AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Hei! Har en 17 mnd gammel baby som jeg føler har endret seg. Føler det startet da han var 14 mnd ca. Frem til da var han veldig blid, smilte masse til fremmed folk og var veldig kjærlig av seg med tanter, besteforeldre etc, men etter han ble 14 mnd så tok det en vendig. Nå liker han ikke å bli kosa på av noen bortsett fra oss foreldre, han er ikke like blid lenger og den lille sjarmøren han en gang var. Vanskelig å forklare.. kan dette være en periode som går over av seg selv? Har noen andre foreldre der ute opplevd det samme? Anonymkode: 13a1e...aed
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hei! Har en 17 mnd gammel baby som jeg føler har endret seg. Føler det startet da han var 14 mnd ca. Frem til da var han veldig blid, smilte masse til fremmed folk og var veldig kjærlig av seg med tanter, besteforeldre etc, men etter han ble 14 mnd så tok det en vendig. Nå liker han ikke å bli kosa på av noen bortsett fra oss foreldre, han er ikke like blid lenger og den lille sjarmøren han en gang var. Vanskelig å forklare.. kan dette være en periode som går over av seg selv? Har noen andre foreldre der ute opplevd det samme? Anonymkode: 13a1e...aed Går han i bhg eller har blitt passet av noen der noe kan ha skjedd? Når han plutselig blir sånn er det røde varselamper.. Men det kan og være normalt, mye inntrykk i bhg osv.. Anonymkode: c107e...b61
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Eller sliten etter veldig lange dager i bhg. Anonymkode: c107e...b61 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 Man er vel et småbarn når man er 17 måneder? Anonymkode: ef7a2...105 11
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 Spør om barnehagen har merket noen endringer, hvis han går i barnehage da. Anonymkode: 6d653...5a3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #6 Skrevet 14. juni 2024 Barn har ulike utviklingstrinn, kan det være det? Feks kan babyer bli veldig frustrerte like før de lærer å sitte, krype, gå, snakke, bli forstått etc. Anonymkode: 9d763...6c6
Sepp Skrevet 15. juni 2024 #8 Skrevet 15. juni 2024 Ja, det har jeg erfart. Jeg har fire barn og med ett av barna erfarte jeg dette. Husker ikke nøyaktig når det begynte, men det var etter ettårsdagen og før halvannet år. Plutselig klengete, ville ikke ha andre osv. han har egentlig beholdt denne personligheten til stor grad! Han er ikke like glad i mye mennesker som sine eldre søstre og ikke like "på" med nye. Han trenger å bli litt kjent først, og det er lettere for han nå når han er snart tre år. Helt normal gutt, bare i stort behov av kos og nærhet, og ikke like glad i masse mennesker hver eneste dag. Jeg har alle mine hjemme fra barnehage, så det har ikke noe med det å gjøre her i alle i fall. Men skulle gutten min ha gått i barnehage, regner jeg med han ville blitt ganske sliten av fulle dager... så kanskje det da hadde sett mer utprega ut enn det det gjør når han er hjemme og jeg kan styre dagene våre selv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #9 Skrevet 15. juni 2024 Jeg synes alderen mellom 1-2 år har vært den desidert vanskeligste nettopp fordi de ble mer sutrete og frustrerte. De forstår mye og vil mye, men greier ikke å uttrykke seg og kommuniserer det de vil/ikke vil… Vet jo ikke om det er det samme som har skjedd med din, men det er i allefall min erfaring… Oppstart i barnehage er også brutalt for de fleste små… Anonymkode: 76ade...a03 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #10 Skrevet 15. juni 2024 Han er et småbarn i utvikling og vil endre seg jevnt og trutt ettersom han vokser til Anonymkode: 89e45...7fd 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #11 Skrevet 15. juni 2024 Begge mine gikk fra solstråler til skikkelig sure og trassete ved fylte 1 år.. kom seg igjen ved 2års alderen Anonymkode: 3e6ae...617 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #12 Skrevet 15. juni 2024 Høres ut som helt normal utvikling for min del - her har 2 av barna vært likedan. Ulike faser de går igjennom.. De har mange utviklingssteg fra 1 til 2 år. Er du usikker, snakk med helsestasjonen. Anonymkode: 08efd...711 2
Me0987 Skrevet 15. juni 2024 #13 Skrevet 15. juni 2024 Hvorfor omtaler du barnet ditt på 17 måneder som baby? 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #14 Skrevet 15. juni 2024 Me0987 skrev (12 timer siden): Hvorfor omtaler du barnet ditt på 17 måneder som baby? Fordi du skal ha noe å spørre om 🙂 Anonymkode: 13a1e...aed
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #15 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Går han i bhg eller har blitt passet av noen der noe kan ha skjedd? Når han plutselig blir sånn er det røde varselamper.. Men det kan og være normalt, mye inntrykk i bhg osv.. Anonymkode: c107e...b61 Han har ikke startet barnehage, så er nok ikke derfor 😕 Anonymkode: 13a1e...aed
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #16 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Begge mine gikk fra solstråler til skikkelig sure og trassete ved fylte 1 år.. kom seg igjen ved 2års alderen Anonymkode: 3e6ae...617 Godt å høre! Da håper jeg at jeg ser denne forandringen hos min baby også Anonymkode: 13a1e...aed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå