Gå til innhold

Samboer truer med helvete hvis jeg gjør det slutt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å gjøre det slutt med min samboer, men han truer med å gjøre livet mitt til et rent helvete. Han sier det blir konsekvenser for meg om jeg går ang en straffe sak og barnefordeling jeg har med eksen. 
(Min eks var voldelig og er voldelig mot et av barna, så det er mye som skjer der. )

Han sier han skal ødelegge der for meg, jeg er en god og stabil mor, men hvis han sier motsatt så vil jo min troverdighet synke. 
Han har i dag kaldt meg stygg, sinnssyk, og mye mer, han skal gjøre alt i sin makt slik at livet mitt blir helt ødelagt. 
Jeg eier leiligheten og ønsker at han drar fra leiligheten min i dag, men han nekter. Han har ikke folkeregisteret adresse hos meg, bare registrert hos nav at han bor her. Han har heller ikke betalt noe leie for sist mnde. Hva kan jeg gjøre? Har jeg noen rettigheter? 

Anonymkode: af38e...201

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å få trusler på opptak så du kan anmelde han. 

Hvor lenge har han bodd der? Tror at han har rettigheter selv om han ikke er registrert der dersom han har bodd i lang tid, men utover det kan du vel kaste han ut vha politiet fordi han ikke har bosted der og er "inntrenger"?

Få hjelp fra venner og familie til å takle dette her. 

Anonymkode: 5c39e...2b0

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke rettigheter snakker du om? Rett til å kaste han ut? Du kan ta kontakt med politiet, og si at du ønsker at samboer skal flytte ut - men at han truer med å gjøre livet ditt til et helvete hvis du avslutter forholdet. Om de tar seg tid til å komme, vil jo avhenge av deres kapasitet. 

Ta lydopptak av hans trusler.

Anonymkode: c6ca5...fcd

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du to ekser som var voldelige. Når ting roer seg bør du oppsøke terapi for å finne ut hvorfor du blir sammen med slike menn.. 

Anonymkode: 57f4c...70d

• Liker 29
  • Nyttig 9
Skrevet

Så lenge han ikke har folkeregistrert adresse hos deg er han «på besøk» og om han kommer med trusler kan du be politiet om hjelp til å bortvise han. Ring de og hør. Hvilke c/o adtesse han har gitt NAV er uvesentlig.

Be nettverket ditt om hjelp! Og få registrert at han truer deg. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg lurte på rettigheter til å kaste han ut, skal ta lydopptak. 
Jeg skal aldri i mitt liv mere involvere meg med en mann, føler jeg har tabbet meg mye ut her ja.
Forstår jo at det er noe med meg som tiltrekker meg slike  menn. Ts

• Hjerte 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg har ødelagt livet mitt igjen, vet jeg bør være sterk nå, men fysørn jeg føler sån på skam. Jeg føle meg så fryktelig dum, redd og som en stor taper.

• Hjerte 6
Gjest Solanum
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal aldri i mitt liv mere involvere meg med en mann, føler jeg har tabbet meg mye ut her ja.

Noen er bare uheldige. Så ikke bruk tid på å ta på deg skyld. 

Ring krisesenteret for råd og veiledning. 

Endret av Solanum
AnonymBruker
Skrevet

Er bare å kontakte politiet evt. en advokat for rådgivning

Lagre evt. meldinger og prøv å få video/lydopptak

Anonymkode: f5ab0...573

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Føler jeg har ødelagt livet mitt igjen, vet jeg bør være sterk nå, men fysørn jeg føler sån på skam. Jeg føle meg så fryktelig dum, redd og som en stor taper.

Det er lett å føle disse følelsene når det står på sitt aller verste. Vern om deg selv og barna! Kontakt politi og eventuelt krisesenter for råd/utkastelse. Normale, oppegående mennesker oppfører seg ikke truende, voldelig eller er hevngjerrige(OG hvertfall ikke noe man skal godta i nære relasjoner) 

du vil føle skam, urett, ha dårlig samvittighet og tvile på om du gjør det rette eller ei. Det er også dessverre en konsekvens av relasjonen hvor den utøvende voldspersonen får frem disse følelsene. Det blir ikke bedre, bare verre. 

ikke gi opp på kjærligheten, men Finn den i deg selv først. Gå til traumebehandling når situasjonen har blitt håndtert. Takk faen for at politikere har fått omvendt voldsalarm i disse dager.  

håper du tar til deg råd og erfaringer fra dette forum. Vi er ikke eksperter, men mennesker med erfaring innenfor det du er i og møter. Støtter deg! 

hilsen mann som har opplevd lignende. Lykke til TS! 

Anonymkode: a95e9...d06

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lydopptak ved neste konflikt hvor han kommer med trusler, men sørg for at han IKKE vet opp lydopptaket. 

Gjør det slutt med noen andre (venner/familie) tilstede, gjerne offentlig sted. 

Ring politiet å si at du trenger hjelp til å kaste ut en truende eks. 

