AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #1 Skrevet 15. juni 2024 Jeg var på antidepressiva i 2 år, og sluttet cold turkey for 2 mnd siden. Jeg har fått så mye angst, og jeg er redd det har blitt sånn permanent? Jeg kan få panikkangst når jeg ligger i senga og skal sove, og har angst hele tiden. Det er så slitsomt og jævlig. Tror dere det blir bedre med tid? Er det pga medisinene? Anonymkode: 7765d...f6d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #2 Skrevet 15. juni 2024 Det er ikke permanent, men det er en grunn til at du skal trappe ned og det merker du jo nå. Snakk med legen din så får du gode råd. Anonymkode: 0a02f...ad2 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #3 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke permanent, men det er en grunn til at du skal trappe ned og det merker du jo nå. Snakk med legen din så får du gode råd. Anonymkode: 0a02f...ad2 Så det er pga medisinen? Lurer på hvor lenge jeg skal ha det sånn:( aldri opplevd noe så jævlig som dette Anonymkode: 7765d...f6d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #4 Skrevet 15. juni 2024 Det er pga medisinene ja. De sier at benzo er som å tisse i buksa for å holde varmen og gir deg antidepressiva og her har du resultatet. Du skulle trappet ned, men du ville fortsatt fått rebound angst og andre abstinenser. Det er bare å holde ut. Anonymkode: 3c7dd...457 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #5 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er pga medisinene ja. De sier at benzo er som å tisse i buksa for å holde varmen og gir deg antidepressiva og her har du resultatet. Du skulle trappet ned, men du ville fortsatt fått rebound angst og andre abstinenser. Det er bare å holde ut. Anonymkode: 3c7dd...457 Nei, du kan ikke si at hun ville fått det slik om hun trappet ned. Det vet du ikke. Det TS bør gjøre er å snakke med legen sin. Hvis hun f.eks. har fått antidepressiva mot angst så kan det hende hun ikke bør slutte i det hele tatt, eventuelt bruke noe annet. Kanskje hun kan få tilleggsmedisiner i denne perioden. Eller kanskje det feiler henne noe helt annet. Anonymkode: 0a02f...ad2 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #6 Skrevet 15. juni 2024 Er det legen som sa du skulle slutte cold turkey? Spesielt… hør med legen din hvadu burde gjøre. Anonymkode: f5d43...07e 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #7 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, du kan ikke si at hun ville fått det slik om hun trappet ned. Det vet du ikke. Det TS bør gjøre er å snakke med legen sin. Hvis hun f.eks. har fått antidepressiva mot angst så kan det hende hun ikke bør slutte i det hele tatt, eventuelt bruke noe annet. Kanskje hun kan få tilleggsmedisiner i denne perioden. Eller kanskje det feiler henne noe helt annet. Anonymkode: 0a02f...ad2 Det ts burde gjøre er å bytte lege når legen ikke informerer at man skal trappe ned. Og se som hun/han lider som resultat. Anonymkode: 3c7dd...457 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #8 Skrevet 16. juni 2024 Høres ikke bra ut, at du ikke har fått trappe ned på antidepressiva som du har stått på i en så lang periode. Som andre nevner kan det hjelpe med tilleggsmedisinering gjennom akkurat denne perioden, men dersom legen forskriver benzodiazepiner så vær forsiktig! Det er mye verre abstinenser når man skal gå av de, og man blir fort avhengig. Ta det eventuelt kun ved panikkanfall, og ikke hver dag. Ellers vil jeg bare si at dette går over! Det er kjempetøft når det står på, men det kommer ikke til å vare så altfor lenge. Dette klarer du! Be om støtte av dine nærmeste, ha noen du er trygg på som du kan kontakte når du merker det som verst så du kan bli litt trygget. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: ff333...26e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #9 Skrevet 16. juni 2024 Har du ikke trappet ned? Hva stod du på? Anonymkode: 0634d...7c7 1
NatNat Skrevet 16. juni 2024 #10 Skrevet 16. juni 2024 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var på antidepressiva i 2 år, og sluttet cold turkey for 2 mnd siden. Jeg har fått så mye angst, og jeg er redd det har blitt sånn permanent? Jeg kan få panikkangst når jeg ligger i senga og skal sove, og har angst hele tiden. Det er så slitsomt og jævlig. Tror dere det blir bedre med tid? Er det pga medisinene? Anonymkode: 7765d...f6d Du skulle aldri sluttet cold turkey !! Antidepressiva må tapes ned over ganske lang tid. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #11 Skrevet 16. juni 2024 Det ble aldri bedre. Og jeg trappet ned saaaakte, ble likevel slik et par måneder etter slutt. Anonymkode: 4e6ab...2ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå