Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du bør drite i hva andre kanskje vil mene om deg dersom karen faktisk er som du beskriver. Du har bare ett liv og du er bare 45 år. Vil du ha det slik du har det nå (eller verre) om 10 år?  

Siden ville jeg kanskje gått i samtaleterapi eller noe for å lære om hvorfor du har et mønster der du går så langt at du får barn og gifter deg med menn du ikke passer sammen med. Sånn at du ikke må gå gjennom det igjen. 1 gang kan jo skje, men tredje gang er det er mønster med deg som fellestrekk (samme om du skiller deg eller ei - du har jo valgt feil uansett). 

Anonymkode: c12ec...6c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
pompdelux skrev (På 23.6.2025 den 9.15):

Jeg personlig skjønner ikke greia med at det skal være så forbanna likevekt med feks husarbeid.. Hvis rotet plager DEG og ikke mannen din, så blir det galt å kreve at han skal ha lik standard som deg. Plager rotet deg, så rydder du - og sparer deg for å irritere deg over det. Simple as that. Mennesker har ulik standard, noen har støv på hjernen mens andre trives med litt kaos her og der. Hvorfor skal man lage det til en kamp i livet som i verste fall fører til ett brudd? 

Tenkte du ikke over sånt før dere flyttet sammen? En liten refleksjon over hva du trenger, og hva han trenger? 

Jeg har vært gift, OG skilt 2 ganger selv - men det har definitivt ikke vært pga skjevfordeling i hjemmet. 

Jeg vasker, rydder, vasker klær, lager mat osv osv. Jeg irriterer meg sjeldent over det. Jeg kan bite det i meg en gang i blant når bonuskidsa er her, og jeg plukker sokker og glass absolutt over alt, men - det plaher faktisk ingen andre enn meg at det ligger der, så da må jeg nesten velge, irritere meg over ting som står der det ikke skal, ryddet selv eller irritere meg over at ingen andre tar det? Lett valg. 

Jeg rydder over huset hver eneste kveld slik at jeg står opp til ryddig hjem, hver gang jeg går fra ett rom til ett annet tar jeg med meg noe som er malplassert på veien, om det er oppvask eller en skrutrekker. 

Hvis det er mye naging om husarbeid i hjemmet, og mye krangling så forsvinner vel lysten på nærhet også?

La mannen være mann, og gjøre de tingene han er god på - også gjør du dine ting.

Vurdert å prøve parterapi før valget om skilsmisse legges på bordet?

Folk forlater hverandre for lett i dagens samfunn, forhold har overhodet ingen verdi lengre. Nesten en form for bruk og kast mentalitet. 

Les boken kjærlighetens 5 språk, tenk litt over det som kommer frem der, og se om det gir deg en åpenbaring.

Burde vært pensum før man gifter seg. 

Og neida jeg mener selvsagt ikke at man ikke skal kunne bryte, det er mange grunner som er mer enn gode nok for å ta ett slikt valg. Men hva fikk deg nå til å forelske deg, og gifte deg med han i utgangspunktet- se etter de sidene, ikke bare etter alt du ikke liker. 

Forelskelse varer bare en gitt tid, etter det er forholdet ett valg. Enten så blir man gjennom de vanskelige stundene ellers så gir man opp. Men mønsteret, det kommer i alle forhold. 

Greit med forskjellig standard på støv. Men, når man har barn så kommer barnevernet og tar barnet ditt hvis det aldri er rent i hjemmet, hvis barnet ikke har klær eller får mat osv. Mannen skal vel også ha rene klær? Og han bruker vel også tallerkener og glass? 

Anonymkode: ea119...32b

Skrevet

Jeg skjønner hva du tenker ang hva andre måtte mene - men du har ETT liv.... Ønsker du å ta grep sånn at du får det bedre, eller ønsker du å bli i noe destruktivt i tilfelle andre måtte mene noe om hva du gjør? 

Skill deg, få det bedre, skap et liv for deg og ungene - også trenger du kanskje ikke gifte deg flere ganger ;) Kjæreste og samboer kan du eventuelt ha etter hvert om det blir aktuelt, men akkurat giftemål er vel ikke nødvendig. Også drøyer du en stund før du tenker i de baner etter skilsmissen, sånn for å lande for din egen del.

Og får du kommentarer, så "ei" situasjonen og gjør den til din egen! Svar gjerne "ja, jeg er enig, det ser ikke bra ut, men det var faktisk nødvendig nå i den situasjonen" eller noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det neppe noen annen løsning enn å skille seg. Men én ting må du huske: gift deg aldri - ALDRI - igjen!

Anonymkode: e6b0f...e59

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 12.43):

Greit med forskjellig standard på støv. Men, når man har barn så kommer barnevernet og tar barnet ditt hvis det aldri er rent i hjemmet, hvis barnet ikke har klær eller får mat osv. Mannen skal vel også ha rene klær? Og han bruker vel også tallerkener og glass? 

Anonymkode: ea119...32b

Skal være seriøst ustelt hjemme for at BV skal hente unger altså. Og jeg skjønner ikke problemet med å ha ansvaret for husarbeid. Enkle grep så trenger man ikke bruke så mye tid av livet sitt på sånt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...