...344 Er vel ikke noe mindre tøft for far, som i tillegg til å ha barna 50% faktisk avlaster mor? Hvorfor er det mer synd på henne? Ikke alle har barnefri 50% av tiden heller. Hun er ikke alenemor. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #48 Skrevet 16. juni 2024 Marimma skrev (41 minutter siden): Er vel ikke noe mindre tøft for far, som i tillegg til å ha barna 50% faktisk avlaster mor? Hvorfor er det mer synd på henne? Ikke alle har barnefri 50% av tiden heller. Hun er ikke alenemor. Far, har nettverk,og en kjæreste/samboer. Bare det å ha noen å snakke med daglig og lufte problemer og utfordringer med, er ekstremt mye bedre enn å være helt alene. Også er det jo slik,at noen har bare rett og slett en bedre kapasitet enn andre. Tipper mor har det litt tøft. Og istedenfor å komme med "burde klare". Så er det veldig mye mere medmenneskelig og hjelpe litt til istedenfor. Anonymkode: f918b...344
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #49 Skrevet 16. juni 2024 For et hespetre du er trådstarter. Ikke måte til nedrakking av denne dama… still opp for henne, det er det som er et samarbeid. Du har valgt å bli sammen med en mann med tre barn og eksdama. Anonymkode: fdcb0...332 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #50 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For et hespetre du er trådstarter. Ikke måte til nedrakking av denne dama… still opp for henne, det er det som er et samarbeid. Du har valgt å bli sammen med en mann med tre barn og eksdama. Anonymkode: fdcb0...332 Eksdama bruker barna som våpen…. Skjønner stemor veldig godt. Håper du som skriver dette havner i samme situasjon, så skal vi kalle deg hespetre 😅 Anonymkode: 89f2e...34c 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #51 Skrevet 16. juni 2024 Han er pappa deres 100% av tiden... Bare sånn for å nevne det. Jeg synes både du og han er vrange. Lyser igjennom at du vil bli kvitt ungene. Anonymkode: 093cd...f7a 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #52 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Eksdama bruker barna som våpen…. Skjønner stemor veldig godt. Håper du som skriver dette havner i samme situasjon, så skal vi kalle deg hespetre 😅 Anonymkode: 89f2e...34c Ja for du vet alt om at eksdama holder de som våpen. Og hva vet vel du om min situasjon 😂 her har vi visst en ekspert Anonymkode: fdcb0...332 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #53 Skrevet 17. juni 2024 Jeg er tydeligvis miljøskada etter å ha drevet mye i hagen ; jeg gikk inn i tråden fordi jeg trodde det handla om stemorsblomster. Så tusler jeg stille ut igjen. Anonymkode: 34b79...14a 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #54 Skrevet 17. juni 2024 For meg er det en selvfølge at mannen din velger 100% selv hvor mye han kan og vil stille opp, og at du backer dette. Anonymkode: 2584a...f69 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #55 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 19.37): Hei Jeg trenger litt råd og tips, og gå er ikke et alternativ men jeg vil høre om jeg tenker helt feil. Min samboer har tre barn med en annen, la oss kalle henne Frida. Frida bor i en leilighet alene, ikke noe ny mann og svært få venner/nettverk. Vi stiller opp når det trengs med ting som angår barna, mens andre ting har vi sagt at hun må finne andre til og ordne for seg selv. Her kommer et par scenarioer som jeg gjerne vil høre hvordan andre hadde løst. 1. Frida får problemer med bilen sin og den må på verksted. Hun har ikke råd til leiebil i mellomtiden, men det er god kollektivtrafikk mellom hjemme/jobb/skole. Hun spør oss om hjelp med henting/levering fordi det krever så mye planlegging, vårt forslag var at vi kunne ta barna frem til bilen var i orden da det var enklere for vår egen planlegging, dette var uaktuelt for henne. 2. En lørdag i hennes uke blir et av barna syke og må på legevakta. Vi er 1,5 time unna og hennes lille nettverk er også bortreist. Hun ber oss kjøre tilbake fordi hun ikke vil ta med seg tre unger på legevakta. Samboer har flere ganger sagt at hun må skaffe seg litt større nettverk så hun ikke blir sittende i sånne situasjoner. 3. Hun er høflig mot meg i sosiale sammenhenger, men merker at hun helst ville hatt meg bort. Hun inviterer min samboer stadig på ting for å være en familie, og samboer er ganske rådvill om hva han skal svare. Han har svart en gang at: Vi var en familie, nå er vi kun foreldre sammen. 4. 50% av ukene hvor Frida har barnefri så trenger hun hjelp av oss for noe, om det enten er at en av ungene skal i bursdag, hentes/leveres, mangler noe etter ungene har sovnet etc. Jeg begynner og bli sliten av dette, selvom jeg gjerne hjelper til. Men samboer og jeg føler vi ikke lenger kan planlegge noenting de ukene Frida har barna fordi noe kan oppstå. Anonymkode: b388c...3f6 Rister på hodet av mange svar her. TS, Frida er en voksen mor. 1. Det er hennes ansvar skaffe seg nettverk. Frida bruker BARNA for alt det er verdt for å slippe unna ,få ting enklere for sin del!!! Du ser vel det?. Hun har 50% barnefri og virker direkte lat. Jeg hadde klikket i vinkel på kjæresten om han føyde seg slik etter en barnemor. Frida bruker livet sitt på å bruke barna mot dere, spille på samvittighet til deg og far!! Jeg hadde aldri snudd å kjørt til legevakten, aldri lånt henne bil eller annet praktisk pga hun ikke gidder fikse noe selv. Frida høres ut som en 16 år gammel jente som trenger hjelp av mamma og pappa til alt mulig. Din samboer bør virkelig sette foten ned for Frida!!! Frida vil nok ha deg bort ja slik at hun kan leke familie og utnytte barnefaren. TS at du orker dette. Sett hardt mot hardt. Frida har 3 barn!!! Hennes ansvar i hennes uker. Anonymkode: 70aa9...b33
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #56 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): For et hespetre du er trådstarter. Ikke måte til nedrakking av denne dama… still opp for henne, det er det som er et samarbeid. Du har valgt å bli sammen med en mann med tre barn og eksdama. Anonymkode: fdcb0...332 Du er jo godt blåst i topplokket😅 NEI TS har ikke valgt ekskona på kjøpet. Ekskona får fint fikse seg selv når det er hennes samvær. Ekskona bruker barna som våpen her,en bortskjemt lat eks. Mannen bør sette hardt mot hardt. Anonymkode: 70aa9...b33
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #57 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Burde? Kanskje det er tøft og slitsom å være mor, å jobbe. Ha lite nettverk og ingen andre å lene seg til. Og hun er mor til 3. Jo, såklart Kari, man burde klare så jævlig mye. Men vet du, det kan være veldig slitsom og vanskelig. Og enda vanskeligere når man føler man ikke strekker til helt.... Prøv og ha litt forståelse og medfølelse da.. Anonymkode: f918b...344 Ingen forståelse. Hun har 50% barnefri. Har full forståelse for 100% alenemødre uten nettverk!!! Frida er bare lat. Fortjener ingen sympati. Virkelig! Anonymkode: 70aa9...b33
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #58 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Rister på hodet av mange svar her. TS, Frida er en voksen mor. 1. Det er hennes ansvar skaffe seg nettverk. Frida bruker BARNA for alt det er verdt for å slippe unna ,få ting enklere for sin del!!! Du ser vel det?. Hun har 50% barnefri og virker direkte lat. Jeg hadde klikket i vinkel på kjæresten om han føyde seg slik etter en barnemor. Frida bruker livet sitt på å bruke barna mot dere, spille på samvittighet til deg og far!! Jeg hadde aldri snudd å kjørt til legevakten, aldri lånt henne bil eller annet praktisk pga hun ikke gidder fikse noe selv. Frida høres ut som en 16 år gammel jente som trenger hjelp av mamma og pappa til alt mulig. Din samboer bør virkelig sette foten ned for Frida!!! Frida vil nok ha deg bort ja slik at hun kan leke familie og utnytte barnefaren. TS at du orker dette. Sett hardt mot hardt. Frida har 3 barn!!! Hennes ansvar i hennes uker. Anonymkode: 70aa9...b33 Hvorfor tror du ikke at mannen til TS ønsker å stille opp da? Hvis han ikke vil eller kan så sier han vel nei. Anonymkode: 2584a...f69 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #59 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er jo godt blåst i topplokket😅 NEI TS har ikke valgt ekskona på kjøpet. Ekskona får fint fikse seg selv når det er hennes samvær. Ekskona bruker barna som våpen her,en bortskjemt lat eks. Mannen bør sette hardt mot hardt. Anonymkode: 70aa9...b33 Jo hun har valgt en mann med eks på kjøpet. Velkommen til voksenverdenen!! Anonymkode: fdcb0...332 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2024 #60 Skrevet 17. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Han er pappa deres 100% av tiden... Bare sånn for å nevne det. Jeg synes både du og han er vrange. Lyser igjennom at du vil bli kvitt ungene. Anonymkode: 093cd...f7a Jeg elsker de ungene mer enn du aner, så at jeg vil bli kvitt de er totalt feil. Anonymkode: b388c...3f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå