AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #1 Del Skrevet 15. juni 2024 Jeg har fått en god type pasta i en gaveeske. Alle våre pastaretter er hovedsaklig basert på sauser hvor selve pastaen «gjemmes bort». Noen tips til retter hvor det ikke er overvekt av sauser og andre smaker? 😊 Anonymkode: 22ee8...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #2 Del Skrevet 15. juni 2024 Min erfaring er at god pasta gjør alle pastaretter bedre. (Ordentlig) carbonara har jo ikke enormt mye saus, bare litt parmesan, egg og kokevann, så der smaker man jo pastaen godt. Men generelt, så lenge man ikke drukner pastaen i saus så det blir suppe, så smaker man pastaen også. Så ville ikke overtenkt det (men vet det finnes noen italienske retter med pasta uten saus, så kan jo være du får noen gode forslag. Kan bare ikke se for meg at det blir bedre) Anonymkode: 7f97b...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #3 Del Skrevet 15. juni 2024 Hva slags form er det på pastaen? Det har litt å si for hva slags saus som passer til. Ellers: Vi bruker mye puttanesca og amatriciana til hverdags. Nå om sommeren er det også godt med hjemmelaget pesto. Om du liker sjømat så er pasta med krabbe et alternativ: https://www.nigella.com/recipes/linguine-with-chilli-crab-and-watercress Her blandes ferdigrenset krabbeskall og chili, hvitløk, sitron, olivenolje og persille (du kan droppe brønnkarse/watercress som ikke er så lett å få tak i) inn i varm nykokt pasta, nesten som en lun pastasalat. Perfekt lørdagsmiddag! Anonymkode: e43bc...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #4 Del Skrevet 15. juni 2024 https://www.barilla.com/nn-no/oppskrifter/klassikere/barilla-spaghetti-aglio-e-olio Men kan bruke den pastaen man har for hånden Anonymkode: 2efaa...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå