AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #1 Skrevet 15. juni 2024 Vi har en nabo som er veldig opptatt av dyr og natur/miljø/klima. Hun lar gress/ugress vokse i de store høyder og kaster jevnlig ut bøttevis med fuglefrø, epleskrotter mm på bakken. Vi bor i et boligfelt, og det viltvoksende gresset vokser inn i naboens hekk. Løvetanna sprer seg til naboene. Sist men ikke minst så får vi nå besøk av bl.a. grevling, rådyr og elg jevnlig. Sistnevnte har ødelagt flere hekker i nabolaget. Flere naboer skal nå ta ta tak i saken. Selv vet jeg ikke helt hva jeg syns. Er dette innafor i et boligområde? Anonymkode: 229a8...156
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #2 Skrevet 15. juni 2024 Ja, det er innafor. Sannsynligvis er det ikke den ene hagen som gjør alt dette heller Anonymkode: b5b7d...230 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #3 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har en nabo som er veldig opptatt av dyr og natur/miljø/klima. Hun lar gress/ugress vokse i de store høyder og kaster jevnlig ut bøttevis med fuglefrø, epleskrotter mm på bakken. Vi bor i et boligfelt, og det viltvoksende gresset vokser inn i naboens hekk. Løvetanna sprer seg til naboene. Sist men ikke minst så får vi nå besøk av bl.a. grevling, rådyr og elg jevnlig. Sistnevnte har ødelagt flere hekker i nabolaget. Flere naboer skal nå ta ta tak i saken. Selv vet jeg ikke helt hva jeg syns. Er dette innafor i et boligområde? Anonymkode: 229a8...156 Gress/ugress ok, det er viktig for insekter. Mat ut på bakken - nei. Da kommer rottene Anonymkode: 9711b...293 1 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #4 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gress/ugress ok, det er viktig for insekter. Mat ut på bakken - nei. Da kommer rottene Anonymkode: 9711b...293 Vi mater fuglene hver eneste vinter og har komposthaug kanten av hagen, ikke sett en eneste rotte på de 15 årene vi har bodd der vi bor Anonymkode: b5b7d...230 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #5 Skrevet 15. juni 2024 Her i byggefeltet ble det rotteinvasjon pga fuglefrø og matrester. Anonymkode: 64270...54b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #6 Skrevet 15. juni 2024 Kommunen måtte sette opp forklaringsskilt i et friområde her for å unngå klage på at de ikke klippet gresset. Tida for velfriserte, kunstgjødsel plener er kanskje forbi? Dyrk noe som er spiselig for folk, dyr, fugler eller innsekter heller. Dilemmaet er mating av rotter. Anonymkode: c67f6...375 6 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #7 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vi mater fuglene hver eneste vinter og har komposthaug kanten av hagen, ikke sett en eneste rotte på de 15 årene vi har bodd der vi bor Anonymkode: b5b7d...230 Fint for dere, fortsatt et reelt problem for mange andre Anonymkode: 9711b...293 1
Aristoteles Skrevet 16. juni 2024 #8 Skrevet 16. juni 2024 Innafor å ha viltvoksende hage, ikke innafor å kaste matrester der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå