Gå til innhold

Avstand og reisetid-Hvor langt skal du <strekke deg>?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har en liten greie> i et potensielt nytt vennskap med en jente.

Føler interessen for vennskapet er god,vi har en god tone,slik jeg oppfatter det,praten går lett, vi har vært innom aøt fra gutter,til hva vi driver med og hverdagslige ting.

Det kommer ofte hjerter smileys. Jeg ser for meg at dette kak bli et trygt godt og varmt vennskap.

Hun virker genuin,åpen og interessert,og jeg prøver matche dette.

Jeg merker meg bare at hun never hun er opptatt med jobb. Hun har visst en forhistorie med gutter,som ikke virker helt god.hun sier derfor st hun går til psykolog.

Hun om dette,tenker jeg-og legger meg ikke opp i hennes greier med gutter. Saken er bare at hyn bor 1,5 time unna meg,og sier hun aldri er i byen. 

Vi begge har ca samme reisevei,så det hadde jo bokstavelig talt vært å møtes på halvveien. Hun hsr nevnt hun ønsker å dra på konserter, men for dette,er hun nok satt opp for mye på jobb for,siden hun er så opptatt 

Hun jobber i en mental helse chat,så virker ganske gjennomført genuin. Jeg liker henne:)

Men jeg stusser litt over hvordan. Vi skal få til å møtes,når hun ofte er <ute på farten> generelt.

Bare idag,gikk jeg vite hun hadde vært i Sverige(30 min tur/retur,en vei),tidligere har hun vært i en annen by(45min en vei). Så hun kan ta seg turer. Spørsmålet er jo bare om hun hadde planlagt de turene eller ikke. 

Hun sier hun har lite penger for tiden,men dro somsagt til Sverige. Nå kan drt jo være hun hadde spart turen til Sverige og derfor har lite penger. 

Jeg har sagt at jrg synes 1,5 time tur retur, blor mye for et førstegangsmøte. At jrg gjerne kunne gjøre det,hvis det hadde vært 2 eller 3gangsmøte (underforstått at vi vet vi har kjemi. Og potensielt diskutere overnatting som et tema).

Jeg lurer på hvor lang reisevei andre her <aksepterer>? Jeg vet en annen venninne av meg,drar 45 min en vei-men da er hun betalt,og jobber som BPA for venninnen sin,og de har kjent hverandre lenge...

Jeg synes 1,5 time begge veier,totalt blir 3 timer reisevei,som fordrer en hel dag- er mye p forvente for 1 gangsmøte somsagt..

Men for en venninne,ville jeg jo gjørt det,og det adder jo opp i det lange løp..men sånn i starten,er det jo mye å satse på-og athyn ikke mer gira på å gjøre ting enkelt,streifer meg litt...

Kunne trengt litt tips og råd på hvordan gjøre situasjoen enklere med reisevei evt utfordringer på saken...Tar gjerne imot noen innspill:)

Anonymkode: e6bc3...e27

AnonymBruker
Skrevet

Bestem deg, er det halvannen time tur-retur eller halvannen time én vei? 

ellers hadde jeg tatt turen for å treffe henne for å se om det kan bli et virkelig godt vennskap ut av det, men det trengs nok mer enn et møte for det da.

Anonymkode: c972b...8ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig reiseveien er det minste problemet her. 

Anonymkode: b9615...5c5

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bestem deg, er det halvannen time tur-retur eller halvannen time én vei? 

ellers hadde jeg tatt turen for å treffe henne for å se om det kan bli et virkelig godt vennskap ut av det, men det trengs nok mer enn et møte for det da.

Anonymkode: c972b...8ba

Det er 1,5 time,en vei.

Totalt 3 timer i reisevei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror egentlig reiseveien er det minste problemet her. 

Anonymkode: b9615...5c5

Vennligst gå ut av tråden,om du skal være ekkel. 

Ingen nødvendighet av deg å poengtere en lite konstruktiv kommentar uansett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er sånn at ingen av dere egentlig synes den andre er interessant nok til å reise «så langt» for å møtes? 

Når jeg har møtt noen jeg liker godt nok, er det en smal sak å reise en og en halv time hver vei og det har den andre parten syntes også. 

Anonymkode: d0137...2e0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje det er sånn at ingen av dere egentlig synes den andre er interessant nok til å reise «så langt» for å møtes? 

Når jeg har møtt noen jeg liker godt nok, er det en smal sak å reise en og en halv time hver vei og det har den andre parten syntes også. 

Ok,nå må jeg klargjøre her.

Det virker som at du har en mening om at jeg har bestemt meg for noe,fordi jeg spør??

Det er ikke tilfellet,da har de som har denne tankegangen missforstått hele tråden.

Hva jeg spør om,står svar på hvitt- jeg lurer på om hvor mye andre aksepterer i reisevei for å møte sine venner?

Jeg og denne potensielle venninnen, hat enda ikke møttes,så her synes jrg deter noe spessielt å dra 1,5 time,en vei-altså totalt 3 timer-For et førstegangsmøte??

Altså du sier du ville dratt så langt,selv om du aldri ar møtt denne personen?? Du vet ikke heelt egnetlig,om kjemien passer??

Så det er jo poenget ..jeg er ute etter andre tanker og innspill

De som ikke forstår seg på å kasteball om temaet,og heller skal dømme,bes gå et annet sted..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok,nå må jeg klargjøre her.

Det virker som at du har en mening om at jeg har bestemt meg for noe,fordi jeg spør??

Det er ikke tilfellet,da har de som har denne tankegangen missforstått hele tråden.

Hva jeg spør om,står svar på hvitt- jeg lurer på om hvor mye andre aksepterer i reisevei for å møte sine venner?

Jeg og denne potensielle venninnen, hat enda ikke møttes,så her synes jrg deter noe spessielt å dra 1,5 time,en vei-altså totalt 3 timer-For et førstegangsmøte??

Altså du sier du ville dratt så langt,selv om du aldri ar møtt denne personen?? Du vet ikke heelt egnetlig,om kjemien passer??

Så det er jo poenget ..jeg er ute etter andre tanker og innspill

De som ikke forstår seg på å kasteball om temaet,og heller skal dømme,bes gå et annet sted..

Jeg har reist langt lengre enn tre timer for å møte noen jeg er nysgjerrig på. 

Når ingen er interessert i å bevege seg, ei heller å møtes på halvveien, så er ikke interessen så stor.  

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er du som mann ,som bør reise for det 1.møtet. Dog ikke hjem til henne, men til et offentlig møtested i hennes nærhet. Da viser du respekt og gir rom for trygghet. 

Dersom dere finner tonen , så veksler dere selvsagt på reisen / møtes halvveis. 

Lykke til . 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har reist langt lengre enn tre timer for å møte noen jeg er nysgjerrig på. 

Når ingen er interessert i å bevege seg, ei heller å møtes på halvveien, så er ikke interessen så stor.  

Shit...Lenger enn 3 timer..

Sikker på at du ikke missforstår nå da-Jeg gjentar det som står i teksten;

Vi er potensielle VENNINNER ,altså- Dette er IKKE dating. 

Vi er begge jenter,og det er vennskap det er snakk om.

Jeg vil lufte, at det er rart at hun ikke er mer gira,jeg hører hun sier at huk har lite penger,hun er satt opp mye på jobb.

Men hun deler MASSE, sender hjertemeldinger-og hele opplegget stoppes jo egtl bare av at hun ,plutselig,sånn jeg kjenner henne, drar til svergie,og tidligere har hun dratt på lunsj dater med andre venninner(reisetid typ 45 min en vei)

Men så lå jo hun få lov til å leve livet sitt,og jeg aner jo ikke om dette var øamgtidsplanlagt.

Noen som har gode innspill til tips pg råd til å ta dette opp??

Sier jeg dette direkte,kommer hun jo garantert til å steile,og det er jo ikke mer ønskelig å møtes etter en slik konfrontasjon heller,for det vil jo på en måte bli det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Shit...Lenger enn 3 timer..

Sikker på at du ikke missforstår nå da-Jeg gjentar det som står i teksten;

Vi er potensielle VENNINNER ,altså- Dette er IKKE dating. 

Vi er begge jenter,og det er vennskap det er snakk om.

Jeg vil lufte, at det er rart at hun ikke er mer gira,jeg hører hun sier at huk har lite penger,hun er satt opp mye på jobb.

Men hun deler MASSE, sender hjertemeldinger-og hele opplegget stoppes jo egtl bare av at hun ,plutselig,sånn jeg kjenner henne, drar til svergie,og tidligere har hun dratt på lunsj dater med andre venninner(reisetid typ 45 min en vei)

Men så lå jo hun få lov til å leve livet sitt,og jeg aner jo ikke om dette var øamgtidsplanlagt.

Noen som har gode innspill til tips pg råd til å ta dette opp??

Sier jeg dette direkte,kommer hun jo garantert til å steile,og det er jo ikke mer ønskelig å møtes etter en slik konfrontasjon heller,for det vil jo på en måte bli det

Trodde det var snakk om en potensiell kjæreste. 

En venn som bor så langt unna ville vært et internett- bekjentskap. Hadde ikke lagt opp til å skaffe meg nye venner som bor så langt unna. Hadde kanskje møttes om vi tilfeldigvis var på samme sted en gang. 

Jeg har venner som jeg reiser langt for å møte, men da er vi venner fra før av. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det på 17.mai?

Anonymkode: 725f2...2c0

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier hun jobber i en mental helse-chat. Har dere meldt med hverandre i privat chat også? Og har hun sagt ja til å forsøke å møtes, at hun har lyst til å møte deg?

Anonymkode: cf574...902

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For en venninne jeg kjenner godt fra før av er 1,5 times reisevei lite - jeg kunne godt ha satt av den tiden en gang i blant for å få møtt venninna mi, eventuelt satset på halvveis eller noe lignende her. 

Problemet, som du underkommuniserer i hovedinnlegget, er jo at dere aldri har møttes før. Å sette av en hel dag til et kort møte med noen man ikke vet om man har kjemi med i virkeligheten hadde jeg aldri orket. Da skulle det eventuelt ligget en sterk felles interesse eller omgangskrets i bunn, eller at man har en felles tilknytning til de samme stedene. 

Anonymkode: a71eb...b0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en venninne jeg kjenner godt fra før av er 1,5 times reisevei lite - jeg kunne godt ha satt av den tiden en gang i blant for å få møtt venninna mi, eventuelt satset på halvveis eller noe lignende her. 

Problemet, som du underkommuniserer i hovedinnlegget, er jo at dere aldri har møttes før. Å sette av en hel dag til et kort møte med noen man ikke vet om man har kjemi med i virkeligheten hadde jeg aldri orket. Da skulle det eventuelt ligget en sterk felles interesse eller omgangskrets i bunn, eller at man har en felles tilknytning til de samme stedene. 

Jeg hadde fint orket det, halvannen time er ikke veldig mye egentlig. Tilsvarer kanskje Lillestrøm- Oslo om man tar kollektivtrafikk, bor et stykke fra togstasjonene og regner med gangtid. Det er jo fint om man kan gjøre noe sammen på dette treffet, f eks dra på en konsert eller gå en tur til et sted, eller at man har flere ærender - om man møtes i en by, kan man jo handle litt i samme slengen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg hadde fint orket det, halvannen time er ikke veldig mye egentlig. Tilsvarer kanskje Lillestrøm- Oslo om man tar kollektivtrafikk, bor et stykke fra togstasjonene og regner med gangtid. Det er jo fint om man kan gjøre noe sammen på dette treffet, f eks dra på en konsert eller gå en tur til et sted, eller at man har flere ærender - om man møtes i en by, kan man jo handle litt i samme slengen. 

Tror du misforstod poenget mitt. Halvannen time er ikke mye i seg selv, men hvorfor skulle jeg brukt den tiden på noen jeg aldri har møtt? Og skal man bygge en relasjon så bør man jo møtes litt hyppig i starten, eller i det minste jevnlig. For meg gir det ikke mening å skulle lete etter nye venner så langt unna med mindre jeg hadde konkrete flytteplaner. Da hadde jeg heller prøvd å finne noen som bor nærmere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror du misforstod poenget mitt. Halvannen time er ikke mye i seg selv, men hvorfor skulle jeg brukt den tiden på noen jeg aldri har møtt? Og skal man bygge en relasjon så bør man jo møtes litt hyppig i starten, eller i det minste jevnlig. For meg gir det ikke mening å skulle lete etter nye venner så langt unna med mindre jeg hadde konkrete flytteplaner. Da hadde jeg heller prøvd å finne noen som bor nærmere.

Jada, men ts har ingen venner. En venn 1,5 t unna er bedre enn ingen, vel. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...