Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker libero touch, og har gjort det hele tiden, ikke hatt problemer før nå. Baby er 5 mnd og ca 6,5 kg.

byttet nettopp til str 4 pga nr3 ble så stram rundt lårene. Nr 4 har oppgitt vekk fra 7-11 kg så byttet litt tidlig. Men som sagt ble nr 3 litt små.

Nå skjer det ofte at det er lekkasje på natt (våt flekk på ryggen).
Men også avføring oppetter ryggen hvis babyen sitter i feks vippestol. Dette har ikke skjedd før, opplevde det to ganger på en uke nå. 

Noen tips? Hørt noen anbefale up&go på natta? Opplever ikke at nr 4 er for stor nå, men problemet med lekkasjer vil ganske gå seg til når babyen blir større og vokser mer i bleien?

Har prøvd andre bleier tidligere (pampers, libero, lillego) var ikke fornøyd så ønsker å fortsette med touch. 

Anonymkode: a84c4...d35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd med body på natta? Vi hadde en periode med bleiesig og lekkasje hver natt og da hjalp det veldig.

Anonymkode: 761a2...fab

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker dobbel bleie om natta, pga lekkasjer. Har teipbleie innerst, og up and go ytterst. Har fungert for oss. 

Anonymkode: b81d2...a43

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi bruker dobbel bleie om natta, pga lekkasjer. Har teipbleie innerst, og up and go ytterst. Har fungert for oss. 

Anonymkode: b81d2...a43

Det har fungert veldig bra til oss også! Har ikke hatt lekkasjer etter vi begynte med det.

AnonymBruker
Skrevet

Bretter du en kan inn på bleien i ryggen da? 

Og alle strikk (riller ved lårene) vender utover ut av bleien?

Anonymkode: 20bf2...a6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med akkurat samme her! 
Min er 6 mnd og her er det lekkasje flere netter i uken. Ikke mye, men flekken er stor nok til at jeg må bytte pysj på natten (og det er jo ikke optimalt). 

Jeg byttet til up&go og byttet ut pysj med body som sitter godt. Har gjort dette i over en uke nå, og foreløpig ingen lekkasje ☺️

Bruker libero comfort på dagen

Anonymkode: 0f052...920

Skrevet

På eldstemann måtte vi bytte bleiemerker relativt ofte. Et eller annet med måten han vokste på som gjorde at de ulike merkene ikke passet kontinuerlig 🤷‍♀️ prøv et annet merke i samme størrelse, og se om det hjelper. Så kan dere prøve touch igjen om en stund.

Yngstemann er visst mer gjennomsnittlig, og har brukt samme type bleie str etter str.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv et annet merke :) vi hadde samme problem, det forsvant helt da vi byttet til pampers.

Nå er han snart 2 og det samme problemet har oppstått med pampers. Nå har vi byttet til billigmerket til rema1000 og det funker gull 😄👍🏼

Anonymkode: e6c23...2e4

AnonymBruker
Skrevet
Apekatten skrev (1 time siden):

Det har fungert veldig bra til oss også! Har ikke hatt lekkasjer etter vi begynte med det.

Blir det ikke veldig klumpete for baby med to bleier? 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sliter med akkurat samme her! 
Min er 6 mnd og her er det lekkasje flere netter i uken. Ikke mye, men flekken er stor nok til at jeg må bytte pysj på natten (og det er jo ikke optimalt). 

Jeg byttet til up&go og byttet ut pysj med body som sitter godt. Har gjort dette i over en uke nå, og foreløpig ingen lekkasje ☺️

Bruker libero comfort på dagen

Anonymkode: 0f052...920

Får prøvde dette :)
Men hva er egentlig grunnen til ar body funker bedre enn pysj? Er det for at den ligger tettere på bleien?

Ellers takk for alle tips!
Ikke så gira på andre merker, har som sagt prøvd noen. Syns pampes stinker når det kommer tiss i, og andre jeg er prøvd er så stive og harde. Touch er den mykeste, virker best å ha på syns jeg. 

Skrevet

Vi hadde bedre erfaring med vanlige bleier, fremfor buksebleier.

Sørg for at bleien er god og stram rett over lårene (på fremsiden), og ikke nærmere hofta (hvis det gir mening?).

Sitter den for høyt oppe på magen/ryggen lekker den fort.

En større størrelse enn vanlig er også helt gull, fordi da går det absorberende materialet hele veien rundt :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blir det ikke veldig klumpete for baby med to bleier? 🙈

Nja, men han sover som en stein. Bedre det enn at han skal bli gjennomvåt av urin. Og hvis jeg bytter på han på natten er han lys våken etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker str 6 (13-20 kg) på ungen som er knappe 13,5 kg på dagen. Om natta bruker vi alltid up and go str 7 som er fra 16 kg og oppover. 
Sleit mye med lekkasjer på natta før vi gikk enda en str opp.

Anonymkode: fc78a...706

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker up and go og en størrelse større i de enn de bleiene vi bruker på dagtid. Det har funket her. 

Anonymkode: 169e0...917

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi bruker str 6 (13-20 kg) på ungen som er knappe 13,5 kg på dagen. Om natta bruker vi alltid up and go str 7 som er fra 16 kg og oppover. 
Sleit mye med lekkasjer på natta før vi gikk enda en str opp.

Anonymkode: fc78a...706

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi bruker up and go og en størrelse større i de enn de bleiene vi bruker på dagtid. Det har funket her. 

Anonymkode: 169e0...917

Skal teste dette! :) en str opp og up&go.

AnonymBruker
Skrevet
Popcorn97 skrev (På 15.6.2024 den 15.27):

Vi hadde bedre erfaring med vanlige bleier, fremfor buksebleier.

Sørg for at bleien er god og stram rett over lårene (på fremsiden), og ikke nærmere hofta (hvis det gir mening?).

Sitter den for høyt oppe på magen/ryggen lekker den fort.

En større størrelse enn vanlig er også helt gull, fordi da går det absorberende materialet hele veien rundt :)

Dette var et godt tips! 
Har nok mer tenkt at det blir så klumpete og man fester den lavt (mye «løs bleie»).

Har vært obs på dette de to siste nettene og ikke hatt lekkasjer. Kanskje tilfeldig, men kan være det var trikset.
Har kjøpt up&go i en str større for å teste ved behov. 

Takk for godt tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...