AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #1 Skrevet 15. juni 2024 Kjenner på at jeg opplever samboer som ganske kald mot meg. Ser andre forhold der mannen gjør småting for konen, smiler, ler, lytter og viser stor respekt. Min samboer derimot kan virke kald, svarer ikke alltid, kan sette seg unna meg uten å tenke over det, og er generelt ikke noe kjærlig. For andre kan det se ut som om vi er totalt ukjente fra hverandre. Kjenner mer og mer på at dette irriterer meg, jeg trenger mer, jeg savner det stabile kjærlige forhold med respekt og små kjærlige ting. Andre med "kalde" menn? Føler meg ensom, og følelsen av at vi ikke er et par. Ofte kan han virke frekk og nedlatende, kald, avvisende - selv om han sier han ikke er klar over det, eller tenker over det. Anonymkode: 8892f...ee3 1 1
Virrevirrevapp Skrevet 15. juni 2024 #3 Skrevet 15. juni 2024 Hva sier han når du forteller at du oppfatter ham som frekk, nedlatende og kald? Prøver han å endre på noe?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #4 Skrevet 15. juni 2024 Dere må snakke sammen. Si hva du trenger av han. Det er vanskelig å endre på noe, som man selv ikke er klar over. Hvis han ikke viser interesse for å gjøre en endring, ville jeg gjort det slutt. Anonymkode: 6ed20...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #5 Skrevet 15. juni 2024 Gjør det slutt. Kvinner sin verdi i markedet er kalkulert utifra alder og utseende. Jo lenger du venter, jo eldre og mindre estetisk appellerende blir du. Du må spørre deg selv om du vil trygle han om det minste av kjærlighet og oppmerksomhet resten av livet ditt, eller om du heller vil finne deg en mann som faktisk behandler deg som om du er verdt noe. Tenk litt også på hvordan han ville vært som en far, hvis det er aktuelt. En far som sjeldent klemmer, sjeldent engasjerer seg, aldri sier 'jeg elsker deg'? Hvordan blir det når dere skal delegere våkenetter, eller når småbarnstiden herjer som verst? Klarer forholdet å vare gjennom en så emosjonelt turbulent periode, når du allerede må spørre han om det minste av nærhet? Menneskelig psykologi er i grunn ganske enkelt. Vi er flokkdyr, og trenger omsorg, kjærlighet og berøring fra andre. Dette gjelder menn også. Greia er at hvis man ikke vil gjøre dette med en såkalt 'kjæreste' så er man faktisk kanskje ikke kjærester. Ellers ville han jo ha ønsket å ha deg nær seg, slik man gjerne vil med barn (kysser dem, klemmer dem uoppfordret, spør dem hvordan de har det osv). Når han ikke gjør det, virker han rett og slett uinteressert. Som om det å kose med deg ikke gir han noe. Og hvis det ikke gir han noe er han nok ikke særlig forelsket heller. Jeg tenker som sagt at du bør pakke tingene dine og dra. Det er ikke lett, nei, og ja, det er 'komplisert' å slå opp. Men, sannheten er at det er MYE VERRE å spole 20 år frem i tid og ha en samboer som knapt gir fra seg et grynt til deg hver dag, som er tjukk og stygg, og attpåtil ikke gidder å engang ta på deg, fordi han stoppet å elske deg for lenge, lenge siden, og nå er dere sammen 'fordi det er ikke bare å slå opp'. Ser veldig mange kvinner falle i denne fella. Det å 'jobbe med forholdet' er fint nok, men kjæresten din merker jo at du på tross dine irritasjoner, ikke går fra han. Det fester seg i underbevisstheten hans som "hun har ikke noe annet valg enn å være med meg, jeg er det beste hun har tilgang på". Når dét frøet er sådd, mister han all respekt for deg. Og når dét skjer, skjer alt jeg nevnte ovenfor- gidder ikke å gå til gymmen, gidder ikke være sunn, gidder ikke legge inn en innsats i senga, gidder ikke ta på deg osv. Jeg har sett dette skje så mye med venninner og familie - det er virkelig en sannhet i alt dette som jeg skriver. Selv var jeg ekstremt obs på dette og datet 4-5 menn minst hver mnd i 1.5 år før jeg landet på mannen min. Jeg var kravstor og tok ikke til takke med menn som "tok til takke" med meg. Jeg ville ha en mann som elsket meg og innerst inne var redd for å miste meg. Det fikk jeg og har en mann som oppfyller alle mine ønsker. Kanskje du burde prøve. Du blir ihvertfall ikke noe yngre her du sitter og irriterer deg over samboeren din. Anonymkode: d5b10...42f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå