Gå til innhold

Hvordan få orden i "roterom"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et rom i huset som sårt trenger oppussing, men som ikke har blitt gjort. I mellomtiden har dette rommet blitt til et "roterom" hvor alle mulige ting som vi ikke hadde plass til eller ikke visste hvor vi skulle sette ble "stuvet inn" her. Rommet er fullt av klær som vinterklær som er lagt unna, diverse interiør saker, osv. Rommet er VELDIG fullt altså av ting, bare for å være ærlig. Så jeg har bestemt meg for at nå som jeg har mer tid hjemme så skal jeg "angripe" saken og få ryddet dette rommet. Men føler at jeg aner nesten ikke hvor jeg skal starte eller hva jeg skal gjøre.

Noen andre som har hatt ryddesjau i et "roterom" som har noen tips?

Anonymkode: e8db6...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det ryddig hjemme. Og den soleklare grunnen til det er at jeg ikke har så mye ting. 

Har hjulpet min svigerinne med å rydde og ser hvor mye ting hun tar vare på. Type kjekt å ha, men ikke brukt på 5 år. 

Hvis man ønsker å ta vare på alt mulig rart, så blir det ikke ryddig. Tror det er så enkelt som det... 

Så det et jo et valg alle kan ta. 

Anonymkode: 72e64...b42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville startet med å tømme rommet for ting. Sorter deretter i tre hauger:

1) Hva som skal kastes

2) Hva som skal gis bort/selges

og

3) Hva som skal beholdes.

Ofte må man kaste/gi bort med hard hånd, og være veldig selektiv på hva man i ettertid kjøper eller tar vare på. Hvis ikke fylles det raskt opp på nytt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...