Gå til innhold

Dyreglad nabo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en nabo som er veldig opptatt av dyr og natur/miljø/klima. Hun lar gress/ugress vokse i de store høyder og kaster jevnlig ut bøttevis med fuglefrø, epleskrotter mm på bakken.

Vi bor i et boligfelt, og det viltvoksende gresset vokser inn i naboens hekk. Løvetanna sprer seg til naboene. Sist men ikke minst så får vi nå besøk av bl.a. grevling, rådyr og elg jevnlig. Sistnevnte har ødelagt flere hekker i nabolaget. 

Flere naboer skal nå ta ta tak i saken. Selv vet jeg ikke helt hva jeg syns. Er dette innafor i et boligområde? 

Anonymkode: 229a8...156

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er innafor. Sannsynligvis er det ikke den ene hagen som gjør alt dette heller

Anonymkode: b5b7d...230

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har en nabo som er veldig opptatt av dyr og natur/miljø/klima. Hun lar gress/ugress vokse i de store høyder og kaster jevnlig ut bøttevis med fuglefrø, epleskrotter mm på bakken.

Vi bor i et boligfelt, og det viltvoksende gresset vokser inn i naboens hekk. Løvetanna sprer seg til naboene. Sist men ikke minst så får vi nå besøk av bl.a. grevling, rådyr og elg jevnlig. Sistnevnte har ødelagt flere hekker i nabolaget. 

Flere naboer skal nå ta ta tak i saken. Selv vet jeg ikke helt hva jeg syns. Er dette innafor i et boligområde? 

Anonymkode: 229a8...156

Gress/ugress ok, det er viktig for insekter. Mat ut på bakken - nei. Da kommer rottene

Anonymkode: 9711b...293

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gress/ugress ok, det er viktig for insekter. Mat ut på bakken - nei. Da kommer rottene

Vi mater fuglene hver eneste vinter og har komposthaug kanten av hagen, ikke sett en eneste rotte på de 15 årene vi har bodd der vi bor

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i byggefeltet ble det rotteinvasjon pga fuglefrø og matrester. 

Anonymkode: 64270...54b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommunen måtte sette opp forklaringsskilt i et friområde her for å unngå klage på at de ikke klippet gresset.

Tida for velfriserte, kunstgjødsel  plener er kanskje forbi? Dyrk noe som er spiselig for folk, dyr, fugler eller innsekter heller.

Dilemmaet er mating av rotter.

Anonymkode: c67f6...375

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vi mater fuglene hver eneste vinter og har komposthaug kanten av hagen, ikke sett en eneste rotte på de 15 årene vi har bodd der vi bor

Fint for dere, fortsatt et reelt problem for mange andre

• Liker 1
Skrevet

Innafor å ha viltvoksende hage, ikke innafor å kaste matrester der.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...