An0nymm Skrevet 15. juni 2024 #1 Skrevet 15. juni 2024 (endret) Ferdig Endret 19. juli 2024 av An0nymm 1
jane78 Skrevet 15. juni 2024 #2 Skrevet 15. juni 2024 Nekter å tro at det er normal praksis å ta bilder av bankkortet til folk. Hadde sperret kortet og bestilt nytt 2 5
An0nymm Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2024 jane78 skrev (Akkurat nå): Nekter å tro at det er normal praksis å ta bilder av bankkortet til folk. Hadde sperret kortet og bestilt nytt Takk for tips. Hva med fødselsnummer? Jeg fikk inntrykk av at det er høy sikkerhet i klubben, ved kjøp av drikke må man til og med vise bankkort og annen ID som samsvarer med navn, etc.
An0nymm Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2024 jane78 skrev (1 time siden): Nekter å tro at det er normal praksis å ta bilder av bankkortet til folk. Hadde sperret kortet og bestilt nytt Ble fortalt at det hender de tar bilder, spesielt av utenlandske, for å hindre reklamasjoner og tilbakebetalinger. Ha bevis på at man var til stede og kjøpte «ditt og datt».
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #5 Skrevet 15. juni 2024 An0nymm skrev (2 timer siden): Takk for tips. Hva med fødselsnummer? Jeg fikk inntrykk av at det er høy sikkerhet i klubben, ved kjøp av drikke må man til og med vise bankkort og annen ID som samsvarer med navn, etc. Fødsels- og personnummer regnes ikke som en sensitiv opplysning. Ville vært mer bekymret for det kortet. Anonymkode: 684e4...7ec 2
An0nymm Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fødsels- og personnummer regnes ikke som en sensitiv opplysning. Ville vært mer bekymret for det kortet. Anonymkode: 684e4...7ec Ok, takk, har sperret det og bestiller nytt. Da bør vel alt være ok? Er mer bekymret for at de skal utgi seg for å være meg, dokumentere det med et bilde som viser førerkort og bankkort samlet, etc. Men trolig ikke realistisk? Er en eksklusiv nattklubb og jeg tenker jo det skal være en viss form for sikkerhet.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #7 Skrevet 15. juni 2024 Det er mange turister som kontakter banken for å klage på at de har blitt svindlet og hevdet at de ikke har vært på div utesteder. Dermed får de slettet retningen. Er nok derfor. Men for sikkerhets skyld ville jeg nok sperret kortet etter at du har vært der. Anonymkode: e9409...314
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #8 Skrevet 15. juni 2024 An0nymm skrev (2 timer siden): Ok, takk, har sperret det og bestiller nytt. Da bør vel alt være ok? Er mer bekymret for at de skal utgi seg for å være meg, dokumentere det med et bilde som viser førerkort og bankkort samlet, etc. Men trolig ikke realistisk? Er en eksklusiv nattklubb og jeg tenker jo det skal være en viss form for sikkerhet. Det går sikkert bra, men bra du sperra kortet, bilder kan komme på avveie og du vil ikke ha all kortinfo liggende ute Anonymkode: 07792...84c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #9 Skrevet 15. juni 2024 Sikkert greit at du har sperret det, hvis de tok bilde av begge sider av bankkortet sitter de jo med all informasjon, inkludert cvc-koden. Anonymkode: 6e4f8...91b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #10 Skrevet 15. juni 2024 Dette skjedde i California med meg også, forklarte det med at jeg ikke hadde amerikansk legitimasjon. Sperret kortet og bestilte nytt i etterkant. Anonymkode: 1114c...279
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #11 Skrevet 15. juni 2024 TS, beklager, men hvorfor la dem gjøre det? Du kunne bare sagt nei og gått til et annet utested som ikke praktiserer slikt. Anonymkode: bbf11...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #12 Skrevet 15. juni 2024 Hadde jeg aldri gått med på, du må jo si nei. Anonymkode: cf20e...160 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #13 Skrevet 15. juni 2024 An0nymm skrev (6 timer siden): Hei! Jeg er i USA (Florida) og var på en nattklubb. Betalte inngang for min venn og meg (kom på 120 dollar). De tok bilder av mitt førerkort og bankkort, på begge sider, i ett og samme bilde. Er dette grunn til bekymring? Liker ikke at de nå har full identifikasjon av meg, samt kortinformasjon. De sa de opererer på denne måten når noen betaler over 100 dollar og at de vil slette alt innen en måned - det er for å hindre at folk klager i ettertid - de skal ha bevis på at man har vært der. Noen tanker og erfaringer her? Hva bør jeg gjøre? Såg akkurat et program på svindeljegerne eller hva det heter. De gikk å spurte random personer om å se bankkortet. Etterpå sa de til de rett ut at nå som jeg har alle opplysningene dine så kan jeg gjøre ganske mye, id-tyveri osv. Mener det er sesong 1 episode 6. Anonymkode: f2aaf...425 1
An0nymm Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #14 Skrevet 15. juni 2024 Ja, nå er det jo allerede gjort. Er en eksklusiv og kjent klubb i Miami, så det er nok bare høy sikkerhet? Tror ikke de skal gjøre noe. For sent nå. Jeg sperret kort og bestiller nytt, da er det vel lite de kan gjøre, eller? Har noen konkrete tips på hva jeg bør gjøre?
An0nymm Skrevet 15. juni 2024 Forfatter #15 Skrevet 15. juni 2024 Er vel ikke vits å dra tilbake til klubben og be de slette det, og ei heller snakke med politiet. Snakket med resepsjonen her og hun var enig i at man ikke bør gi fra seg den informasjonen, men hun hørte med andre som sa det kan være normalt. De selger jo dyre drikker der inne til 80.000 kr, så jeg skjønner jo på et vis at det er en form for sikkerhet…?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #16 Skrevet 18. juni 2024 I Thailand tar de bildet av passet ditt på 7/11 når du skal kjøpe telekort🤭 Samt på alle hoteller man sjekker inn på.... Anonymkode: 0075f...b80
Apis Skrevet 18. juni 2024 #17 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I Thailand tar de bildet av passet ditt på 7/11 når du skal kjøpe telekort🤭 Samt på alle hoteller man sjekker inn på.... Anonymkode: 0075f...b80 Problemet til TS er at de har kontonr, og den tre siffrede sikkerhetskoden som står på kortet. Hadde kontaktet banken og spurt om råd.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2024 #18 Skrevet 18. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I Thailand tar de bildet av passet ditt på 7/11 når du skal kjøpe telekort🤭 Samt på alle hoteller man sjekker inn på.... Anonymkode: 0075f...b80 Bilde av passet er null stress. Bilde av kortet, derimot... Dette kan ikke sammenlignes engang. Anonymkode: bbf11...aa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå