AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #1 Skrevet 15. juni 2024 Har hatt diagnosen i 5 år og det ble slutt med meg og samboer for 3 år siden. Han taklet det ikke mer og det hjalp heller ikke at jeg var utro under en manisk episode. De siste årene har jeg hatt mindre og mindre kontakt med venner. Flere har jeg ikke sett på flere år og det går mest i telefon og snapchat nå. Mye også fordi jeg flyttet for snart 1 år siden, til en mindre by. Kjenner ingen her, men måtte vekk fra stedet jeg kom fra. Det ble for stort. Helt ufør nå. Men tross av dette så har jeg det fint. Jeg trenger ikke å være så sosial, å vil jeg det ringer jeg en venninne eller oppsøker frivilligheten her jeg bor nå. Går ute hver dag, trener, oppsøker psykolog hvis jeg trenger det. Men det å være sosial har jeg ikke behov for. Savner heller ikke kjæreste. Men det skal sies at når jeg blir manisk kan det bli en del sex med fremmede menn. Men skal aldri ha samboer igjen heller. Lurer på om flere bipolare her som kjenner seg igjen i dette med å ha lite behov for å være sosial? Trives best alene, med seg selv etc. Eller som har familiemedlemmer eller venner som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: 15a30...a6a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #2 Skrevet 15. juni 2024 Jeg er bipolar og kjenner meg veldig godt igjen. Jeg er gift da, men får mye alenetid. Jeg har også mest kontakt med familie og venner på snapchat, hver dag, og trives godt med det. Jeg var singel en lang periode, over mange år, fordi jeg ikke ønsket en kjæreste. Da ble det mer som en hobby å ligge rundt. Jeg likte det veldig godt faktisk. Det føltes som en rus og at jeg nesten kunne fly. Jeg har levd i et rasende tempo. Fått prøvd mange kule ting, reist mye til spennende land, truffet utrolige mange mennesker, fått oppleve et utall forskjellige miljøer, drevet med mange idretter, fått henge med kjendiser, være på TV og skrive i avisa. Alt! Jeg har hatt det så gøy jeg får gåsehud av å tenke på det. Men så kommer depresjonene da, og de har vært alvorlige. Med sikkert 20 s.forsøk og flere innleggelser. Nå er jeg medisinert og ganske lite interessert i verden utenfor leiligheta. Jeg har mange hobbier som jeg elsker. Men jeg tar meg i å savne manien. Jeg tror nok det er Lamictalen som gjør meg så uinteressert. Vi skulle ha vært venner du og jeg😊 Anonymkode: 4765b...4c4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #3 Skrevet 15. juni 2024 Det var da jeg bestemte meg for å ikke engasjere meg i noe utefor egen eiendom at livet roa seg for min del. Nå bare stuller jeg rund for meg selv, livet er enkelt og jeg gleder meg over det jeg har. Anonymkode: 7a446...7b2
Gjest Blåmonster Skrevet 15. juni 2024 #4 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har hatt diagnosen i 5 år og det ble slutt med meg og samboer for 3 år siden. Han taklet det ikke mer og det hjalp heller ikke at jeg var utro under en manisk episode. De siste årene har jeg hatt mindre og mindre kontakt med venner. Flere har jeg ikke sett på flere år og det går mest i telefon og snapchat nå. Mye også fordi jeg flyttet for snart 1 år siden, til en mindre by. Kjenner ingen her, men måtte vekk fra stedet jeg kom fra. Det ble for stort. Helt ufør nå. Men tross av dette så har jeg det fint. Jeg trenger ikke å være så sosial, å vil jeg det ringer jeg en venninne eller oppsøker frivilligheten her jeg bor nå. Går ute hver dag, trener, oppsøker psykolog hvis jeg trenger det. Men det å være sosial har jeg ikke behov for. Savner heller ikke kjæreste. Men det skal sies at når jeg blir manisk kan det bli en del sex med fremmede menn. Men skal aldri ha samboer igjen heller. Lurer på om flere bipolare her som kjenner seg igjen i dette med å ha lite behov for å være sosial? Trives best alene, med seg selv etc. Eller som har familiemedlemmer eller venner som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: 15a30...a6a Han dro fordi du var utro.. ikke skyld på en diagnose
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #5 Skrevet 15. juni 2024 Blåmonster skrev (5 minutter siden): Han dro fordi du var utro.. ikke skyld på en diagnose Men det er jo diagnosen som har skylden (forutsett at TS ikke bare vil at det skal være grunnen). Når man er manisk, psykotisk eller lignende så er man ikke seg selv, og gjør ting man ellers aldri ville gjort og som ikke stemmer med hvem man er som person i det hele tatt. Jeg har ikke bipolar lidelse (i alle fall ikke fått diagnosen enda), men er syk og kjenner meg godt igjen i det å bare ville være alene. Jeg får AAP og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få meg en jobb når jeg takler å være blant andre mennesker dårligere og dårligere. Anonymkode: ce9f0...fae
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #6 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har hatt diagnosen i 5 år og det ble slutt med meg og samboer for 3 år siden. Han taklet det ikke mer og det hjalp heller ikke at jeg var utro under en manisk episode. De siste årene har jeg hatt mindre og mindre kontakt med venner. Flere har jeg ikke sett på flere år og det går mest i telefon og snapchat nå. Mye også fordi jeg flyttet for snart 1 år siden, til en mindre by. Kjenner ingen her, men måtte vekk fra stedet jeg kom fra. Det ble for stort. Helt ufør nå. Men tross av dette så har jeg det fint. Jeg trenger ikke å være så sosial, å vil jeg det ringer jeg en venninne eller oppsøker frivilligheten her jeg bor nå. Går ute hver dag, trener, oppsøker psykolog hvis jeg trenger det. Men det å være sosial har jeg ikke behov for. Savner heller ikke kjæreste. Men det skal sies at når jeg blir manisk kan det bli en del sex med fremmede menn. Men skal aldri ha samboer igjen heller. Lurer på om flere bipolare her som kjenner seg igjen i dette med å ha lite behov for å være sosial? Trives best alene, med seg selv etc. Eller som har familiemedlemmer eller venner som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: 15a30...a6a Onkelen min har hatt diagnosen noen år, han fikk diagnosen i godt voksen alder. Han har svært lite behov for å være sosial trivst best med seg selv. Anonymkode: a2009...23a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #7 Skrevet 15. juni 2024 Får du ikke medisin som hjelper? Min venninne er bipolar men hun er ekstremt utadvendt, snakker på innpust og utpust, har selvtillit til tusen og har et veldig godt selvbilde. Anonymkode: f899d...588
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #8 Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 20.26): Får du ikke medisin som hjelper? Min venninne er bipolar men hun er ekstremt utadvendt, snakker på innpust og utpust, har selvtillit til tusen og har et veldig godt selvbilde. Anonymkode: f899d...588 Jo, men man blir jo syk for det dessverre. Ikke lett med denne diagnosen. Det du beskriver der høres ut som mani/hypomani Anonymkode: 15a30...a6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå