Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du ikke vil være med mannen lenger så syns jeg du skal skille deg. Men kanskje du skal la dette bli siste giftermålet? Noe av poenget med å gifte seg er jo at det er til døden skiller dere ad og du er nå på nr 3. ikke la det bli et nr 4

Anonymkode: 7fd74...9c4

Ts her, til døden skiller dere… hvordan kunne jeg unngå det i mitt 2 ekteskap?? Mannen forlot meg med en liten baby, han hadde ei på si, ikke jeg som valgte skilsmisse 😞

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😂

Nei, forskning viser at barn har det best i lykkelige hjem. Altså er det kjempefint om mor og far er et par og gode omsorgspersoner.

Men dersom de er ulykkelig, og den ene i tillegg ikke bidrar med stort annet enn dårlig humor og kjefting på ungene, vil jeg utfordre hvem som helst som finner forskning som tilsier at det er sunnere enn skillsmisse for ungene.

Anonymkode: 48554...c4d

Det du referer til er gammel feministiske meninger og ikke basert på studier.  Rart at disse mytene fortsatt lever i beste velgående.

Her er noen få av utallige artikler basert på utallige studier hvordan barn påvirkes av skillsmisse.. 

(+) Ny studie: Slik påvirker skilsmissen barna psykisk (vg.no) 

(+) Hedvig Montgomery: Slik hjelper du barnet gjennom skilsmissen (vg.no)

(+) Skyldfølelse og vonde minner: Slik er det å være skilsmissebarn (vg.no)

(+) Skilsmisse: Denne holdningen kan skade barna (vg.no) 

Anonymkode: d1ad3...517

AnonymBruker
Skrevet

Du sier at det som hindrer deg fra å skilles er hva andre måtte tenke eller mene. 

For det første: det toget gikk nok i det du giftet deg for tredje gang. For det andre: hva andre måtte mene har ingenting å si. 

Anonymkode: ee045...48a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Solanum skrev (41 minutter siden):

Hvorfor? 

Verden er full av bedritne mennesker. Ts har støtt på tre av de. Slikt skjer uten at det er noe galt med deg. 

Det er nok delvis riktig, men det var hun som ble samnen med og giftet seg med disse mennene. Noen signaler har hun oversett. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva tenker du om alle de trådene som opprettes daglig/ukentlig på kvinneguiden om falske venninner, om de trådene om venninner som lyver og som sjelden eller aldri forteller hele sannheten og som vrir og vender på alt, som legger på skylda på andre for å fremme seg selv? 

Har du aldri hørt om begrepet, en sak har alltid to sider?

Litt vel humoristisk å tenke på synes jeg at man tror så blindt på en ukjent persons historie uten å stille et eneste kritisk spørsmål. For fakta i denne saken er at en kvinne velger å gifte seg 3 ganger, og alle tre ekteskapene havarerer. Da er det vanskelig å bortforklare det med at "hun har vært svært uheldig, og alle kan være uheldig".. 

Ts her,  du skriver at alle tre ekteskapene havarerte. Jeg er enig, og dette er et faktum, men man bør se hva er årsaken til at dette skjedde. Forsvarer ikke meg selv, men ekteskap nummer 1 var et ungdomsekteskap, skilsmisse nummer 2 - ikke jeg som initierte, mannen hadde ei på si og valgte henne fremover meg, med nummer 3 - må stille et spørsmål her… er det mange kvinner som bor med utro menn og svelger det? Med utro menn som er også tyranner hjemmet? Bor sammen hele livet til døden skiller dem i et destruktivt forhold??? Kanskje alle damer har slike menn, bare ikke innrømmer det. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Solanum
Skrevet
Kvalitet skrev (25 minutter siden):

Det er nok delvis riktig, men det var hun som ble samnen med og giftet seg med disse mennene. Noen signaler har hun oversett. 

De mest veltalende, velkledde og sjarmerende menn kan finne på å lage kjøttdeig av dama si. 

Ts gir ei god forklaring på hvorfor det ble som det ble. 

Men nå har ts fått innsikt i kjærringsnakket som vil skje bak hennes rygg. Så vet hun hvilke SIGNALER hun skal se etter, slik at hun kan drite i slike som deg. 

AnonymBruker
Skrevet
Ginta78 skrev (30 minutter siden):

Ts her,  du skriver at alle tre ekteskapene havarerte. Jeg er enig, og dette er et faktum, men man bør se hva er årsaken til at dette skjedde. Forsvarer ikke meg selv, men ekteskap nummer 1 var et ungdomsekteskap, skilsmisse nummer 2 - ikke jeg som initierte, mannen hadde ei på si og valgte henne fremover meg, med nummer 3 - må stille et spørsmål her… er det mange kvinner som bor med utro menn og svelger det? Med utro menn som er også tyranner hjemmet? Bor sammen hele livet til døden skiller dem i et destruktivt forhold??? Kanskje alle damer har slike menn, bare ikke innrømmer det. 

Jeg tror at noen velger å se på sånne dager som «i onde dager» og dermed holder ut. Det synes jeg derimot ikke at du skal gjøre!

Hvis du er ulykkelig og vet forholdet er ferdig, så bare avslutt det. Ikke velg å bli kun fordi du er redd hva folk sier. Husk at en del av de som snakker dritt om andre, de er sannsynligvis ikke lykkelige i sine forhold. Velg lykke for deg og barna! 😊

Anonymkode: 6dce8...e4f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Ginta78 skrev (37 minutter siden):

Selvsagt er det ingen som sier noe på at du skiller deg når mannen er utro eller holder på som din nåværende mann. Og ingen sier det er din skyld. Men spesielt kvinner som har tilknytningsproblemer pga en vanskelig barndom kan ha en tendens til å ende i destruktive forhold, gang på gang. Delvis fordi enkelte menn ser etter sårbarheter hos en mulig partner som de kan utnytte, delvis fordi kvinnen selv går etter menn som ikke er til å stole på (enkelt sagt). Da kan det være nyttig med terapi og gjennom det bli mer bevisst på valg av partner, slik at man slipper flere destruktive forhold hvor man selv sitter igjen med svarteper. 
Og tre ekteskap er nok. Ikke gift deg igjen. Og tenk deg godt om før du blir samboer med noen igjen. Jeg observerte selv fra sidelinjen en kvinne som hadde de problemene med tilknytning (med mer) som jeg beskrev over. Det var mor til min beste venninne gjennom store deler av barndommen og ungdommen. Hun var impulsiv og kastet seg inn i stadig nye forhold, det ene mer håpløst enn det andre. Hun klarte liksom ikke å være alene. Veldig ustabilt for ungene, for å si det mildt. Det eneste positive jeg kan komme på å si om opplegget hennes, var at hun fikk i alle fall kun to barn med en og samme mann, hun fikk heldigvis ikke nye barn i hvert forhold. 

Anonymkode: 627fa...575

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ginta78 skrev (44 minutter siden):

Skal man bare se bort fra at dysfunksjonelle forhold som oftest skyldes begge parter? 

I følge statistikker så er kvinner nesten like utro som menn, andre statistikker viser at kvinner er like mye utro som menn, utallige studier viser at kvinner ikke ser at de utøver vold i hjemmet, slik som verbal vold, psykisk vold, materiell vold, nå er det også i vinden å forske på kvinnelige psykopatene ((+) Ekspertene: Slik kjenner du igjen en kvinnelig psykopat (vg.no) ), noe som det ikke har blitt forsket på tidligere, og sist men ikke minst - historikken til et menneske forteller 100 ganger mer enn deres ord. 

Det som ofte blir en lakmustest på hele hypotesen at det kun er menn som utøver vold blir litt fjern når man leser slike artikler som dette. 

Vold i nære relasjoner mellom kvinner – Helseutvalget 

Hvordan er det mulig at lesbiske par opplever vold når det kun er menn som utøver vold? 

Hvorfor er det slik at lesbiske kvinner har høyest skilsmisserate av alle par - og at årsakene til bruddet er det samme som heterofile par? 

En annen studie viser at kvinner ikke erkjenner at de er voldsutøvere da vold kobles til mannlig atferd. 

NTNU Open: Kvinners voldsutøvelser i nære relasjoner 

Analysen viser at informantene som har deltatt på sinnemestringskurs har utøvd handlinger med en stor variasjonsbredde. Utøvelsene kan ut fra Brøsetmodellen kategoriseres innenfor psykisk, fysisk, materiell og seksuell vold. Selv om kvinnene som har gjennomført sinnemestringskurs må erkjenne sine handlinger som vold, har de likevel en annen oppfatning av hva vold er enn terapeutene. Det kommer også frem at vold kobles til en mannlig atferd

Jeg tenker vi som har levd et liv, vært vitne til så mangt, vet at når en person har et veldig stort behov for å legge all skyld på den ene så vet man også at det er noe som skurrer.. Det er noe som personen ønsker å holde for seg selv, for å fremme seg selv, for å få sympati, støtte og bekreftelse. Og ikke sjelden så blir vi lurt trill rundt.

Det har jeg blitt noen ganger i livet, støttet en person og så viser det seg senere at det hele bare var oppspinn, de hadde sin agenda. Den feilen gjør man ikke lenger når man har opplevd noen vinternetter. 

Men for all del, skill deg fra mannen, for alt jeg vet så vil han puste lettet ut. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger faktisk ikke å gifte deg med absolutt alle du blir sammen med.

