Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Lillo9001
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hold familien samlet for barnas skyld. 

Anonymkode: 18618...a70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke for alle nei.

Anonymkode: 47828...c63

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Altså, i en perfekt verden er det det man gjør og ønsker. Men jeg har blitt lenger enn nødvendig for jeg har tenkt det er det som er forventet av oss og det rette, men er virkelig det barnas beste når foreldrene ikke elsker hverandre lenger? Skal vi forbli sammen for at det er det som forventes av oss, tross man ikke er lykkelig, eller skal man faktisk bry seg om sin egen lykke og ha det bra med seg selv, om det så betyr å bo i forskjellige hjem. 

Jeg tenker barna har det best med to lykkelige foreldre som har det bra og overskudd til sine små, som heller samarbeider og har en vennlig tone seg imellom, at de viser kjærlighet og omsorg på lik linje, bare fra to forskjellige hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vrient kan det være å holde sammen når mannen er borte 50 % av tiden? Så bruker du mye tid ute når han er hjemme. 

Anonymkode: b8318...592

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor vrient kan det være å holde sammen når mannen er borte 50 % av tiden? Så bruker du mye tid ute når han er hjemme. 

Anonymkode: b8318...592

Så man skal være sammen bare for å være sammen? Hvem vinner på det? 🤦‍♀️ 

AnonymBruker
Skrevet

Forvente få i stønad? Den barna bor fast hos får en barnetrygd ekstra, ellers blir du jo ikke alene forelder. Så om du skal ha barna mest så skal jo far betale bidrag. 

Hva du kan ha krav på kommer jo an på om du jobber eller ikke. Jobber du så er det ikke så mye du har krav på i støtte

Anonymkode: 3e25f...1f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 50/50, tilpasset turnusen hans. Ingen stønad eller bidrag, vi tjener ca like mye. Dukker det opp noe, snakker vi sammen og tilpasser oss. Enkelt og greit. 

Anonymkode: fa404...df2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Lillo9001 skrev (21 minutter siden):

Så man skal være sammen bare for å være sammen? Hvem vinner på det? 🤦‍♀️ 

Barna. 

Anonymkode: 56c42...ed3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barna. 

Anonymkode: 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barna. 

Anonymkode: 56c42...ed3

Neppe🤦‍♀️Tenker kan man ikke komme med ett fornuftig svar om det som blir spurt om så kan man bare bla forbi. 

AnonymBruker
Skrevet
Lillo9001 skrev (1 time siden):

Hei, jeg har to barn på under 3 år med min samboer/forlovede, men dessverre er det sånn at vi har bestemt oss for å skille lag, udramatisk og skilles som venner. Vi skal selvfølgelig til mekling, men jeg lurer litt på dette rundt barnefordeling. Barnefar jobber borte på sjøen, 2-2 turnus, dvs 2 uker hjemme, 2 uker borte. Noen flere som har skilt lag hvor barnefar jobber turnus, Hvordan har dere fordelt omsorgen for barna, hvor mange prosent har dere hver, og hva tilsvarer prosenten, altså hvor ofte og lenge har barnefar barna? Kjenner jeg ikke blir klok på dette 🤦‍♀️.. Og hvor mye og hva kan man forvente å få i stønad fra NAV? Gruer meg litt på det å måtte "starte på nytt" med alt av møbler og ting man trenger og være alene om økonomien mtp alle utgifter..

Noen gode svar, råd og tips ?? 😁

Enda en som ikke har tenkt over at forhold ikke er skrevet i stein... 

Anonymkode: a3e49...dfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvor mye og hva kan man forvente å få i stønad fra NAV?

Hva slags spørsmål er det? Kan dere ikke forsørge egne barn?

Anonymkode: d8600...fbc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke for enhver pris 

Skrevet

De fleste jeg kjenner med slik turnus har 50/50, der den som er i turnus har barna når hen er hjemme fra jobb

AnonymBruker
Skrevet

.

Og her har man hvorfor det ikke burde være mulig å slette innlegg selv. Men her hjalp det heldigvis minimalt å slette da hovedinnlegger er sitert i et svar.

Anonymkode: a2dd9...6af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den som har hovedomsorgen får en ekstra barnetrygd. Småbarnstillegg får du vel også. Sjekk om du har krav på overgangsstønad og støtte til barnepass. Det blir trangt den første tida, men god anledning til å spare opp litt i siste tida av samboerskapet. Barna dine er så små at 50/50 ikke er anbefalt - i alle fall ikke to og to uker. Så da må far belage seg på å betale bidrag de første årene. Det er kun samvær med overnatting som gir samværsfradrag i bidragsutregningen til Nav. 

Anonymkode: 61fef...848

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den som har hovedomsorgen får en ekstra barnetrygd. Småbarnstillegg får du vel også. Sjekk om du har krav på overgangsstønad og støtte til barnepass. Det blir trangt den første tida, men god anledning til å spare opp litt i siste tida av samboerskapet. Barna dine er så små at 50/50 ikke er anbefalt - i alle fall ikke to og to uker. Så da må far belage seg på å betale bidrag de første årene. Det er kun samvær med overnatting som gir samværsfradrag i bidragsutregningen til Nav. 

Anonymkode: 61fef...848

Vi har hatt 50/50 før minste var 3 - det er ikke ulovlig det. Så dersom far krever det , og han ikke er voldelig eller uforsvarlig på noen måte så skal det mye til at det ikke blir slik. 

Anonymkode: fa404...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...