Gå til innhold

Når muslimske jenter får mensen....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I klassen til barna mine er flertallet muslimer. To av jentene begynte med hijab allerede i barnehagen og går på koranskole etter skoletid. Tror ikke de har innvendinger mot det. Husk at de blir oppdratt som muslimer og har lite kontakt med vestlige. Det er normalen for dem

Anonymkode: 2d9c2...4de

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 6/15/2024 at 12:26 AM, AnonymBruker said:

Må barna bli tvunget innibsamme religion som foreldre? Jeg kan ikke så mye om dette ser jeg, men syns det er helt på hodet. 

Anonymkode: 06f4c...a3a

Det er jo det som har holdt de gamle religionene levende inn i vår tid. Barn har fått sin tro fra foreldrene, mange steder med en viss grad av tvang. Nåde den tenåringsjenta I Saudi-Arabia eller Pakistan som erklærer seg som ateist. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 12.46):

I klassen til barna mine er flertallet muslimer. To av jentene begynte med hijab allerede i barnehagen og går på koranskole etter skoletid. Tror ikke de har innvendinger mot det. Husk at de blir oppdratt som muslimer og har lite kontakt med vestlige. Det er normalen for dem

Anonymkode: 2d9c2...4de

altså blir de eksludert fremfor integrert i det norske samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mocca1 skrev (1 time siden):

altså blir de eksludert fremfor integrert i det norske samfunnet. 

De ekskluderer seg, de blir ikke dyttet ut av Norge, vi er søren meg så rause at vi støtter dette.

Anonymkode: 54368...cca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 23.18):

Ingen tør å ta tak i muslimske uvaner. Da begynner aggresjonen og utageringa.

Anonymkode: 5b26d...132

Vi flagger heller. Mangfold er bra sies det fra offisielt hold. Ingen kan begrunne det. 

Anonymkode: 9f6ab...e5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får litt vondt inni meg når jeg ser små jenter med hijab.

Hijab er ikke bare kvinneundertrykkende, det er også nedverdigende for menn siden en av grunnene man dekker seg til er fordi hijab brukes for å ikke vekke seksuelt stimuli hos menn. Det betyr altså at menn ikke kan kontrollere sine lyster hvis de ser håret til kvinner.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jente i datters klasse(12 år) begynte nettopp med hijab. Hun er har mange venninner, opptatt av klær, sminke og gutter. Utadvendt og sosial. Har merket en voldsom endring på henne etter hun begynte med hijab. Usikker, trekker seg unna, ser flau ut. Barna er godt integrert i samfunnet, men foreldrene er det IKKE. Jeg nekter å tro dette er noe jenta selv ønsker. Det er påtvunget. Og det er utrolig trist. 

Anonymkode: ca473...f92

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 23.48):

Ja det er merkelig med den store berøringsangsten politikere har mot en innført religion og som du sier dens "uvaner".

Norge er et land der folk skal få lov til å leve ut sine religiøse "uvaner" til fulle. Selv om det går ut over uskyldige barn. Barn blir tvunget til alt mulig og foreldrene har statens velsignelse.

Tvungen bruk av hijab. Koranskoler inutlandet med mishandling. Norske muslimske barn som er sendt ut av landet for å tvangsgiftes og nektes å dra hjem til Norge. Og staten løfter ikke en finger for å hente dem hjem. Stakkars barn.

Anonymkode: 68819...2bb

Er det tvang med dåp? Er det tvang når foreldre som ikke er muslimer oppdrar folk med sin tro/ikke-tro? hvorfor er det kun tvang når muslimer oppdrar sine barn som muslimer. 

det er mange barn som har foreldre og andre rollefigurer i livet sitt som går med hijab som gjør at de selv vil det og. Noen mødre går med sminke så noen barn vil det og. skjønner du bildet? 

kun fordi man dekker seg selv så betyr det særdeles ikke at det er tvang. islam tillater ikke å bruke vold mot barn og kvinner. Det er ett vers som når oversatt sier at man kan slå kvinner. Men vis man leser ordet på arabisk (ikke med dialekt), da vil man forstå at oversettelsen er feil. 

tvangs gifting er heller ikke tillatt og ekteskapet er ikke-akseptert. i visse kulturer er det akseptert, men ikke innad religionen. 

AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 22.57):

..så må mange begynne med hijab. Skal ikke en jente på mellom 10 og 15 år(+/-) få bestemme selv om de vil fortelle verden dette?  

Det går faktisk ut over personvernet til jentene. For alle vet; det er ofte ikke frivillig å gå med hijab. 

Jeg har ikke noe i mot hijab på voksne kvinner, så lenge de bestemmer det selv.

Men barn? Nei, absolutt ikke. Håper politikere tar dette på alvor snart og kommer med et forbud mot hijab på barn.

Det er Wild å si at de fleste blir tvunget når du legit er blindet av propaganda. 

Anonymkode: a7ff8...2cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dattera mi er syv år og maste om at jeg skulle bestille hijab til henne. Vi er muslimer, men jeg bruker ikke hijab, kun når jeg ber eller skal til moskeen. 

Hun vil gå med hijab på skolen, i butikken, moskeen - ja overalt. Hun skjønner ikke betydningen med den, annet enn at den er fin (hun bestemte farge og valgte en med blomster på). - tydelig at det er helt useriøst for henne fordi den går av og på. 

Jeg hadde vanskelig for å la henne gå med det, fordi jeg er redd trangsynte folk som skal dømme henne eller konfrontere henne eller meg og begynne med et eller annet tull. 

Tenker folk skal gå med hva de vil. Og de som blir tvunget til det kommer uansett til å bli voksne en dag og kan bestemme det sjøl når de gifter seg.

Anonymkode: 62cc4...95f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange muslimske jenter og kvinner bærer hijab på grunn av sosialt press, det er en slags tvang. Men å gjøre dette til et spørsmål om dette tøystykket er en overforenkling, hijaben er ofte den minst problematiske tvangen de står overfor. 

Og tror vi virkelig i hjelper dem ved å tvinge hijaben av både dem og de som bærer den frivillig? Når et tøystykke tilegges så mye vekt av noen, er det ikke spesielt lurt å støtte opp om denne opphausingen. Det er jo slil hijaben vant terreng de siste 30 årene. Før den amerikanske invasjonen i Moghadishu i 1992 var det omtrent bare bestemødre som dekket håret. Før den russiske invasjonen i Afghanistan gikk man barhodet i Kabul. Det handler ikke om religion, både Somaliere og Afghanere var religiøse også da. Det handler mye om å fremheve identitet og egenart overfor ytre press.

I diasporaer blir dette ytterligere forsterket. Man viser at man ha beholdt kulturen og identiteten fra hjemlandet, eller man viser at man svikter røttene sine. Det er ikke et pent skue, men man oppnår lite og ingen ting ved å sette opp et tilsvarende press om å ta hijaben av. Det inkluderer ikke, tvert imot ekskluderer man kvinnene fra både fellesskapet i eget miljø og i storsamfunnet. Å bli tvunget til å ta av hijaben vil av mange oppleves som et nytt overgrep, i stedet for en bot over det første overgrepet.

Anonymkode: 61a71...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det tvang med dåp? Er det tvang når foreldre som ikke er muslimer oppdrar folk med sin tro/ikke-tro? hvorfor er det kun tvang når muslimer oppdrar sine barn som muslimer. 

det er mange barn som har foreldre og andre rollefigurer i livet sitt som går med hijab som gjør at de selv vil det og. Noen mødre går med sminke så noen barn vil det og. skjønner du bildet? 

kun fordi man dekker seg selv så betyr det særdeles ikke at det er tvang. islam tillater ikke å bruke vold mot barn og kvinner. Det er ett vers som når oversatt sier at man kan slå kvinner. Men vis man leser ordet på arabisk (ikke med dialekt), da vil man forstå at oversettelsen er feil. 

tvangs gifting er heller ikke tillatt og ekteskapet er ikke-akseptert. i visse kulturer er det akseptert, men ikke innad religionen. 

Det er Wild å si at de fleste blir tvunget når du legit er blindet av propaganda. 

Anonymkode: a7ff8...2cf

Tja.  Det er ikke sånn at man må velge mellom to undertrykkende religioner. Personlig synes jeg barnedåp er et overgrep. Du påtvinger et religiøst rituale på noen som ikke er i stand til å gi sitt samtykke eller si imot.

Jeg har ikke noe imot Islam spesielt, men religion generelt. Selv har jeg hatt en sekulær oppvekst, men min kone har vokst opp i et erkekonservativt islamsk styre og hun hater Islam over alt i verden.

Jeg mener alle skal få ha sin religion, men det er en privatsak og ikke noe som hører hjemme i det offentlige rom. I provinsen vi bor i er det forbudt for offentlige ansatte og andre i offentlige posisjoner  å bruke religiøse symboler som hijab eller kors, noe vi støtter 100%.

Anonymkode: 49415...8f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 0.19):

Det er ikke sånn at man begynner med hijab når man får mensen, man begynner noen år før.

Psykisk utviklingshemmede jenter slipper hijab da de ikke skal gifte seg, lærte jeg av mine venner fra Irak som hadde flere jenter, deriblant ei jente som hadde downs.

Anonymkode: 8b855...b5b

Dette har jeg erfaring med er ikke tilfellet. 

Og her vil ikke brukeren bruke hijab, men blir tvunget av familie.

Anonymkode: 6d82e...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 22.57):

..så må mange begynne med hijab. Skal ikke en jente på mellom 10 og 15 år(+/-) få bestemme selv om de vil fortelle verden dette?  

Det går faktisk ut over personvernet til jentene. For alle vet; det er ofte ikke frivillig å gå med hijab. 

Jeg har ikke noe i mot hijab på voksne kvinner, så lenge de bestemmer det selv.

