Gjest Bassanova Skrevet 13. februar 2006 #1 Skrevet 13. februar 2006 Lenge siden jeg har skrevet noe på Kvinneguiden.no nå. Men så dukket det altså opp en situasjon hvor jeg veldig gjerne vil ha littegranne input og idéer. Sakens kjerne er at jeg har noe "på gang" med ei jente. Har ikke kjent henne lenger enn et par uker, og har bare truffet henne tre ganger i løpet av disse par ukene. Siste gangen var nå på fredag, på en fest hos en kamerat. Hun ble sittende i armkroken min en time eller så, før jeg måtte gå fordi jeg skulle på jobb dagen etter. Nå skal det sies at jeg liker jenta, men vi kjenner jo ikke hverandre veeeldig godt da. Er grenser for hvor mye man får pratet med hverandre på en fest. Skulle veldig gjerne ha hatt litt bedre tid på meg til å få "lagt litt grunnarbeid" sånn før Valentines Day. Men så er altså Valentines Day i morra. What to do?? Har ikke lyst til å virke passiv, men har ikke lyst til å skremme henne heller. Og ikke er jeg sikker på hva jeg selv føler heller, for den saks skyld. Utover at jeg synes hun er søt og kunne tenke å bli bedre kjent med henne da. Så, er det noen som har noen idéer til hvordan å håndtere morradagen?
Knøttet Skrevet 13. februar 2006 #2 Skrevet 13. februar 2006 Hm, siden du ikke kjenner henne så godt så er det jo ikke så lett. Men hva med å fortelle henne eller skrive et kort om at du har lyst til å bli bedre kjent med henne ? Så kan du jo planlegge noe så "enkelt" som å lage middag til henne, ta henne med på noe koselig sammen. F.eks så går det kanskje en bra valentineskonsert et sted i nærheten av der dere bor ... Synes iallfall det er søtt at du prøver å finne på noe med henne på denne dagen
Gjest FireFighter Skrevet 14. februar 2006 #3 Skrevet 14. februar 2006 kjøp et kort? skal gi et kort og en parfyme til ei venninne. det får holde?
Gjest Jalileh Skrevet 14. februar 2006 #4 Skrevet 14. februar 2006 At du i det hele tatt tenker på det er jo så søtt. Stemmer også for et helt enkelt og greit kort jeg. Kanskje en søt bamse ved siden av?
Gjest regine Skrevet 14. februar 2006 #5 Skrevet 14. februar 2006 Å få en oppmerksomhet, f.eks. et kort, er definitivt opptur. Da viser du jo at du tenker på henne, kanskje litt mer enn bare "gode venner". Man trenger jo ikke å kjøre på med middag etc, det kan vel heller komme etter hvert? Evt. at det er med invitasjon til middag i kortet Men søte bamser???? Sorry, hvis dere er litt mer enn fjortiser, så ville jeg droppet det...... Hadde jeg fått det av en mann så hadde jeg begynt å lure!
Floja Felíz Skrevet 14. februar 2006 #6 Skrevet 14. februar 2006 Ja, et kort er perfekt! Du trenger jo ikke å skrive noe mer "klissete" enn at du liker henne og gjerne vil bli bedre kjent med henne, som en invitasjon til date i kortform. Det blir nok alle jenter glade for.
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2006 #7 Skrevet 14. februar 2006 Et kort hadde jo vært midt i blinken, det finnes mange flotte kort - et jeg hadde blitt glad for er et av disse med sjokoladehjerter på
aline Skrevet 14. februar 2006 #8 Skrevet 14. februar 2006 kort og eller med sjokoladehjerte høres ypperlig ut i min mening. hadde jeg fått en bamse til så hadde nok jeg også lurt litt..... ikke fordi jeg mener å være ekkel med bamseelskere, men .... jeg samlet på bamser når jeg var tenåring, det gikk liksom over for meg. skulle noen kjøpt noe ved siden av til meg, så er nok sjokolade en vinner uansett hvor godt jeg liker eller kjenner personen.
Gjest GreenSky Skrevet 14. februar 2006 #9 Skrevet 14. februar 2006 En bamse hadde vært en vinner hos meg, fordi jeg ikke har vokst fra bamser enda. Men, som er andre sier, et kort hadde vært tingen.
aline Skrevet 14. februar 2006 #10 Skrevet 14. februar 2006 En bamse hadde vært en vinner hos meg, fordi jeg ikke har vokst fra bamser enda. Men, som er andre sier, et kort hadde vært tingen. ← problemet er vel da om man ikke kjenner vedkommende godt nok til å vite om hun er en som digger bamser eller en som synes de er litt fjortiss, for det er jo ikke slik at det synes. safere å bomme ved å la være en å bomme med å gi en kanskje? så lenge man uansett gir kort og sjarmerende ord?
Gjest GreenSky Skrevet 14. februar 2006 #11 Skrevet 14. februar 2006 Jeg gjentar: Et kort er fint. Ang bamser: Det spørs jo hva en vet. Et besøk hjemme hos meg er nok for å se at jeg digger bamser. Vel, egentlig ikke bamser, men kosedyr i alle former. Hvor godt han kjenner henne, kommer jo an på. Generelt sett tror jeg ikke voksne kvinner er så veldig glad i bamser.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #12 Skrevet 14. februar 2006 Jeg er voksen kvinne og synes det er kjempe romantisk å få bamser!!
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #14 Skrevet 14. februar 2006 Et kort hører valentine til. Alt det andre (bamser, sjokolade osv) er bare kommers. Skriv et kort hvor du ber henne med ut på et stevnemøte eller noe.
Knøttet Skrevet 14. februar 2006 #15 Skrevet 14. februar 2006 Jeg er voksen kvinne og synes det er kjempe romantisk å få bamser!! ← Helt enig!!! Bamser er jo kjempekoselig!
Gjest Bassanova Skrevet 14. februar 2006 #16 Skrevet 14. februar 2006 Bare litt oppdatering.. Denne dagen gikk ikke heeelt som "planlagt", nei. Har fått følelsen av at det er en kompis av meg og dama hans (som er ei venninne av "min utkårede") som prøver å spleise oss, eller noe sånt. I hvert fall fikk jeg spørsmål fra han om vi skulle finne på noe i kveld, noe jeg tolket dithen at *oss fire* skulle finne på noe i kveld. Men nei nei, det ble bare meg og han. Så det ble niks kortskriving, og heller en masse SMS-skriving i kveld. Grrr.. Hun bor litt sånn pokker-i-vold óg, så det er liksom ikke bare å svippe bortom med et kort heller. Men lovet bot og bedring, så får se hva som skjer. Tenkte å invitere henne ut på middag i løpet av uken.
Gjest Bassanova Skrevet 14. februar 2006 #17 Skrevet 14. februar 2006 Takker selvsagt for alle svar! Kort er nok tingen - bamsen tror jeg jeg vurderer litt først. Det var visst litt uenighet her om den...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå