Gå til innhold

Ferdig å studere, har ikke fått jobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på utallige jobber, men andre enn meg får disse jobbene. Tilbakemeldingene manglende erfaring.

Nå står jeg uten jobb eller plass å bo om kort tid. Jeg skal jo selvfølgelig fortsette å søke på jobber. Plass å bo tør jeg ikke skaffe meg før jeg får jobb. Er redd for å bli kastet ut av hybel, hvis jeg ikke betaler for meg.

Finnes det noe støtte å få i en overgang? Har forsøkt å undersøke hos NAV, men har tjent for lite til å få dagpenger. Finnes det annen støtte?

Jeg vet jeg alltids kan søke om type butikkjobb, men hvordan får jeg da til å finne en jobb som har med det jeg er utdannet som?

Anonymkode: 36f45...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde søkt på "alt", også butikkjobber. Så fortsetter du å søke på jobber som er relatert til utdanningen din. Hva er du utdannet som? 

Dersom du ikke har tjent nok til å kvalifisere til dagpenger, så er det sosialhjelp som er eneste stønad du kan søke om. Men da krever nav at du ikke har noe formue/sparepenger. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialen eller foreldre. 
Søk på alt, samme hvor det er. Dette inkluderer også vikariater og jobber som bare er måtelig relevante. Det er ikke spesielt vanlig å få drømmejobben på første forsøk. De fleste må flytte på seg, ta vikariater og bygge erfaring. Sånn var det før, og sånn er det nå. 

Anonymkode: f394a...373

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrer deg som arbeidssøker og be om å få delta på digital jobbklubb. Da kan du i det minste få litt tiltakspenger i en kort periode. Ellers er det økonomisk sosialhjelp du kan søke om, hvis du ikke har egne midler.

Søker du jobber over hele landet?

 

Ser forresten ikke problemet med å ta en butikkjobb. Måtte selv jobbe noen måneder i butikk som nyutdannet.

Anonymkode: 6dd33...b0f

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider