AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Er gravid og skal bestille meg time til kontroll. Er veldig kvalm og redd for å sitte på venterommet og kaste opp, og at de andre pasientene skal tro jeg er smittsom eller noe. Dessuten gruer jeg meg veldig til blodprøven jeg må ta på første kontroll, er av typen som besvimer av sprøyter. Er det innafor å spørre om de har et «venterom innenfor venterommet»? Kjenner jeg får skikkelig nerver av tanken på den kontrollen der (har to barn fra før og de andre kontrollene har pleid å gå bra, når du slipper blodprøver og første-trimester-kvalme😫) Anonymkode: bc9ca...e85
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 Du kan selvsagt spørre. Er dessverre ikke andre rom som er tilgjengelig, men om det er et ledig rom, så lar dem deg sikkert vente der. Anonymkode: 120de...23d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Jobber ikke på legesenter, men grunnet kronisk sykdom har jeg vært der veldig ofte. På mitt legekontor har de ett venterom innenfor venterommet. Jeg har fått sitte der mange ganger når jeg har vært dårlig. Men toalettet er ute ved vanlig venterom, så for å komme dit må jeg ut via låst dør (til bakrommet) og isåfall slippes inn igjen. Ved å sitte på bakrommet så har jeg heller ikke oversikt over når toalettet er ledig tilfelle behov. Så jeg foretrakk sitte på vanlig venterom. Angående sprøyte, si det, si det rett ut, med en gang! "Ja, da var det meg ja, bare så du vet det så besvimer jeg ofte ved blodprøve!!" Jeg besvimer ikke, men jeg rykker skikkelig til når de stikker, og jeg blir veldig svimmel når jeg reiser meg i 2-3 sekunder! Hvis de vet om at du besvimer, blir dårlig, rykker til, hyler, eller noe, så er de forberedt, og de skal kunne håndtere det! Anonymkode: ea081...300
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 Kjøp emlaplaster til blpr Anonymkode: f8f15...061 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 Har ikke akkurat svar på spørsmålet, men slet mye med kvalme selv i mitt nyligste svangerskap. Var helt desperat, så jeg kjøpte Seabands på apoteket som skal hjelpe. Jeg tenkte det var humbug, men det var altså veldig effektivt og gav rask lindring selv om jeg var så dårlig at jeg ikke fungerte til noen ting. Verdt et forsøk 😊 Anonymkode: d8528...724
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #6 Skrevet 15. juni 2024 Be om å få første timen på dagen, da slipper du venting. Anonymkode: 8f428...853 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #7 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er gravid og skal bestille meg time til kontroll. Er veldig kvalm og redd for å sitte på venterommet og kaste opp, og at de andre pasientene skal tro jeg er smittsom eller noe. Dessuten gruer jeg meg veldig til blodprøven jeg må ta på første kontroll, er av typen som besvimer av sprøyter. Er det innafor å spørre om de har et «venterom innenfor venterommet»? Kjenner jeg får skikkelig nerver av tanken på den kontrollen der (har to barn fra før og de andre kontrollene har pleid å gå bra, når du slipper blodprøver og første-trimester-kvalme😫) Anonymkode: bc9ca...e85 Jobbet på legekontor for en del år siden. Ett alternativ er å avtale at du venter i bilen utenfor om det er parkering rett i nærheten og de ringer når det er din tur, el spørr om de har ett sted du kan sitte for deg selv, vi hadde ett rom som ble brukt til div som ofte stod tomt. Ang blodprøver så kan det hjelpe at du ligger på en benk å tar de, men bena litt opp, alle legekontoret har liggebenk. Anonymkode: 04914...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #8 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobbet på legekontor for en del år siden. Ett alternativ er å avtale at du venter i bilen utenfor om det er parkering rett i nærheten og de ringer når det er din tur, el spørr om de har ett sted du kan sitte for deg selv, vi hadde ett rom som ble brukt til div som ofte stod tomt. Ang blodprøver så kan det hjelpe at du ligger på en benk å tar de, men bena litt opp, alle legekontoret har liggebenk. Anonymkode: 04914...5e5 Glemte å skrive, tar du første time om morgenene elelr etter lunsjstengt er det som regle bankers at du ikke trenger vente noe. Anonymkode: 04914...5e5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #9 Skrevet 15. juni 2024 Jeg gir bare beskjed i luken at jeg står utendørs grunnet kvalme. Anonymkode: 3388d...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #10 Skrevet 15. juni 2024 Hvorfor kan du ikke vente med blodprøver til kvalmen er over så du slipper alt på en gang? Anonymkode: 647ea...d62
Minitroll Skrevet 15. juni 2024 #11 Skrevet 15. juni 2024 Vi prøver i størst mulig grad å ta hensyn til ulike behov på mitt legesenter. Du må bare spørre og håpe de kan hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #12 Skrevet 15. juni 2024 Som en annen her skriver, be om å få den første timen på morgenen 👍 og helst da ikke mandagsmorgen, da er det ofte maaange der siden det har vært helg (er min erfaring, vært mye hos legen gjennom svangerskapet) Anonymkode: c61cf...397 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #13 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er gravid og skal bestille meg time til kontroll. Er veldig kvalm og redd for å sitte på venterommet og kaste opp, og at de andre pasientene skal tro jeg er smittsom eller noe. Dessuten gruer jeg meg veldig til blodprøven jeg må ta på første kontroll, er av typen som besvimer av sprøyter. Er det innafor å spørre om de har et «venterom innenfor venterommet»? Kjenner jeg får skikkelig nerver av tanken på den kontrollen der (har to barn fra før og de andre kontrollene har pleid å gå bra, når du slipper blodprøver og første-trimester-kvalme😫) Anonymkode: bc9ca...e85 Du kan spørre legen om kvalmestillende( Zofran fungerer utrolig bra) samt om du kan få beroligende) så kan du ta før timen din. Det ordner seg sikkert, kanskje du kan kjøpe en stressball å klemme på? Anonymkode: dc7ab...a10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #14 Skrevet 15. juni 2024 Vet mitt har et undersøkelsesrom man kan bruke. Fikk tilbud om det når jeg var så kvalmt og spydde og kunne knapt stå oppreist. Anonymkode: dd8be...a9d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #15 Skrevet 15. juni 2024 Nå er det ikke helt det samme, men når jeg er til legen pga psykisk helsekrise ber jeg om eget venterom om jeg trenger og alltid fått det. Anonymkode: 754fc...ac3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå