Gå til innhold

Hvorfor tillater dere at ungene deres skriker ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter akkurat nå og hører på nabobarna på ca 12 år som er ute og «leker». De skriker alt de kan, kunne tro noen prøvde å drepe dem. Skjærende skrik, helt grusomt å høre på. 

Har hørt andre unger også som holder på sånn. Men HVORFOR tillater foreldrene det? Hører dere ikke hvor forferdelig det høres ut? Kan dere ikke ta hensyn til andre? 

Anonymkode: 82a06...a16

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 23
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tilater det ikke, men da må jeg nekte de å leke ute fordi de glemmer løpet av 10 minutter uansett. 

Anonymkode: 00f47...0fe

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Grusomt. Naboene våre har 2 småunger som kauker og hyler i takt med foreldrene. Hver gang de er ute, er det et forferdelig leven. Vi har selv unger, de har mye besøk. Hvis de begynner med hyling, så får de umiddelbart beskjed om å dempe seg. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tillater det ikke, men jeg har ikke 12-åringen min i bånd. 

Å lære seg å ta hensyn til andre er veldig viktig, men også viktig å tenke gjennom at det er en prosess. Det hadde vært helt nydelig om ungen min lærte alt om oppførsel og hensyn etter første gangs beskjed, men sånn er det jo ikke i praksis. 

Anonymkode: b724e...541

• Liker 11
  • Nyttig 3
Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Sitter akkurat nå og hører på nabobarna på ca 12 år som er ute og «leker». De skriker alt de kan, kunne tro noen prøvde å drepe dem. Skjærende skrik, helt grusomt å høre på. 

Har hørt andre unger også som holder på sånn. Men HVORFOR tillater foreldrene det? Hører dere ikke hvor forferdelig det høres ut? Kan dere ikke ta hensyn til andre? 

Fordi det er unger. Om ikke det er søndag eller veldig sent på kvelden så får de rope og skrike så mye de vil. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tillater det ikke, men jeg har ikke 12-åringen min i bånd. 

Å lære seg å ta hensyn til andre er veldig viktig, men også viktig å tenke gjennom at det er en prosess. Det hadde vært helt nydelig om ungen min lærte alt om oppførsel og hensyn etter første gangs beskjed, men sånn er det jo ikke i praksis. 

Anonymkode: b724e...541

Nei, men en 12-åring har hatt TOLV år på å lære det!

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet

Min 8 åring kan lage mye drama ute, skrike, kjefte og lage masse bråk. Jeg sender henne rett inn 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man er ute og der er det lov å rope ;)

Anonymkode: cb7a2...a14

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du gjør dem en bjørnetjeneste ved å ikke lære dem å ta hensyn. 

De kommer til å lære å ta hensyn til andre med alderen. Hva med om dere tar hensyn til barna og forstår at dette er utvikling som må til?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forskjell på roping og skriking. Og man kan uansett ta hensyn til naboer når man bor tett på andre. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
tidsfordriv2023 skrev (Akkurat nå):

De kommer til å lære å ta hensyn til andre med alderen. Hva med om dere tar hensyn til barna og forstår at dette er utvikling som må til?

Jeg sitter inne i huset mitt med støydempende hodetelefoner og venter på at de skal bli lei og gå inn. Hva mer kan jeg gjøre for å ta hensyn til disse barna tenker du?

Herregud. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man inne bruker innestemme og ute kan man bruke utstemmen sin. Jeg tenker at man skal være glad ungene er ute og leker jeg. Det er ikke så mye de er ute.

Hensyn kan man ta mange andre steder, feks ved å ikke skrike i butikken. Ute tenker jeg at barna skal få utfolde seg. Så lenge de ikke ødelegger noe, kaster søppel osv, er det helt greit med litt roping og skriking.

Anonymkode: a9c75...9b9

• Liker 12
  • Nyttig 4
Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
5 minutter siden, Tubaluba said:

Grusomt. Naboene våre har 2 småunger som kauker og hyler i takt med foreldrene. Hver gang de er ute, er det et forferdelig leven. Vi har selv unger, de har mye besøk. Hvis de begynner med hyling, så får de umiddelbart beskjed om å dempe seg. 

Hvis nabo dama kjefter på ungene mine fordi de leker, får hun kjeft av meg.  Vær glad du ikke bor ved siden av meg. 

Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg sitter inne i huset mitt med støydempende hodetelefoner og venter på at de skal bli lei og gå inn. Hva mer kan jeg gjøre for å ta hensyn til disse barna tenker du?

Herregud. 

Verden går ikke rundt deg. Har du så mye problemer med barn so leker så flytt et annet sted. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge de ikke ødelegger noe, kaster søppel osv, er det helt greit med litt roping og skriking.

Jeg er uenig. Men i så fall håper jeg du i det minste begrenser skrikingen til egen eiendom. Her kommer naboungene gjerne hit og skriker, får sannsynligvis beskjed om å la foreldrene ha fred. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
tidsfordriv2023 skrev (1 minutt siden):

Hvis nabo dama kjefter på ungene mine fordi de leker, får hun kjeft av meg.  Vær glad du ikke bor ved siden av meg. 

Hvem vet, kanskje jeg gjør det. 

Jeg kjefter ikke, men jeg tenker mitt. Spesielt når jeg ligger med migrene fra helvete og ikke kan sove fordi store unger skal skrike skingrende i timevis. 

• Liker 6
  • Hjerte 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
tidsfordriv2023 skrev (2 minutter siden):

Verden går ikke rundt deg. Har du så mye problemer med barn so leker så flytt et annet sted. 

LEKING er ikke det samme som SKRIKING

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
AnonymBruker
Skrevet

12åringer er såpass små at de glemmer seg, er de i lek tenker jeg der er sunt. Men nabogutten på 16 år som står ute med vr-briller og skriker skjellsord alene når han spiller synes jeg er irriterende. Fuckings gay! Fag! Whore pussy! Fuck you in the ass! Ikke trivelige fraser å høre.

Anonymkode: c1898...e8c

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forskjell på roping og skriking. Og man kan uansett ta hensyn til naboer når man bor tett på andre. 

Enig med AB over. 

Naboene her har en ungeflokk som er mye ute når været tillater det. De leker, roper, ler og herjer og det gjør meg ingen verdens ting. Det er bare trivelig å høre på. De har også masse venner på besøk og stort sett er det bare hyggelig å høre på dem.

De har derimot en kamerat som setter på en sirene og det skjærer så i ørene at det er helt grusomt! Det er en lyd jeg ikke engang kan beskrive med ord. Foreldrene (til nabobarna) har faktisk kommet å beklaget innimellom om de har sett at vi har sittet ute. Så ille er det. Naboene prøver å korrigere adferden til denne gutten, men dette er jo en jobb foreldrene til gutten må ta tak i. Han har vært mindre på besøk i det siste og det er jo veldig trist for han, men skjønner godt at naboene ikke orker å ha han der. Veldig trist at foreldrene har latt denne adferden utvikle seg så langt.

• Liker 13
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...