Gå til innhold

Din lønn 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Da tjente du i fjor det samme som meg, som er lege i spesialisering med 6 års utdanning, 1,5 års turnustjeneste og 4 års tid i spesialisering. Min grunnlønn er derimot 780 000. All lønn utover det er utvidet arbeidstid og overtid. I fjor bikket jeg 450 timer med overtid.

Har absolutt ingen goder, betaler derimot for alt fra parkering til kaffe til julebord fra egen lomme. Har ingen egen garderobe- eller kontorplass på jobb, det har ikke sykehuset kapasitet til å tilby.

Har ofret de 4 siste romjulene på rad uten helligdagstillegg. Ofrer hver 3. helg (nå i sommerturnus hver 2. helg) til jobben. Skjønner når jeg leser denne tråden at jeg har gjort et dumt valg.

Anonymkode: ca97c...728

Tenkte det samme. 
Jobber som anestesisykepleier. Grunnlønn 650000,- 

mastertilegg på 20000,-  årlig.

jobber en del overtid. Blir nok 600-800 timer det her året. 
så i år bikker jeg nok 1 million. Men da har jeg faen meg jobbet alle ugunstige tider, røde dager, jul/nyttår, påske you name it. 

gratis kaffe. Så vidt. 

Betaler for parkering selv. Lite/få rabatter her og der

Anonymkode: 71e08...53e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lærer og spesialpedagog 

735.000/året - 62.000/måneden 

Master i spesialpedagogikk 

Goder: 1 uke høstferie, 2 uker juleferie, 1 uke vinterferie, fri hele påsken, 2 mnd sommerferie.

Anonymkode: b246c...0bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jobber i en statlig etat.
1,4 i fjor, og bikket akkurat 1 på junilønna i år.
3 år med etatsutdanning etter vgs - ingen grad.
Perks? Kaffe, gode kolleger, dekket pendling, pendlerbolig og kost.

Anonymkode: a89d4...2f9

Politiker🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

760, seniorrådgiver i staten.

Master og mye utdanning i tillegg.

Goder: Gratis parkering, kaffe, sponset kantine, en del reiser, telefon, trening i arbeidstiden, lån i SPK, fleksitid, muligheter for hjemmekontor, kan ta ut overtid som avspasering.

Anonymkode: 531fc...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet skal være urettferdig - sa min gamle lærer....

Jobber i en bedrift innen medier og kommunikason. Lederstilling med ansvar for 4-5 andre ansatte. Ca 750.000 i året. Ingen utdanning utover Ex Phil...   Fri telefon, internett, avis, kaffe-te-frukt, sosiale arrangementer, mulighet for hjemmekontor og avspasering time for time.

Anonymkode: a648e...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Miljøterapeut, grunnlønn 570000

Bruttolønn med tillegg og overtid: 825 000

Bachelor

Gratis kaffe

Anonymkode: 29d35...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sykepleier i kommunen 495 000 kr uten tillegg. Jobber en del dagtid, med noen kvelder i måneden. Kanskje 20 - 30 k i året i tillegg.

- Har ingen goder annet enn at det med denne utdannelsen er lett å få jobb. Vi betaler for egen kaffe og parkering.

Anonymkode: a716a...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seniorrådgiver i en statlig etat.
820k i året 
Har mastergrad
Fleksibel arbeidstid, tilgang på kurs, 2 timer trening i arbeidstida, tilgang til flere treningsrom, dekket mobil, gratis kaffe (som jeg uansett ikke drikker) og gratis parkering. Den siste der hadde jeg ikke tenkt på en gang, dersom ikke flere andre her nevnte der. På bygda er det ingen som betaler for parkering. 

Anonymkode: 7c076...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

og gratis parkering. Den siste der hadde jeg ikke tenkt på en gang, dersom ikke flere andre her nevnte der. På bygda er det ingen som betaler for parkering. 

Samme her, har aldri betalt for parkering noe sted men skrev det fordi andre nevner det.

Anonymkode: 35e77...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 10.22):

Jeg tenkte å starte en tråd om lønn.