Men barn? Nei, absolutt ikke. Håper politikere tar dette på alvor snart og kommer med et forbud mot hijab på barn.

Det nytter ikke bare å ta Islam. Jeg håper det kommer ett forbud mot religion generelt sett. Små barn blir kjønnslemlestet i Norge. Tenker da på jødene. I Afrika blir små jenter kjønnslemlestet pga kristendommen. Så ett generelt forbud mot slikt er jeg helt enig i,men jeg mener det blir feil å bare legge fokus på islam når de andre religionene egentlig ikke er så mye bedre selv. Jeg vil faktiskt gå sålangt å si at jeg heller vil gå med hijab enn å bli kjønnslemlestet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 7.31):

Hijab kan man i det minste ta av igjen. Jødisk og muslimske gutter får skåret vekk en viktig del av penisen sin. Hvorfor er dere ikke opptatt av det?

Anonymkode: 0ed54...b77

Mangen katolikker og. Men tenke seg til en kan være con begge deler og faktisk glemte du omskjæring av jentebarn som jo er det mest bestialske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (11 minutter siden):

Det nytter ikke bare å ta Islam. Jeg håper det kommer ett forbud mot religion generelt sett. Små barn blir kjønnslemlestet i Norge. Tenker da på jødene. I Afrika blir små jenter kjønnslemlestet pga kristendommen. Så ett generelt forbud mot slikt er jeg helt enig i,men jeg mener det blir feil å bare legge fokus på islam når de andre religionene egentlig ikke er så mye bedre selv. Jeg vil faktiskt gå sålangt å si at jeg heller vil gå med hijab enn å bli kjønnslemlestet.

Kristendom ja og Muslimer, vet og at kristne grupper har protestert kraftig på denne ukulturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Kristendom ja og Muslimer, vet og at kristne grupper har protestert kraftig på denne ukulturen

Ja. Det finnes jo mer liberale grupper. Det gjør det også i Islam. Ikke alle muslimske kvinner bruker hijab heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

Ja. Det finnes jo mer liberale grupper. Det gjør det også i Islam. Ikke alle muslimske kvinner bruker hijab heller.

Nå svarte jeg på innlegget om kvinnelig omskjæring. Kanskje du heller skulle sitert et av mine andre innlegg slik at en slapp hoppe sprett?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det mange jenter som begynte med hijab i 5. klasse, uavhengig av mensen (regner jeg med, om ikke alle fikk det sommeren før skolestart...). Dvs 10-11 år.

Mi datters nærmeste venninner er muslimske, og to får velge, ei får ikke. Den ene som får velge, får hijab ekstremt fremsnakka hjemme. Hun har fortalt meg dette, fordi hun føler seg dratt mellom å ikke ønske hijab og å føle at det er det eneste rette pga familien og har spurt meg hva som egentlig er det riktige å gjøre 😔 Hun sliter mye med skyld- og skamfølelse grunnet dette. 

Anonymkode: 618a4...d31

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 0.26):

Må barna bli tvunget innibsamme religion som foreldre? Jeg kan ikke så mye om dette ser jeg, men syns det er helt på hodet. 

Anonymkode: 06f4c...a3a

De fleste barn vil jo påvirket av religiøse foreldre, om de er jøder, muslimer, kristne, Jehovas eller buddhister. 

Når du fra barnbein av er blitt fora opp på religionen og alt rundt, så blir du selvsagt påvirket? 

Er vel derfor en aldri blir fri fra religion. 

Anonymkode: 427e5...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (På 15.6.2024 den 7.51):

Bare hyggelig! Jeg tror mange «norske» glemmer at det er helt vanlig å bli farget av miljøet rundt seg, og ta etter de en ser opp til. Barn har gjort dette til alle tider, og i alle kulturer. Det er en del av å vokse opp. 

Jeg setter «norske» i anførselstegn. En kan fint være norsk og muslim, inkludert med invandrerbakgrunn, men her skjønner en nok hva jeg mener. Barn og unge utprøver som en del av det å vokse opp, uavhengig av hva familien tror eller ikke tror på, sånn som du og bekrefter. Jeg er ikke muslim selv, men er litt lei av at en del ikke ser denne siden her. 

👍👍

Litt på siden, men anbefaler alle å lese Alene ut, om han som bryter ut av Menigheten Samfundet. Har ikke lest alle kommentarene her, men ofte drar denne type innlegg til seg en del som mener det kun er islam som har ekstremister. Jeg visste det var ekstreme sekter/ menigheter her i landet, men trodde ikke det var så ille som denne. Bla står det at «kvinner har noe på hodet under gudstjenester, menn har ikke». Det er helt ok å tukte barna, hvis det er i religiøs oppdragelse. Ungene MÅ gå på menighetens skole, menighetens fritidsaktiviteter. De kan ikke gå på «våres», slik eks Jehovas sine barn kan. 
Ja, de har statsstøtte… 
Trenger neppe skrive hvilke holdninger de har til abort og homofili. 
Jeg koker rett og slett over at dette blir godtatt, i 2024. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...