Gå til innhold

Gode pastaretter (hvor pastaen er hovedsaken)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått en god type pasta i en gaveeske. Alle våre pastaretter er hovedsaklig basert på sauser hvor selve pastaen «gjemmes bort». Noen tips til retter hvor det ikke er overvekt av sauser og andre smaker? 😊 

Anonymkode: 22ee8...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er at god pasta gjør alle pastaretter bedre. (Ordentlig) carbonara har jo ikke enormt mye saus, bare litt parmesan, egg og kokevann, så der smaker man jo pastaen godt. Men generelt, så lenge man ikke drukner pastaen i saus så det blir suppe, så smaker man pastaen også. Så ville ikke overtenkt det (men vet det finnes noen italienske retter med pasta uten saus, så kan jo være du får noen gode forslag. Kan bare ikke se for meg at det blir bedre)

Anonymkode: 7f97b...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags form er det på pastaen? Det har litt å si for hva slags saus som passer til.

Ellers: Vi bruker mye puttanesca og amatriciana til hverdags. Nå om sommeren er det også godt med hjemmelaget pesto.

Om du liker sjømat så er pasta med krabbe et alternativ: https://www.nigella.com/recipes/linguine-with-chilli-crab-and-watercress Her blandes ferdigrenset krabbeskall og chili, hvitløk, sitron, olivenolje og persille (du kan droppe brønnkarse/watercress som ikke er så lett å få tak i) inn i varm nykokt pasta, nesten som en lun pastasalat. Perfekt lørdagsmiddag!

Anonymkode: e43bc...a28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...