Anonymkode: 11a80...29a

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøv å få trusler på opptak så du kan anmelde han. 

Hvor lenge har han bodd der? Tror at han har rettigheter selv om han ikke er registrert der dersom han har bodd i lang tid, men utover det kan du vel kaste han ut vha politiet fordi han ikke har bosted der og er "inntrenger"?

Få hjelp fra venner og familie til å takle dette her. 

Jeg har vært i samme problemstilling og sa jeg ønsket han skulle flytte og han nektet.

Jeg skiftet lås og nektet å slippe han inn.

Ringte Politiet som sa de gjerne kunne komme og be han dra og gi han ett 24t forbud mot å oppsøke boligen.

Om han dukket opp igjen, anbefalte Politiet å søke om besøksforbud.

Politiet sa jeg var i min fulle rett til å gjøre dette når jeg eier boligen alene, han var registrert her.

Anbefaler å kontakte nærmeste krisesenter, hjelper med råd om hvordan du bør gå frem og kan komme dit på samtale.

Er ett lavterskel tilbud som jeg anbefaler alle som befinner seg i ett voldelig forhold av psykisk eller fysisk art.

Politiet var også veldig klare med meg på at psykisk vold er like straffbart som fysisk og slike trusler er ikke lov.

Anonymkode: 1b432...cbe

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ønsker å gjøre det slutt med min samboer, men han truer med å gjøre livet mitt til et rent helvete. Han sier det blir konsekvenser for meg om jeg går ang en straffe sak og barnefordeling jeg har med eksen. 
(Min eks var voldelig og er voldelig mot et av barna, så det er mye som skjer der. )

Han sier han skal ødelegge der for meg, jeg er en god og stabil mor, men hvis han sier motsatt så vil jo min troverdighet synke. 
Han har i dag kaldt meg stygg, sinnssyk, og mye mer, han skal gjøre alt i sin makt slik at livet mitt blir helt ødelagt. 
Jeg eier leiligheten og ønsker at han drar fra leiligheten min i dag, men han nekter. Han har ikke folkeregisteret adresse hos meg, bare registrert hos nav at han bor her. Han har heller ikke betalt noe leie for sist mnde. Hva kan jeg gjøre? Har jeg noen rettigheter? 

Som jeg advarte om i går: IKKE GJØR DET SLUTT NÅR DU ER I SAMME ROM SOM HAN! Lag en fluktplan! Dra når han ikke vet det! Gjør det slutt når du er langt fra han! Slike menn klikker og kan drepe deg!! Ikke bry deg om hans trusler om å lage ditt liv surt! Alle vet at exer er idioter av og til! Bytt og lås n å. Og pass på din bil! Ikke la han gpstracke deg! 

Anonymkode: fd8fc...30b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke føle på skam! Alt skjer for en grunn!!! Tenk hellet at du har fått verdifulle erfaringer!!! Snu tankene!!!!

Anonymkode: fd8fc...30b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke du. Det er de som vet å finne folk som de kan lokke til seg.

Og ja, kanskje du må bli litt mere varsom med deg selv og hvem du slipper inn. Men husk at sånne folk blir mestere i manipulasjon.

Prøv å få mest mulig «bevis» på melding, film, opptak, skriv ned.

Og lykke til. Ta vare på deg selv ❤️

Anonymkode: 2838c...92e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor han hos deg gratis?

Har han noe sted å dra?

Bor man sammen er man jo nesten nødt til å gi folk en viss tid å flytte på da.

Du må bare overse truslene.

Han må skjønne at det ikke hjelper. En bitter eks er aldri en god informasjonsskilde uansett, det vet alle.

Anonymkode: e1f66...54d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere vært samboere i to år el mer? Hvis ikke har han svært få rettigheter og han kan per definisjon. Kastes ut på dagen. 

Anonymkode: 510cd...f70

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært samboere i 6 mnder ca, han har betalt husleie fram til forje mnde ca. Han har ingen steder å dra per nå, jeg sitter nå med en del gjeld etter han og blir å slite i noen mnder for å komme meg på rett kjør igjen. Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært samboere i 6 mnder ca, han har betalt husleie fram til forje mnde ca. Han har ingen steder å dra per nå, jeg sitter nå med en del gjeld etter han og blir å slite i noen mnder for å komme meg på rett kjør igjen. Ts

Dere er ikke samboere, han har vært på besøk hos deg i 6 mnd ca. Se på det på den måten. Ring politiet og spør dem om de kan hjelpe deg å få han ut.

Det er ikke ditt ansvar at han ikke har noe sted å bo. Hvor bodde han før han møtte deg? 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke samboere, han har vært på besøk hos deg i 6 mnd ca. Se på det på den måten. Ring politiet og spør dem om de kan hjelpe deg å få han ut.

Det er ikke ditt ansvar at han ikke har noe sted å bo. Hvor bodde han før han møtte deg? 

Han hadde ikke et sted å bo, han oppholdte seg litt til sine foreldre og søsken. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...