• Hva jobber du med?
  • Hva er din brutto årslønn/månedslønn?
  • Hvilken utdanning har du?
  • Hvilke andre goder får du fra j obben

Anonymkode: 50c91...212

Saksbehandler i NAV sosialtjeneste

Brutto årslønn 595 000

Fagarbeider i bunn, bachelor i sosialt arbeid (sosionom), videreutdanning 30sp innen vold i nære relasjoner

Gratis kaffe, kurs, 1 time trimfti i uka, fleksitid.

Holder på med master i sosialt arbeid. Når den er godkjent stiger lønna til ca 665 000. 

Anonymkode: b96f8...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lærer og spesialpedagog 

735.000/året - 62.000/måneden 

Master i spesialpedagogikk 

Goder: 1 uke høstferie, 2 uker juleferie, 1 uke vinterferie, fri hele påsken, 2 mnd sommerferie.

Anonymkode: b246c...0bf

Jobber du på skole eller i PPT? Hvor mange år har du jobbet? Synes du hadde en høy lønn, men mulig det er vanlig hvis du har mange år i yrke og full ansiennitet.

Jeg er ung ufør, men tar en master i spesialpedagogikk. Så den dagen jeg kommer meg ut i jobb, vil det være en stor lønnsøkning å gå fra 360 912 kr.

Anonymkode: ea237...3e6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Senioringeniør

Ca. 1 Mill. I grunnlønn, bonus opp til 20% av grunnlønn, overtid + reisetid betalt (men jobber stort sett 8-16).

Siv ing/Master

Gode pensjons- og forsikringsordninger, mulighet for hjemmekontor slik det passer meg, sponset lunsj, betalt internett hjemme, mobilabonnement, Velferdsgruppe med sponsede aktiviteter, hytteklubb med mulighet til å leie hytter rimelig både på fjellet og ved sjøen, frukt, kaffe ++

Føler meg heldig!

Anonymkode: 7e7e1...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da tjente du i fjor det samme som meg, som er lege i spesialisering med 6 års utdanning, 1,5 års turnustjeneste og 4 års tid i spesialisering. Min grunnlønn er derimot 780 000. All lønn utover det er utvidet arbeidstid og overtid. I fjor bikket jeg 450 timer med overtid.

Har absolutt ingen goder, betaler derimot for alt fra parkering til kaffe til julebord fra egen lomme. Har ingen egen garderobe- eller kontorplass på jobb, det har ikke sykehuset kapasitet til å tilby.

Har ofret de 4 siste romjulene på rad uten helligdagstillegg. Ofrer hver 3. helg (nå i sommerturnus hver 2. helg) til jobben. Skjønner når jeg leser denne tråden at jeg har gjort et dumt valg.

Anonymkode: ca97c...728

Skjønner hva du mener, men det er de færreste renholdere som er så heldige at de får jobbe offshore. De fleste renholdere jobber i fysisk tunge jobber med lav lønn, med relativt høy risiko for å bli uføre før de når pensjonsalder. Du vil tjene mer når du blir overlege, sannsynligvis vil du også få noe bedre turnus? Og statistisk sett er det mindre sannsynlig at du vil dø tidlig eller bli ufør enn den du quotet. Kanskje synes du også jobben er mer interessant/spennende enn renholderen, selv om det selvsagt ikke er alt, det heller. Jeg er enig i at jobber offshore er latterlig overbetalt, særlig de som har gullturnus med to uker på - fire uker av. Jeg er gift med en lege selv, og jeg hadde en kollega en gang som var samboer med en som jobbet offshore 2-4. De så hverandre MYE mer enn det jeg og mannen min gjorde, for å si det forsiktig! Han var LIS da. 19-timersvakter fra helvete og rutinemessig brudd på alt som heter hvilebestemmelser. Som overlege er det i alle fall litt bedre med hvilende nattevakter hjemme (ikke mulig i alle spesialiteter da), selv om han nok jobber enda flere timer i uka til sammen. 
Jeg tjener mindre enn den du quotet, men jeg ville faktisk ikke byttet likevel, fordi jeg tross alt ikke ville vært utdanningen min foruten. 

