Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen min har vært sammen i 2 år. Jeg er veldig glad i han, og han er perfekt for meg. Han er ordentlig og har aldri gjort meg noe som helst. Dette er første forholdet mitt. Jeg sliter med å ta valg, jeg endrer mening om forholdet hele tiden. Jeg tenker svart hvitt. Har forresten blitt diagnosert med BPD. Oppveksten min har vært preget av mye vold fra faren min, og mye kontroll. Jeg husker fortsatt den dagen jeg fikk nok av han og begynte å bli rebell og gjorde alt jeg ville + mer i en alder av 15. 

Siden da har jeg ikke latt noen som helst kontrollere meg, og så fort jeg har kjent på at noen prøver å kontrollere meg så har det klikket for meg. Jeg takler det med andre ord veldig dårlig. Jeg har alltid tenkt at jeg skal aldri bli sammen med noen, og jeg liker best å være alene fordi da er jeg fri, og kan gjøre akkurat det jeg vil. 

Når jeg ble sammen med typen var jeg på cipralex, og for 2 mnd siden sluttet jeg. Jeg har slitt mye med angst etter jeg slutta med cipralex (slet aldri med det før), og jeg får nesten panikk av å tenke at det skal være oss to for resten av livet. Jeg takler det ekstremt dårlig at fremtiden min skal være planlagt, og at nå er jeg aldri «fri» og «egen» lenger. Det gir meg så mye angst, og det er først nå jeg klarer å kjenne på følelsene mine.

Jeg er så ustabil. Jeg vet også om jeg hadde slått opp så hadde jeg gått tilbake til å være destruktiv, ta dårlige valg, og ødelagt fremtiden min. Nå er alt trygt og stabilt, og jeg blir mer og mer normal, men jeg får panikk av å tenke at jeg skal leve et A4 liv til jeg dør. 

Noen som har vært i samme situasjon og kan gi meg råd og tips til hvordan jeg skal takle dette?

Anonymkode: 0a3a8...b0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette handler nok om problemene du har i forbindelse med BPD.

Hvorfor sluttet du på medisiner? Hva sier legen din? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden):

Dette handler nok om problemene du har i forbindelse med BPD.

Hvorfor sluttet du på medisiner? Hva sier legen din? 

Det var ikke like ille når jeg gikk på cipralex. Kanskje fordi jeg var helt nummen. 

jeg sluttet fordi jeg ville jobbe med problemene mine, og det klarte jeg ikke mens jeg var på cipralex siden jeg var helt zombie. Legen sa det ikke var lurt å slutte så fort, og sa nedtrapping var det beste, men jeg hørte ikke på han. Ville bare gå av de så fort som mulig

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Legen sa det ikke var lurt å slutte så fort, og sa nedtrapping var det beste, men jeg hørte ikke på han. Ville bare gå av de så fort som mulig

Gå på igjen, og så tar du langsom nedtrapping slike legene har sagt. Å slutte rett av på en medisin, gjør deg syk. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (23 minutter siden):

Gå på igjen, og så tar du langsom nedtrapping slike legene har sagt. Å slutte rett av på en medisin, gjør deg syk. 

Nei, vil ikke røre medisiner igjen. Men blir det ikke bedre etter noen mnd?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan du overbringe en beskjed til kjæresten din fra meg? 

Si til han "du må løpe, løp så fort du kan, og se deg aldri tilbake". 

Anonymkode: 20397...3cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dette er i utgangspunktet ting du bør ta med legen din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...