Gå til innhold

175 cm og 80 kg - ingen mulighet for slankemidler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det at folk vil bruke slankesprøyter for å få av de siste 5-10 kiloene viser hvor syk, syk verden vi lever i. Herregud. Spis nok til at kroppen ikke er i sult-modus, stabilisere deg der og ta fatt på en kort runde kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 13815...df2

Problemet for mange er at om de spiser nok til at kroppen ikke er i sult-modus så legger de på seg. Når sulten gnager i magen så du blir kvalm selv om du har spist en normal middagsporsjon er det ikke lett å ikke spise mer. Men klart, de som har en normal og godt regulert sultfølelse skjønner ikke problemet, for de har aldri opplevd det. 

Jeg har klart å holde meg rundt en BMI på under 30 hele livet, men kun pga. til tider ekstreme mengder fysisk aktivitet. Spiser nemlig typisk rundt 3500-4000kcal/dag om jeg ikke skal være sulten hele tiden. Etter at jeg begynte på Wegovy i januar nærmer jeg meg nå BMI på 25 med stormskritt selv med bare normale mengder aktivitet siden jeg nå klarer meg med 2000-2500kcal/dag for å være noenlunde ok mett. 

Anonymkode: 3e120...097

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 6.54):

Hæ??? 
Du er vel kanskje det man kan kalle lubben, eller har litt former, men tykk er du absolutt ikke! 
Vær glad til du ikke kan få denne helseskadelige medisinen du. 
Tror vi snart vil få se resultatet av dette overforbruket i form av svært skadelige bivirkninger. 

Anonymkode: 6a3ea...bfe

Du vet at ozempic / wegovy ikke er en kunstig fremstilte (og som du skriver : helseskadelig) medisin ? Men ett peptid.  Altså noe som allerede finnes helt naturlig i egen kropp. Både hos deg og meg. På lik linje med andre peptider som f eks insulin.   

Jeg tror i motsetning til deg, at det etterhvert blir mange tydelige resultater på positiv effekt av denne type peptider. Jeg tror heller hoved feilen som blir gjort i dagens måte å benytte det på, er at uvitend behandlere (fastleger har ofte lite inngående kunnskap om dette) pøser dette ut i alt for store doser, alt for rask opptrapping og uten at pasientene sammenkjører det med reelle livsstilsendringer og oppstart av styrketrening. 

Endret av Kokkosbananas
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 8.58):

Du skal selvsagt ikke opp i vekt om du veier nesten 90 kilo allerede. 

Anonymkode: 1e5ac...7e7

Hvorfor ikke? Er denne brukeren muskuløs og trener mye, så veien hn ikke mye

Anonymkode: 4a171...ef0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 18.18):

For noe piss, 

Jeg er høyere enn deg, veier mindre og har bmi på 23. 

Så med mindre du tar 130 i benk og 180 i knebøy så er du overvektig med en bmi på 27.

Anonymkode: 21d20...9b0

Høres ut som brukeren trener og har en del muskler. BMI er da bare bullshit

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 12.23):

Nei, det kommer helt ann på fett-fordelingen og muskelmasse. Det burde du vite. 

Anonymkode: f85ed...544

Lite vits å diskutere med folk som tydelig ikke kan noe om kroppssammensetninger🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 158 og 65 kilo og fikk xenical

Anonymkode: bd66d...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...