Anne Liese Braun Skrevet 15. juni #1 Del Skrevet 15. juni (endret) I denne youtube-snurten dreier det seg riktignok ikke bare om musikken, men likevel.. Jeg setter denne på full guffe og får helt frysninger Endret 15. juni av Anne Liese Braun 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 15. juni Forfatter #2 Del Skrevet 15. juni (endret) ja, og så kan jeg jo nevne at stykket er av J.S. Bach, Mass in b minor Endret 29. juni av Anne Liese Braun 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 15. juni Forfatter #3 Del Skrevet 15. juni og så denne da: Vivaldi. Winter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 15. juni #4 Del Skrevet 15. juni Morgenstemning av Edward Grieg- blir aldri lei, synes den er så nydelig ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #5 Del Skrevet 24. juni Bachs Goldbergvariasjoner, Brahms sonate for fiolin og klaver i G-dur, Chopin balladene for klaver.. 🤩 Anonymkode: 9da05...2c4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 25. juni #6 Del Skrevet 25. juni Elsker denne, ikke av de mest "emosjonelle", men så utrolig musikalsk! Fantastiske kontraster, overganger og temposkifter... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni #7 Del Skrevet 25. juni likestilling skrev (58 minutter siden): Elsker denne, ikke av de mest "emosjonelle", men så utrolig musikalsk! Fantastiske kontraster, overganger og temposkifter... Stykket blir enda mer imponerende når man betrakter klaviaturet ovenfra og ser hva en pianist faktisk spiller her; kanskje dette er litt i vanskeligste laget for nybegynnere, men både Beethoven og kvalitetsmusikk generelt burde likevel være en god grunn til å sette av tid til å lære seg å spille et instrument - én ting er å lytte til musikken; noe annet er opplevelsen av å kunne gjengi den selv. Anonymkode: cb615...aa2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 28. juni Forfatter #8 Del Skrevet 28. juni likestilling skrev (På 25.6.2024 den 2.05): Elsker denne, ikke av de mest "emosjonelle", men så utrolig musikalsk! Fantastiske kontraster, overganger og temposkifter. oi, ja det er et fantastik stykke! Hadde en periode i min ungdom hvor jeg prøvde å få til nettopp dette stykket på piano. Kom nok aldri opp på det nivået som kunstneren her har kan vi trygt si 😁 Ha en god dag alle sammen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 28. juni #9 Del Skrevet 28. juni Große Fuge regnes for å være Beethovens aller mest radikale komposisjon. Selv for dagens lyttere, som er vant til langt krassere disharmonier, kan stykket være en håndfull, så vi kan jo tenke oss hvordan publikum i 1820-årene må ha oppfattet denne musikken. Absolutt plingplong? Kanskje ikke, men utvilsomt sjokkerende. Uansett er det en uhyre ekspressiv fuge med dybde, skjønnhet og ikke så rent lite humor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 28. juni #10 Del Skrevet 28. juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissepasning Skrevet 29. juni #11 Del Skrevet 29. juni Denne er fin. https://youtu.be/CRfxtJCjNIA 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 2. juli Forfatter #12 Del Skrevet 2. juli @Lissepasning Tusen takk! Jeg spør meg hvorfor jeg aldri har hørt om Henryk Szeryng før! Snakker om talent 💚 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 4. juli #13 Del Skrevet 4. juli 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 4. juli #14 Del Skrevet 4. juli Dette er ikke hele balletten, men Vårofferet av Stravinskij med Nizjinskijs koreografi er noe av det mest rystende jeg har vært borti. Ikke rart det ble skandale i 1913. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslemms Skrevet 4. juli #15 Del Skrevet 4. juli 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 14. juli Forfatter #16 Del Skrevet 14. juli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #17 Del Skrevet 19. juli Bela Bartok. Anonymkode: 8e02a...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå