Gå til innhold

Er det bare jeg som driter en lang marsj i pride?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bryr meg ikke om pride. Jeg mener at alle skal få lov å være seg selv uansett sexuell legning, men jeg føler ikke for å hylle pride av den grunn.....

Det går litt for langt når pride også retter seg til barn..... som ikke egentlig skjønner hva det er snakk om.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min datter driver med konkurransesvømming. Den dagen det kommer en pikk i dusjen hennes, vil jeg hive ut eieren av pikken og anmelde ham for forsøk på grooming av småjenter (min datter er under 16 år).

Anonymkode: 00c15...d8b

Er du seriøst med henne i garderoben for å passe på at hun ikke får se en pikk før hun blir gammel nok til å knulle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg driter ikke i pride. Og syntes det er lite synlig i år kontra i fjor. I fjor poppet et opp overalt på nett osv.

Men jeg syntes i fjor det tok litt av. Der det ble laget mye kronikker ol iht at folk som ikke er en del av dette også skal kategoriseres i bilder de ikke kjenner seg igjen i. Iallefall følte jeg veldig på det selv. 

Jeg skjønner at det kanskje tok litt av også. Mtp angrepet som skjedde året før. 

Men tenkee at det er viktig å huske på at dette var en person  i ett miljø. Så å skape et rom med oss mot dem. I form av oss med bokstaver mot de uten. Er bare alt å tape på. For skal vi ha kjærlighet til hverandre må det også en gjensidig  respekt, der vi ikke skaper hverandre som en fiende. 

Desverre hørte jeg på podcast at det nå er mange unge som øker hat mot dette. Derfor må man kanskje være litt varsom på hvor hardt man går ut.

Noen ting jeg bet meg merke i som jeg ikke likte fra ifjor. Var måten dette ble presentert for små barn enkelte steder i landet. Jeg er ikke i mot at det blir presentert for barn, men måten det ble gjort på. 

At folk skulle presses i bås , som ikke ønsker å være i bås.

Og at tranakvinner skulle kapre kvinnehelse. Kvinnehelse som allerede er vanskelig for født som kvinne og som også gjelder transmenn. Skal kapres av mennesker født som menn. Det skader og skaper berøringsvegring, i frykt for å bli canslet, om man ikke fritt kan diskutere kvinnehelse på kvinne helse prinsipper.  Og mener der ble det en stor mangel på gjensidig respekt for hver vår kamp. 

Jeg mener også at paraden bør bestemmes om den er for barn å se på eller ikke.   Absolutt gøy om folk går med gagballs, men tar ikke med barna for å se på det. Så som forelder vurderes det altid om dette er for voksne eller barn. 

Så for all del, jeg støtter pride. Ikke 100% slik det utviklet seg i fjor. 

Men vi felles må bekjempe hat med kjærlighet. Så tenker at de aller fleste støtter pride i dag. Men de er vel kanskje ikke like synlig som haterne. Men ikke gjør oss til fiender. Det er viktig 

Anonymkode: d09e5...251

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/15/2024 at 5:47 PM, AnonymBruker said:

Enig. Når terfsene begynte med dehumaniseringen sin så ble det virkelig galt.

Anonymkode: 702de...4c4

Synes det er morsomt dere insisterer på hva dere skal bli kalt, men slenger rundt med fantasi ord som andre ikke har bedt om. Terfer, smurfer og cis. 

Anonymkode: 139cb...a17

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 11.25):

Kanskje ts er som meg, og bryr seg om alle som liksom eller ikke, bryr seg. Det er ikke mulig å ikke bry seg. Selv vipps flagger midt i trynet på deg. Det er provoserende. Jeg vet godt at alle som kan få kred for å flagge sin holdning gjør det, på meg virker det motsatt. Jeg er på vei mot homofobi.

Anonymkode: e2843...3c2

Så du er en reaksjon uten vilje? Dette var veikt sagt.

Anonymkode: 6e647...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Luksusbia skrev (1 time siden):

Er du seriøst med henne i garderoben for å passe på at hun ikke får se en pikk før hun blir gammel nok til å knulle?

Nei. Men hvis hun forteller meg at det står en naken mann i dusjen sammen med henne, så kommer jeg og hiver ham ut. Menn skal ikke i jentegarderoben. Punktum. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 20.34):

Du tuller nå? Hva må bare logge deg ut av Kvinneguden og lese deg litt opp om hva pride egentlig handler om.

Anonymkode: 4c9a9...96f

Vedkommende tuller vel ikke. Hva det påstås å stå for og hva det i prakis står for tor jeg nok har gått en liten krysning for.

Så skjønner godt hva den du svarer til mener jeg

Anonymkode: d09e5...251

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 7.15):

Men er det ikke typisk norsk? Vi lager sirkus og later som vi gjør noe, når vi virkelig gjør ingenting. Mobbemanifester hjelper ikke mot mobbing eller selvmord. Å sette ukrainsk flagg på Facebook-profilen ender ikke krigen. Flagg, BDSM-tog og konserter endrer ikke holdninger til homofile og bifile. Men vi ser jo såååå bra ut utad.

Spot on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 8.59):

Nei. Men hvis hun forteller meg at det står en naken mann i dusjen sammen med henne, så kommer jeg og hiver ham ut. Menn skal ikke i jentegarderoben. Punktum. 

Tror at du er tøffere foran tastaturet enn irl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 7.49):

Synes det er morsomt dere insisterer på hva dere skal bli kalt, men slenger rundt med fantasi ord som andre ikke har bedt om. Terfer, smurfer og cis. 

Anonymkode: 139cb...a17

Akkurat det har jeg også reagert på, selv om jeg ikke ville uttrykt meg slik. 

Altså: Jeg viser gjerne andre respekt ved å bruke de ordene de foretrekker, men synes det skal gå begge veier. 

Når det gjelder pride, så synes jeg det er fantastisk, men skulle ønske det var mindre fokus på sex og mer på kjærlighet, spesielt i enkelte parader og steder. 

Anonymkode: cc6dc...d94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 7.22):

De har regnbuelogo/ flagg og innpakning 

Anonymkode: 0713e...60b

Og de tigger etter penger for å støtte diverse pridemarkeringer.

Anonymkode: cb2aa...679

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snart er deres måned over, endelig!!!

Anonymkode: 9ac77...0c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Pride rører overhodet ikke livet mitt utenom noe markedsføring. Har også veldig lav terskel for å skru av media med kunstig representasjon.

Anonymkode: b54c1...ba5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og fargene er så usofistikerte. Ser ut som typisk farger man har i barnehagen. 

Anonymkode: a0ddc...f2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Luksusbia skrev (På 21.6.2024 den 7.44):

Tror at du er tøffere foran tastaturet enn irl. 

Men dama har jo rett! Hvis jeg hadde sett en fyr/liksom-dame med pikk i damegarderoben, så hadde jeg henta vakten!

Anonymkode: c1cee...724

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/16/2024 at 4:08 AM, AnonymBruker said:

Det kan jeg altså love deg, den dagen en pikk kommer inn i damedusjen/damegarderoben, blir det full boikott fra min side!😅

Anonymkode: c1cee...724

hva med lesbiske ? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...