Gå til innhold

Din lønn 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 13.57):

Da skal man vel et ganske godt stykke ut på bygda? Jeg jobber på bygda, og må likevel betale 7000kr/året i parkering. Vi skal ta kollektivt nemlig, og bli miljøvennlige, derfor fant kommunen ut at det skal være betalingsparkering overalt (= inntektskilde). Eneste minus er vel at kollektivtilbudet er så elendig at hvis jeg skal ta kollektivt til jobb, må jeg gå ned i 60% stilling. 🤣 Det er også latterlig dyrt, mye mye mye dyrere enn å betale for parkering + kjøre elbil. 🤣

Anonymkode: 159a3...731

Ikke meg du siterte her, men jeg har de samme godene og lønn som personen du refererer til beskriver, og da altså gratis parkering. Dette er ikke på bygda, men sentralt i en ganske stor by. Så det er absolutt mulig uten å bo på bygda 🙂

Anonymkode: 0bddf...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 10.38):

*Jeg jobber 100 prosent med barn med spesielle behov i barnehage.

*Jeg tjener ca 520 000 i året brutto. 

*Jeg har en bachelor i sosiologi, men blir lønnet som fagarbeider.

*Ingen utover at jeg blir kurset jevnlig for faglig utvikling. 

Anonymkode: 1aa7a...5d2

Tror du blir lønnet med 3 årig høgskole og ikke som fagarbeider. De er er lavere. Jobber selv på skole led barn med spesielle behov. 

Anonymkode: b6082...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 12.28):

-  compliance/rådgivning

- 1,2 millioner + bonus, kan variere mye, var 200 000 i fjor

- Siviløkonom med master

- Dekket trening, gratis avis, parkeringsplass sentralt, gratis internett, gratis iPhone annethvert år + abonnement dekket, fleks og hjemmekontor, utstyr hjemmekontor, subsidiert lunsj og gratis frukt og energibarer, psykolog (må melde behov), gode forsikringer. Men elendig pensjonsordning. 

Anonymkode: 9da5a...f3c

Du jobber i pwc!

Anonymkode: dc575...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etterforsker i politiet

711.000 kr i grunnlønn

politihøgskolen (bachelor)

1 time trening i uken i arbeidstid. Gratis kaffe, ingen andre goder. Ingen julegaver.

Anonymkode: b3bd9...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Økonom. 
2 mastergrader

lønn ca 1,3 inkl bombesikker bonus

ekstremt bra pensjon  og forsikringer, hytter og diverse andre goder. 

13 års erfaring

Anonymkode: dc575...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

• BPA
  • 500 000 (100%), men jeg har ligget på 650-700K i nå 3 år.
  • Ingen, snart helsefagarbeider 
  • Firmahytte, gunstig turnus som tillater merarbeid eller romslige friperioder - så det er rom for økt inntekt og lengre ferier.

Anonymkode: b2eb5...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Pedleder i barnehage. 

620 000 i året. 10 års ans. 

For meg er det en gode og aldri jobbe kveld, helg eller røddager. Kan drikke så mye kaffe jeg vil og spise frokost/lunsj med hver barna for 200,- i mnd. Gratis parkering er også noe jeg ser på som en gode ☺️

Anonymkode: d21ff...619

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jordmor og videreutdanning innen ultralyd

Grunnlønn: 700.000, men har utbetalt mellom 50 og 60.000 kr i mnd. Jobber 100% tredelt turnus. En del ekstra og forskyvninger utgjør fort noen tusen ekstra. 

Får gratis kaffe/te. 

Anonymkode: b1d48...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/15/2024 at 11:31 PM, AnonymBruker said:

Da tjente du i fjor det samme som meg, som er lege i spesialisering med 6 års utdanning, 1,5 års turnustjeneste og 4 års tid i spesialisering. Min grunnlønn er derimot 780 000. All lønn utover det er utvidet arbeidstid og overtid. I fjor bikket jeg 450 timer med overtid.

Har absolutt ingen goder, betaler derimot for alt fra parkering til kaffe til julebord fra egen lomme. Har ingen egen garderobe- eller kontorplass på jobb, det har ikke sykehuset kapasitet til å tilby.

Har ofret de 4 siste romjulene på rad uten helligdagstillegg. Ofrer hver 3. helg (nå i sommerturnus hver 2. helg) til jobben. Skjønner når jeg leser denne tråden at jeg har gjort et dumt valg.

Anonymkode: ca97c...728

Hvis målet var å få høyest mulig inntekt, så var det selvsagt ikke et bra valg å bli lege.

Dersom målet er å bli rik, er det (med noen få unntak) ikke veien å gå å være lønnsmottaker.

Såfremt man f.eks. ikke har de best betalte advokatjobbene eller toppstillingene i de største private selskapene, så blir man ikke rik av å motta fast lønn.

Hvorfor skulle utdanning ha noe som helst å si for hvor mye penger man tjener? Jeg tror at de som jobber i offentlig sektor bør komme seg ut mer, og oppleve den virkelige verden.

Jeg har høyere utdanning enn Kjell Inge Røkke, John Fredriksen og Petter Stordalen. Skal jeg bli snurt fordi de tjener mer penger enn meg?

Endret av Chupacabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seniorrådgiver i departement.

Ganske nøyaktig 700 000 før årets oppgjør. Med tillegg for reising, og et par funksjoner jeg gjerne hadde hatt uten ekstra kompensasjon også, blir det noen titusener på toppen.

Mastergrad.

Mobil. Fleksitid, får i praksis avspasert 2-3 uker. 2 dager hjemmekontor pr. uke som jeg selv styrer. 2 timer trening i arbeidstiden. Gunstig lån og god pensjon. Nær blankofullmakt til kurs/foredrag, aldri fått nei, men den forsvinner selvsagt hvis jeg misbruker det. 

Fem års erfaring, er i første halvdel av 30-årene.

Anonymkode: c0f71...9a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1.025 mill

Mellomleder, IT, 20 års ans.

Kaffe, frukt, kurs, sertifiseringer m/bonus, firmahytte, forsikringer, dekket mobil & abb, trening, hjemmekontor + utstyr, fleksitid etc.

Anonymkode: 3bc78...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Rådgiver offentlig forvaltning, stor kommune. 
783800 i årslønn. 

Master.

Anonymkode: 7d5f2...33a

Hva slags master har du? Ansiennitet?

Anonymkode: 317df...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 22.28):

Senioringeniør

Årslønn: grunnlønn er litt over 900 000 kr, med overtid blir det sikkert over en million i år. 

Mastergrad i kjemi

Gratis kaffe, kantine, fleksitid, mulighet for å reise, mulighet for betalt lederutdanning hvis jeg er interessert i det

Anonymkode: d3b2c...c4f

Hvilket fagfelt? Når ble du ferdig med utdanningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leder, global energibransje.

1.7M basis. 600k-2m aksjer. 300-700k bonus. 

master

telefon. bil. internet. helseforsikring. god pensjon. kaffe (!). trening. hjemmekontor. masse fleksibilitet, men høyt press. føler meg meget priviligert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lærer 

730 med tillegg før overtid 

Trening i arbeidstiden ca 6 timer per uke 

Mye fritid 

Kaffe på jobb 

Godt kollegium 

Lite press

Anonymkode: afe65...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Lærer 

730 med tillegg før overtid 

Trening i arbeidstiden ca 6 timer per uke 

Mye fritid 

Kaffe på jobb 

Godt kollegium 

Lite press

Anonymkode: afe65...c95

Hva slags skole jobber du på?

Anonymkode: 4bd46...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 10.22):

Jeg tenkte å starte en tråd om lønn.

• Hva jobber du med?
  • Hva er din brutto årslønn/månedslønn?
  • Hvilken utdanning har du?
  • Hvilke andre goder får du fra j obben

Anonymkode: 50c91...212

Lærer på barneskole, adjunkt med tilleggsutdanning (ikke kontaktlærer), nå ca. 638.700 (tror jeg - akkurat økt) Hadde jeg hatt kontaktlæreransvar på topp, kunne du lagt på 30.000 til ca. 

Har vel ca. 54.000 før skatt, og har utbetalt ca. 35.000.

Goder? Det har vi vel ikke egentlig? Lønn er vel det jeg får😅 Også er det en del gode avtaler via Utdanningsforbundet når det gjelder forsikringer, og god låneavtale via SPK. 

Anonymkode: fb694...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Optiker med egen bedrift. 1 million i lønn og ca. 2,5 millioner i utbytte årlig. 

Anonymkode: 06751...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Senioringeniør offentlig sektor

-Ca 750.000 grunnlønn, men blir endel tillegg, siste 3-4 årene tjent 1-1,2 millioner.

- Bachelor med påbygning. En god del kurs og sertifiseringer etter det.

- Trening i arbeidstid. Mobil + abonnement + PC (gitt et tjenstlig behov). Gratis kaffe, te og frukt. Endel utdanning/kurs med lønn. Har vært god pensjonsordning, men er synkende. Flexitid og noe hjemmekontor. Firmakonto på endel tidsskrifter og nettkurs. Rabatter innen reise, overnatting og kultur. Sterke avtaler innen bank, lån og forsikring.

Viktigste godet er trygg jobb. Den opphører ikke og går ikke konkurs. Så lenge man ikke er lat, men har renommé for å stå på og jobbe godt, vil det alltid være oppgaver/stillinger for deg. Så uansett økonomiske nedturer, pandemier og slikt er jeg sikker på å jobbe og få lønn som vanlig. Det viste Covid at var et viktig gode!

Anonymkode: 75a7e...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lærer. Adjunkt med tillegg. Bachelorgrad og 150 stp videreutdanning. 

570 000 i året.

Gratis kaffe. 

Får pizza en gang i året på klubbmøte. 

Gratis penner, skrivebøker og sånn. 

Anonymkode: 9330f...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...