Gå til innhold

Når muslimske jenter får mensen....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 23.48):

Ja det er merkelig med den store berøringsangsten politikere har mot en innført religion og som du sier dens "uvaner".

Norge er et land der folk skal få lov til å leve ut sine religiøse "uvaner" til fulle. Selv om det går ut over uskyldige barn. Barn blir tvunget til alt mulig og foreldrene har statens velsignelse.

Tvungen bruk av hijab. Koranskoler inutlandet med mishandling. Norske muslimske barn som er sendt ut av landet for å tvangsgiftes og nektes å dra hjem til Norge. Og staten løfter ikke en finger for å hente dem hjem. Stakkars barn.

Anonymkode: 68819...2bb

De vil ikke bli blåst i filler.

Anonymkode: dd324...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (14 timer siden):

Det nytter ikke bare å ta Islam. Jeg håper det kommer ett forbud mot religion generelt sett. Små barn blir kjønnslemlestet i Norge. Tenker da på jødene. I Afrika blir små jenter kjønnslemlestet pga kristendommen. Så ett generelt forbud mot slikt er jeg helt enig i,men jeg mener det blir feil å bare legge fokus på islam når de andre religionene egentlig ikke er så mye bedre selv. Jeg vil faktiskt gå sålangt å si at jeg heller vil gå med hijab enn å bli kjønnslemlestet.

Hvis små jenter blir kjønnslemlestet pga kristendommen, så må det nødvendigvis være omtalt i bibelen som et påbud, eller i det minste som anbefalt. Står det skrevet noe i bibelen som kan benyttes som argument til fordel for kjønnslemlesting av små jenter? Er omskjæring av jenter/kvinner i det hele tatt nevnt i bibelen?

Man kan finne argumenter til fordel for omskjæring av kvinner i islams tekster (hadither), men så vidt meg bekjent gjør det ikke det i bibelen.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (1 time siden):

Hvis små jenter blir kjønnslemlestet pga kristendommen, så må det nødvendigvis være omtalt i bibelen som et påbud, eller i det minste som anbefalt. Står det skrevet noe i bibelen som kan benyttes som argument til fordel for kjønnslemlesting av små jenter? Er omskjæring av jenter/kvinner i det hele tatt nevnt i bibelen?

Man kan finne argumenter til fordel for omskjæring av kvinner i islams tekster (hadither), men så vidt meg bekjent gjør det ikke det i bibelen.

Det trenger ikke å stå ordrett nei. Bibelen blir tolket akkurat slik man vil. Det er her problemet med religion ligger også. De blir omskjært i kristendommens navn. De mener det er det beste for kvinnene. De gjør ikke dette for å være onde. De gjør dette i guds navn.

Endret av Rosa Gnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (3 timer siden):

Det trenger ikke å stå ordrett nei. Bibelen blir tolket akkurat slik man vil. Det er her problemet med religion ligger også. De blir omskjært i kristendommens navn. De mener det er det beste for kvinnene. De gjør ikke dette for å være onde. De gjør dette i guds navn.

Både islam og kristendom har et visst rom for fortolkning. Det er begrenset hvor lenge man vil klare å framstille argumentasjon som religiøst fundamentert hvis de religiøse tekstene ikke gir belegg for det. Kvinnelig omskjæring er en praksis som har et kulturelt utspring i visse deler av verden fra før-kristen tid. Først og fremst i deler av Afrika. Så vidt jeg har forstått opprettholdes denne uskikken blant en del kristne i Afrika ikke pga kristendom, men på tross av kristendommens lære. Når det gjelder islam finnes det derimot hadither som kan brukes som belegg for å opprettholde uskikken. Men de fleste muslimer, i hvert fall i Asia, virker å være motstandere av uskikken fra et religiøst ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (17 timer siden):

Både islam og kristendom har et visst rom for fortolkning. Det er begrenset hvor lenge man vil klare å framstille argumentasjon som religiøst fundamentert hvis de religiøse tekstene ikke gir belegg for det. Kvinnelig omskjæring er en praksis som har et kulturelt utspring i visse deler av verden fra før-kristen tid. Først og fremst i deler av Afrika. Så vidt jeg har forstått opprettholdes denne uskikken blant en del kristne i Afrika ikke pga kristendom, men på tross av kristendommens lære. Når det gjelder islam finnes det derimot hadither som kan brukes som belegg for å opprettholde uskikken. Men de fleste muslimer, i hvert fall i Asia, virker å være motstandere av uskikken fra et religiøst ståsted.

Ja tidene forandrer seg,men budskapet er fortsatt det samme. Religion er ren ondskap. Befolknings kontroll.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (4 timer siden):

Ja tidene forandrer seg,men budskapet er fortsatt det samme. Religion er ren ondskap. Befolknings kontroll.

Religion har gjort verden bedre, ateistene har begått de verste overgrepene og folkemordene i menneskets historie i deres forsøk på å utrydde religion. 

Anonymkode: 92134...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Religion har gjort verden bedre, ateistene har begått de verste overgrepene og folkemordene i menneskets historie i deres forsøk på å utrydde religion. 

Nei. Er du sikker på at du ikke blander begrep her nå?  Da tenker jeg spesielt på Kommunisme, marxisme-leninisme, maoisme, autoritarisme. Sikkert flere jeg ikke kommer på. Det er ikke ateister,men du kan gjerne komme med noen kilder på det. For det er millioner av folk som har blitt drept i navnet til religion.Ser at jeg ordla meg litt feil i det innlegget du siterte meg i. Var litt for rask.

Endret av Rosa Gnom
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (46 minutter siden):

Nei. Er du sikker på at du ikke blander begrep her nå?  Da tenker jeg spesielt på Kommunisme, marxisme-leninisme, maoisme, autoritarisme. Sikkert flere jeg ikke kommer på. Det er ikke ateister,men du kan gjerne komme med noen kilder på det. For det er millioner av folk som har blitt drept i navnet til religion.Ser at jeg ordla meg litt feil i det innlegget du siterte meg i. Var litt for rask.

De var statsateistiske, og hadde som mål å utrydde religion som de anså som en trussel mot sin ateistiske og kommunistiske ideologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De var statsateistiske, og hadde som mål å utrydde religion som de anså som en trussel mot sin ateistiske og kommunistiske ideologi.

Ja,det hørtes kjent ut. Tenker da på de kristne korsfarerene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (2 timer siden):

Ja,det hørtes kjent ut. Tenker da på de kristne korsfarerene.

Korsfarene forsøkte ikke å utrydde  all religion med vold, det er kun dere ateister som har drevet med, noe som har kostet flere titalls millioner menneskeliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Korsfarene forsøkte ikke å utrydde  all religion med vold, det er kun dere ateister som har drevet med, noe som har kostet flere titalls millioner menneskeliv.

Dere ateister? Kaller du meg ateist og nå? Det er ikke veldig saklig. Anbefaler deg forresten å lese deg opp litt om hva korsfarere egentlig holdt på med. Målet var å få 1 religion over hele verden. De som ikke ville ble drept. Korsfarere var frivillige og kristne soldater som «tok opp korset», det vil si at de tok hellig ed på å kjempe i korstogene i Det hellige land. Denne prosessen begynte i 1095. Korsfarerne kom fra alle samfunnslag, både adelige, riddere, væpnere, svenner og fotfolk. De første korsfarerne dro i korstog til Midtøsten for å kjempe og for å vinne tilbake de hellige steder, særlig byen Jerusalem, fra den muslimske okkupasjonen. Etter hvert ble det sendt korstog også mot andre hedninger, både i Østersjøen og i Midtøsten. De store korstogsnasjonene, de nasjoner som sendte ut flest korsfarere, var Frankrike, England og Tyskland, selv om mange av de øvrige nasjonene i Vest-Europa også deltok mer eller mindre.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 7.19):

Hvor har du det fra at hijab begynner ved mensen. Hijab begynner når barnet oppholder seg utenfor hjemmet. Så det er nesten fra fødsel av. Ta en tur i en barnhage i Oslo, der går de fleste med hijab.

Anonymkode: 055c5...3c4

Nå har jeg jobbet i barnehager i Oslo i ca 20 år. Eneste hijabene jeg har sett har sittet på ansatte og mødre. Har enda ikke opplevd et barn i barnehagen med hijab.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...