Gå til innhold

Hvor mye sender man med barnet sitt når han er på ferie med venner ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt skal til Hellas med 2 kompiser i klassen, de 2, søsteren deres og mannen hennes.

Barna begynner på ungdomsskolen til høsten. Hva bør jeg sende med ? og hvor mye lommepenger ?

jeg har vippset søsteren til guttene allerede penger for reise, hotell og slik så det er ordet, så er kun lommepenger og hva sender jeg med av klær?

Anonymkode: 9b5eb...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge skal de være der? 
skal de lage noe mat der de blr eller kjøpe alll mat?

Anonymkode: 01a37...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor lenge skal de være der? 
skal de lage noe mat der de blr eller kjøpe alll mat?

Anonymkode: 01a37...b06

alt er på hotellet av mat, de skal gå ut og spise et 4 dager, de skal være der i 12 dager

Anonymkode: 9b5eb...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje latt de voksne håndtere lommepenger so du kunne ha delt ut jevnlig. Grunnen til at jeg skriver er at jeg hadde med et barn på ferie. Barnet brukte opp pengene sine kjapt så det endte med at jeg måtte sponse det ekstra som is, cafebesøk osv. Kunne ikke gi mitt barn en is og ikke den andre. Dette barnet betalte ikke for reise eller opphold. 

Anonymkode: e0c13...ef6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde snakket med søsteren og mannen. Gitt de summen de tenker og heller avtalt at de gir beskjed om det blir for lite. 

Og litt lommepenger til sønnen. 

Anonymkode: b2d0f...04e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

alt er på hotellet av mat, de skal gå ut og spise et 4 dager, de skal være der i 12 dager

Anonymkode: 9b5eb...282

Hvor gamle er de?

Anonymkode: 01a37...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere har vipps så funker vel det mellom landegrensene?

I 12 dager hadde jeg regnet ca 200 kroner pr dag sånn til å begynne med, tror jeg. Og at han kunne sende melding hvis han trengte mer - innenfor rimelighetens grenser.

Og så kan du sjekke med søsteren om hvor mye penger de tenker at kompisen skal ha med seg av lommepenger, så det blir omtrent likt?

Anonymkode: 907c4...dc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor gamle er de?

Anonymkode: 01a37...b06

Det står at de skal begynne på ungdomsskolen til høsten, ergo er/blir de tretten år i år.

Anonymkode: b1d49...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet mitt skal til Hellas med 2 kompiser i klassen, de 2, søsteren deres og mannen hennes.

Barna begynner på ungdomsskolen til høsten. Hva bør jeg sende med ? og hvor mye lommepenger ?

jeg har vippset søsteren til guttene allerede penger for reise, hotell og slik så det er ordet, så er kun lommepenger og hva sender jeg med av klær?

Anonymkode: 9b5eb...282

Hvis alt av mat er inkludert på hotellet ville jeg regnet 150,- om dagen + penger til ut å spise de dagene de skal det. 
 

Hadde sendt med undertøy nok til å skifte hver dag, 2 badeshorts, en del t skjorter og shortser (kanskje 5-6 av hver?), strømper, 1-2 lette langbukser + den han reiser i eventuelt, og 1-2 gensere + en tynn jakke. Caps, solhatt eller lignende er lurt å ha! 
Jeg pleier alltid å pakke med sitronsåpe (på stell!), da er det enkelt å rengjøre klær for hånd og henge opp til tørk. 
 

Ellers hadde jeg sendt med 2 badehåndklær, solkrem (og kjørt en innføring av viktigheten med å smøre seg), vannflaske (kan man drikke springvannet der?), After-sun, sandaler, slippers, joggesko(ha på ved reise), en pose til skittent tøy, reise - størrelser med tannkrem, sjampo, dusj såpe osv (tar mindre plass og er ikke så farlig om det blir gjenglemt), tannbørste og toalettsaker selvfølgelig, og eventuelt headset og nettbrett + lader til å bruke på reisen og litt på kveldstid. 

Anonymkode: 0221d...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sendt 200kr dagen med ungdommen. Hør med de voksne om du kan Vippse de hvis han trenger mer? Så kan de ta ut om det blir for lite. Det går en del til drikke når man er utenfor hotellområdet og så vil man gjerne ha litt drikkevann på rommet.

Send med han minimum 2 badeshortser, 2 shortser, dobbelt undertøysskift, klær til å spise på restaurant, slippers, sandaler, joggesko, toalettsaker osv.

Prat med ungen/ungdommen om at han ikke må drikke vannet fra kranen, at trafikken ikke er som hjemme og at han må dusje hver dag, stelle  seg og pusse tenner ordentlig.

Anonymkode: 762ae...246

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hade sendt med minimum 500 om dagen 

Anonymkode: 01a37...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...