AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #22 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og så ser du selvsagt helt vekk fra at personen er nesten 180 høy 🙄 Anonymkode: 2142f...e50 Er kvinne på 180, men 86-90 er for mye. Selv om jeg trener styrke 4 ganger i uka er jeg normal slank på 76. Anonymkode: 40187...e8f 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #23 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er for høyt og det vet du. Anonymkode: 1e5ac...7e7 Nei, det kommer helt ann på fett-fordelingen og muskelmasse. Det burde du vite. Anonymkode: f85ed...544 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #24 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skadelige bivirkninger som hva da? Husk at diabetes pasienter også går på denne medisinen. Anonymkode: efbe4...b79 Det er klart at dersom man har diabetes så er litt bivirkninger ofte å foretrekke. Ukontrollert diabetes er ikke noe særlig. Anonymkode: c03ae...fb4 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #25 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det kommer helt ann på fett-fordelingen og muskelmasse. Det burde du vite. Anonymkode: f85ed...544 Dette er gamle unnskyldninger som ikke lenger holder. Hovedårsak til overvekt er og blir: For stor munn og for liten røv som de sier i Danmark. Det er enkelt kalorier inn - og kalorier ut. Anonymkode: 1e5ac...7e7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #26 Skrevet 15. juni 2024 Tenker det er helt riktig at samfunnet ikke prioriterer slankemedisin til deg. Bådet for samfunnet sin del og for din egen. Anonymkode: a2f65...ee3 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #27 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skadelige bivirkninger som hva da? Husk at diabetes pasienter også går på denne medisinen. Anonymkode: efbe4...b79 Finnes andre hjelpemidler en kun den sprøyta for slanking, men den er ikke uten fare. Dem med diabetes gjør ikke det som oftes for slanking og har oftere en lavere dose en når man bruker det til slanking. Ts det er en grunn for at du ikke får slankemidler, eller legemidler som er ment for det. Og det skal vi være gla for, at man ikke gir det til alle. Du er ikke overvektig, ønsker du gå ned, så se på kostholdet, beveg deg mere i hverdagen og ta noen sunne grep. Anonymkode: c5c52...d53
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #28 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er for tung, men har allerede gjort alt som kan gjøres med kosthold. Problemet ligger i at jeg ikke får vært fysisk aktiv pga skade. Jeg ser man må ha fedme for å få wegovy. Finnes det noe annet for meg, hvis jeg betaler selv? Kan man evt bestille noe fra utlandet? Anonymkode: 2f1f3...a08 Det er feil. Hvor « ser « du dette? Har du snakket med fastlegen ? Det kommer også an på om du anses som en god kandidat. Fødsel, sykdom, skade, altså ikke din vanlige livsstil men hendelser , gjør det til en bedre kandidat enn en som er overvektig grunnet varig livsstil. Anonymkode: dc0b7...d50
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #29 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er gamle unnskyldninger som ikke lenger holder. Hovedårsak til overvekt er og blir: For stor munn og for liten røv som de sier i Danmark. Det er enkelt kalorier inn - og kalorier ut. Anonymkode: 1e5ac...7e7 Oj, du bruker 80- talls logikk . Anonymkode: dc0b7...d50 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #30 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei, det kommer helt ann på fett-fordelingen og muskelmasse. Det burde du vite. Anonymkode: f85ed...544 Oksemøkk. Profesjonelle kvinnelige bodybuildere som har så mye muskler kvinner mulig kan ha, veier 66-68 kg. Anonymkode: bb124...beb 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #31 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oj, du bruker 80- talls logikk . Anonymkode: dc0b7...d50 Fysikkens lover mener du? Anonymkode: bb124...beb 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #32 Skrevet 15. juni 2024 aksase skrev (3 timer siden): Legene skriver vanligvis ikke ut slankemedisin til personer med BMI under 30. En minimums-BMI på 30 er det som er bestemt av Legemiddelverket og som er angitt i veiledningene til legene. Det finnes unntak der hvor personen har andre helseproblemer som kan forverres av overvekt. Du kan jo spørre din lege om den skaden som hindrer deg i å trene, kanskje kan være et argument for å få hjelp til å gå litt ned i vekt. Det finnes flere slankemedisiner, men ingen du kan få uten å gå via lege. Finnes ikke godkjente slankemedisiner i Norge som er reseptfrie. Det er nok mulig å få kjøpt noe i utlandet uten resept, men mitt inntrykk er at alle de vanlige slankemidlene er reseptpliktige også i utlandet. Uansett så er dette sterke medikamenter som man ikke bør bruke uten at det er i samarbeid med lege. Det er ikke helt ufarlig. Det kan også være farlig å kjøpe medisiner utenom apotek, fordi man da ikke kan være sikker på at de faktisk inneholder det som står på pakka. Det finnes også online-leger som skriver ut slankemedisiner uten å møte pasienten, men de gjør ofte en konsultasjon via videosamtale. Disse opererer med samme regelverk som alle andre leger, så det skal i teorien ikke være noe annerledes enn å gå til fastlegen, men i praksis kan jo være forskjell. Jeg fikk av fastlegen etter 2 tette barnefødsler i voksen alder, med med skade som gjorde at jeg ikke kunne trene. Ble overrasket når legen forslo det, men legen sier de har endret litt syn på dette. Veldig ofte så er de med bmi over 30 en livsstil som gjør at de uansett vil gå tilbake til vekten de opprinnelig hadde. For folk som har en sunn livsstil og alltid har vært slanke, men som av sykdom / skader / hendelser har gått opp i vekt vil holde sin vanlige « normalvekt» etter drahjelp fra wegovy. Det er nok ikke bare unntakene dette gjelder lenger. Anonymkode: dc0b7...d50
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #33 Skrevet 15. juni 2024 Trening er gram, kosthold er kg. Fiks kostholdet ditt. Anonymkode: 7b681...bad 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #34 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er for tung, men har allerede gjort alt som kan gjøres med kosthold. Problemet ligger i at jeg ikke får vært fysisk aktiv pga skade. Jeg ser man må ha fedme for å få wegovy. Finnes det noe annet for meg, hvis jeg betaler selv? Kan man evt bestille noe fra utlandet? Anonymkode: 2f1f3...a08 Håper ikke du tar det frekt, men hva mener du med at du har gjort alt som kan gjøres med kosthold og at grunnen ligger i at du ikke kan trene? Det er jo i hovedsak kaloriunderskudd som gjør at man går ned i vekt, og man er jo strengt talt ikke nødt til å trene for å få til det? Selv trener jeg ikke i det hele tatt nesten, sliter med en kronisk autoimmun sykdom. Kan gå meg noen korte turer med hunden et par ganger for uka (veldig liten og gammel hund på over 10 år, så blir ikke lange turene..). Allikevel har jeg snart gått ned 10 kg siste par mnd. bare ved å endre kostholdet, har fortsatt 10 kg igjen som jeg skal ned. Vet at man kan få resept på wegovy online, men da må du sende inn info om vekt / bmi + bilder og video av hvordan du ser ut med enten lite klær eller veldig tettsittende klær slik at de se deg og kan vurdere om du er "tjukk nok". Hvis du er det så må du betale 500 kr for resepten og så betale for selve wegovy sprøyten på apoteket. Den sprøyten varer vel i ca. 1 mnd. tror jeg? Er vel litt avhengig av dose. Og resepten må fornyes for hver gang du må ha ny sprøyte slik jeg forsto det. Så det blir ganske dyrt da. Anonymkode: 8f2f9...687 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #35 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 178 og 86kg gir en BMI på 27,1, altså overvektig. På ingen måte farlig eller noe man må gjøre noe med, men jeg reagerer på at du mener at de som er normalvektige ser ut som "avmagrede heroinvrak"? Med midt-på-treet BMI ligger vekten på rundt 70kg når man er 178 cm høy, man ser da på ingen måte avmagret ut med en slik vekt. TS hadde ikke hatt vondt av å gå ned 5-10kg men det er absolutt ikke nødvendig. Anonymkode: 3e120...097 Kropper er forskjellige. Mye det kommer ann på. Beinbygning,hvordan kiloene er fordelt osv osv. Jeg er 180 cm og på mitt tynneste veide jeg 75 kg. Det så ut som jeg var mye mye mindre enn det vekten viste, var altfor tynn og det så ikke bra ut. Nå veier jeg 85 kg og jeg ser helt normalvektig ut Anonymkode: eed35...11f 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #36 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er for tung, men har allerede gjort alt som kan gjøres med kosthold. Problemet ligger i at jeg ikke får vært fysisk aktiv pga skade. Jeg ser man må ha fedme for å få wegovy. Finnes det noe annet for meg, hvis jeg betaler selv? Kan man evt bestille noe fra utlandet? Anonymkode: 2f1f3...a08 Selvsagt ikke! Og det du eventuelt prøver å bestille fra utlandet kan være produkter med null virkning som du blir lurt til å kjøpe, produkter som det er forbudt å innføre i landet og/eller kan inneholde ingredienser som kan gi potensiell skade osv Anonymkode: a7d3a...bf5 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #37 Skrevet 15. juni 2024 Jjeg vil bare nevne at jeg har gått ned sekstitre kilo uten å trene. Selvfølgelig ikke særlig lurt, men en soleklar pekepinn på at det er maten som gjelder. Anonymkode: f7ddb...943 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #38 Skrevet 16. juni 2024 Syk og hysterisk tråd. Er da ikke prat om overvekt, værden har blitt gal. Er kanskje greit at medisinen blir brukt til de som virkelig trenger det. Ikke småjenter under 100 kg, men for de med diabetes og oss som har blitt skikkelig store!! Anonymkode: 0181b...79d 6
AlternativX Skrevet 16. juni 2024 #39 Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 6.54): Hæ??? Du er vel kanskje det man kan kalle lubben, eller har litt former, men tykk er du absolutt ikke! Vær glad til du ikke kan få denne helseskadelige medisinen du. Tror vi snart vil få se resultatet av dette overforbruket i form av svært skadelige bivirkninger. Anonymkode: 6a3ea...bfe Kan du nevne eller linke til hva som er helseskadelig og hvilke svært alvorlige bivirkninger du tenker på?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #40 Skrevet 16. juni 2024 AlternativX skrev (2 timer siden): Kan du nevne eller linke til hva som er helseskadelig og hvilke svært alvorlige bivirkninger du tenker på? Den vanligste "bivirkningen" hittil virker å være redusert fare for hjerte- og karsykdommer. Ikke akkurat en uønsket bivirkning. Ozempic har vært på markedet siden 2017, om det var hyppig forekommende skadelige bivirkninger hadde vi nok hørt om det nå. Anonymkode: 3e120...097 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå