Gå til innhold

Hvor mye tjener man som sykepleier offshore?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurte på hvor mye en sykepleier kan tjene hvis man jobber offshore,vet ar grunnlønna ligger mellom 500-600k i året, men er overtidsbetalingen bra? Må man være spesialist sykepleier eller rekker det med vanlig sykepleierutdanning?

jeg jobber kommunalt men pp grunn av dårlig lønn så klarer jeg meg ikke økonomisk. Jeg har for mange utgifter. Denne måned har jeg altså ikke hatt råd til mat siste 5 dagene pp grunn av ekstra utgifter. Og jeg har kommet frem til at jeg må rett og slett få jobb der jeg faktiskt har mulighet for å leve. Jeg er veldig intressert i offshore 

Anonymkode: b71fa...aa5

AnonymBruker
Skrevet

Bor i en liten kommune, der man havner på skattelistene med over 1,5 mill i inntekt. Er en sykepleier på listen som jobber offshore, hms koordinator, med nesten 1,8 mill i året.

Anonymkode: 61c7f...877

AnonymBruker
Skrevet

Meg over her igjen. Tror man må være anestesi eller akuttsykepleier for å komme seg ut. Man må ha erfaring fra akuttmedisin, og være meget selvstendig. Sykepleien hadde en artikkel med Reidun Hestetun, hun som omkom i ulykken utenfor Bergen i vinter, for en stund tilbake, der hun fortalte om livet som offshore sykepleier. Nåløyet er trangt, veldig mange vil ut, og når man kommer seg ut så er det få som går tilbake til sykehjem, for å si det sånn.

https://sykepleien.no/2018/04/sykepleiere-offshore-mellom-rigger-og-menn-uti-havet

Anonymkode: 61c7f...877

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt i alt drar man inn mellom 1,5 og 2 millioner med alle tillegg i året.

Mye fritid også. 2 uker på og 4 uker av. 5 uker ferie. Betalt reiser til og fra hjemmet.

Jobben er mest å være i beredskap, så du har mye tid for deg selv.

Anonymkode: 9736d...b96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det et ikkke «bare» å bytte til jobb offshore. Det er sinnsykt ettertraktede jobber, og arbeidsgiver velger kun fra øverste hylle.

Anonymkode: f8cb4...58e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere sykepleiere som jobber offshore. Alle har minst en videreutdanning, de fleste anestesi, i tillegg har de omfattende erfaring fra akuttmottak eller ambulanse med all kursing det innebærer. Flere har også erfaring fra psykiatrien (det er en del psykiatri hos offshorearbeidere, skilsmisser, vanskelige forhold ect), samt at de ofte har tatt alle kurs som trengs for å jobbe offshore før de søker. Som bare vanlig sykepleier har du ikke sjans. Sist utlysning hos Equinor hadde flere hundre søkere som faktisk hadde det som trengtes. 

Du må lære deg å tilpasse utgifter etter det du får inn, det er det som er realiteten for oss alle. 

Anonymkode: c713a...93d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lønna som er for dårlig, du må gjøre noe med utgiftene. Eller jobbe mer der du er/ta ekstravakter. Som du ser av svarene er det ikke slik at du kan gå fra en kommunal stilling som vanlig sykepleier og rett ut i offshore… 

Anonymkode: c1616...de1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke lønna som er for dårlig, du må gjøre noe med utgiftene. Eller jobbe mer der du er/ta ekstravakter. Som du ser av svarene er det ikke slik at du kan gå fra en kommunal stilling som vanlig sykepleier og rett ut i offshore… 

Anonymkode: c1616...de1

Det er ikke så lett :) Joda utgiftene kan man gjøre mye med, inntektene litt vanskeligere. Du kan jobbe mye mer, og tjene brutto mye mer, men så slår toppskatten inn når man passerer noen og 600.000 kroner. Det er  vanvittig dårlig betalt videre da for all den tiden man legger ned ut over normal arbeidstid. Man blir nesten overveldet over hvor mye av lønnen som går med til skatt når toppskatten virkelig trer inn. Jobbe seg rik er ekstremt vanskelig, da må man være nøysom og passe utgiftene som du sier. Ha et nøkternt hus og en grei bil. Kutt alt det andre og så vil man få en veldig mye bedre økonomi over en del år.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer veldig på hva du tjener per nå? Min venninne som var apotektekniker og tjente dritdårlig (selvfølgelig) tok sykepleierutdanning, fikk jobb i hjemmesykepleien med rundt 600K i årslønn og kjøpte seg ett år senere leilighet i Oslo. Selvsagt ikke på vestkant eller sentrum. Men en fin, liten leilighet på Oslo øst.

Anonymkode: bc13a...126

AnonymBruker
Skrevet

Du må bruke mye penger for å få jobb offshore…

Hva med vikarbyrå? Har lest artikler om sykepleiere som leier seg ut og tjener grovt…

Anonymkode: 59b1f...513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...