Selv er jeg førsteamanuensis. 20 års arbeidserfaring etter grunnutdanningen min (altså den jeg tok før PhD). Har nærmere 10 års høyere utdanning til sammen. Tjener 825 000kr, dette er før virkningen av årets lønnsoppgjør (som kanskje kan komme neste år…). Veldig få muligheter til ekstrainntekt - null overtid eller tillegg, selv om gjennomsnittlig arbeidstid/uke i akademia ligger på ca 45-47 timer/uke. Jeg skal jobbe i kveld… selvsagt ubetalt. Det kan bli en 5-15 000kr i året for sensoroppdrag (eksterne), det er alt.  
Goder: Gratis kaffe, men jeg drikker ikke kaffe. En time treningsfri i uka, men det har jeg ikke tid til, siden vi ikke får færre arbeidsoppgaver hvis vi tar ut den treningsfrien. Julebord betalt, av det billige slaget, og sommerlunsj (i kantina på jobben, hvor vi ellers må betale fullpris = kjempedyrt). Må betale for parkering. 

Anonymkode: 159a3...731

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Seniorrådgiver i en statlig etat.
820k i året 
Har mastergrad
Fleksibel arbeidstid, tilgang på kurs, 2 timer trening i arbeidstida, tilgang til flere treningsrom, dekket mobil, gratis kaffe (som jeg uansett ikke drikker) og gratis parkering. Den siste der hadde jeg ikke tenkt på en gang, dersom ikke flere andre her nevnte der. På bygda er det ingen som betaler for parkering. 

Da skal man vel et ganske godt stykke ut på bygda? Jeg jobber på bygda, og må likevel betale 7000kr/året i parkering. Vi skal ta kollektivt nemlig, og bli miljøvennlige, derfor fant kommunen ut at det skal være betalingsparkering overalt (= inntektskilde). Eneste minus er vel at kollektivtilbudet er så elendig at hvis jeg skal ta kollektivt til jobb, må jeg gå ned i 60% stilling. 🤣 Det er også latterlig dyrt, mye mye mye dyrere enn å betale for parkering + kjøre elbil. 🤣

Anonymkode: 159a3...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommunepsykolog. Er spesialist og tjener 810 000,- 

Ingen goder annet enn mulighet for flexitid og en time trening i uka fordi kommunen er IA bedrift.

Anonymkode: b28a3...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jurist i kommune. Tjener 990 000 brutto. Har gratis kaffe og frukt, mulighet for hjemmekontor, fleksitid, telefon, trening i arbeidstiden og et ganske raust kompetansebudsjett. 

Anonymkode: f81b3...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber du på skole eller i PPT? Hvor mange år har du jobbet? Synes du hadde en høy lønn, men mulig det er vanlig hvis du har mange år i yrke og full ansiennitet.

Jeg er ung ufør, men tar en master i spesialpedagogikk. Så den dagen jeg kommer meg ut i jobb, vil det være en stor lønnsøkning å gå fra 360 912 kr.

Anonymkode: ea237...3e6

Ikke for å være «negativ nelly», men det er svinvanskelig å få en slik jobb, spes om du ikke har erfaring og har vært utenfor arb.livet. Det er mange om beinet.  

Anonymkode: ce672...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Miljøterapeut. Jobber turnus, ikke natt. 

Ca 600k i grunnlønn ca 700k inkl alle tillegg. 

Har en bachelorgrad i pedagogikk. 

Goder er det lite av. 

Anonymkode: 52753...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regnskapsbransjen 

800 000,-

Bachelor i revisjon

Dekning av internett hjemme, telefon, uføreforsikring, helseforsikring, gangavstand til jobb.

Anonymkode: c2398...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som legemiddelrådgiver i et legemiddelselskap. 

780 000 i året brutto - 5 års erfaring etter endt mastergrad i farmasi. 

Goder: billig og god lunsj i kantine, gratis kaffe/te/juice/melk, treningsrom på jobb, fleksitid, kun dagjobb, aldri jobb helg eller kveld, faglig spennende jobb, gode kollegaer, gratis parkering

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...