Anonymkode: c7098...4f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok tenkt mitt hvis noen til stadighet forlovet og/eller giftet seg etter KORT TID sammen, men ellers syns jeg ikke det er noe i veien med å ha vært gift og skilt flere ganger. Det betyr som regel bare at man virkelig har troen på kjærligheten, men har hatt uflaks. Det er positivt å fortsette å ha troen på kjæreste, selv om man har blitt sviktet. 

Folk er generelt ganske restriktive med å gifte seg i disse dager. De er sammen i årevis og får til og med barn sammen, uten å være gift. Disse menneskene har gjerne også flere havarerte seriøse forhold bak seg, med barn involvert. Jeg er i midten av 30-årene og i mitt tredje langvarige og seriøse forhold nå. Hadde virkelig troen på de to første forholdene også, og hadde absolutt nok følelser til at jeg hadde ønsket å gifte meg, men ingen av de hadde lyst. Begge utviklet er mer og mer negativ personlighet over tid. Håper ikke han jeg er sammen med også blir sånn.

Anonymkode: 07f9d...e47

• Liker 2
  • 1 år senere...
Skrevet
Gjest Solanum skrev (På 15.6.2024 den 17.42):

Hvorfor? 

Verden er full av bedritne mennesker. Ts har støtt på tre av de. Slikt skjer uten at det er noe galt med deg. 

Ja....ts er selvsagt ikke problemet....

• Nyttig 1
Skrevet
fenrir skrev (På 15.6.2024 den 17.26):

drit i hva andre måtte mene.

En god regel å leve etter generelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden denne tråden er gammel. Ble du skilt? Har du det bedre i dag? Det er det som er viktig. At du har det bra. For da har barna det bra også. 

Anonymkode: 662e2...f99

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 17.20):

Hei, 

Jeg er ei dame på 45 år som vurderer å skilles for tredje gang… og akkurat dette stopper meg siden jeg tenker på hva skal omgivelsene tenke om meg! Med nåværende mann har jeg vært sammen i 9 år og har 1 felles barn på 3 år. Forholdet ble svært dårlig etter minstemann ble født. Mannen min har en reisejobb og reiser hver uke på 2-3 dager, alt husarbeid og barn faller naturligvis på meg, når han kommer hjem fra reisene sine, da bidrar han med «ingenting», hjelper noen ganger med å levere barnet i bhg, og det er ALT som han gjør hjemmet. Har snakket med han flere ganger om å hjelpe meg, men det han ikke vil høre om! I tillegg han ble i det siste så eksplosiv, at jeg ikke tørr en gang å si noe til han, før han slenger med dørene og utelukker meg resten av dagen. Intimitet har vi ikke heller, han aldri vil, men mistenker at han tilfredsstiller sine behov på reisene. Har bedt han om å bytte jobb, fikk i svar at jeg prøver å ødelegge karrieren hans. Han er ikke sarlig snill med ungene heller, skrikker ofte på dem. Jeg føler at jeg er depressiv, dette forholdet ødelegger meg, men jeg tørr ikke å skille meg pga det er mitt 3 ekteskap! Tidligere var jeg gift med far til eldste sønnen min, men han forlot meg da gutten var 4 måneder gammel, han valgt ei annen kvinne, fant ut at han datet henne da jeg gikk gravid. Det andre ekteskapet varte 4 år. Med første mannen min giftet jeg meg ganske ung, vi bodde sammen i 6 år og ikke hadde felles barn, skilte oss pga han festet mye. Jeg vil seff beholde familie, og tenker på at barn bør bo sammen med begge foreldre, men jeg er ikke lykkelig. 

Anonymkode: f360d...bc8

Hva jobber du med?

Anonymkode: b73af...f80

Skrevet

Skill deg for tredje gang, helt uten å bry deg om hva andre tenker om deg! 
Du kan gjerne gifte deg en fjerde gang også, hvis du ønsker det! Det er ditt liv og du som skal leve det! ❤️

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skillsmissestatistikken for de som gifter seg for 3. gang er 73%. Er ikke overrasket. 

Endret av VetAlt
AnonymBruker
Skrevet

Skill deg! Nå har du prøvd å være gift tre ganger. Ikke gift deg flere ganger. Finn deg kjæreste, men vær særboer. Da blir du lykkelig. 

Anonymkode: cd847...eee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke være intim. Oooh. Dødt. 

Noen gifter seg hver gang. Er ugift, men har bommet tre ganger selv. Dere ble nå gift iallefall. 

Viker som det er rimelig fastkjørt. 

Har selv vært omreisende i salg. Møter mye mennesker, og lett å være utro om man er den typen, eller ting er rævva hjemme og det er lite å miste. 

Anonymkode: 061f5...c25

Skrevet

Du gifter deg og får unger alt for fort. Slapp av og bli kjent med mannen først. 

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...