Gå til innhold

Sovesofa og hund. Hvordan få det til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å få meg hund etterhvert. Men et lite problem er at jeg har sovesofa. De gangene jeg passer andre hunder ligger hunden ofte i sofaen når jeg skal snu den. Jeg får et oppgitt sukk fra hunden. 

Noen her som er drevne på dette? Kan hunder vende seg til at de flytte seg ut av sofaen et øyeblikk?

Anonymkode: ca4f5...0aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har lyst til å få meg hund etterhvert. Men et lite problem er at jeg har sovesofa. De gangene jeg passer andre hunder ligger hunden ofte i sofaen når jeg skal snu den. Jeg får et oppgitt sukk fra hunden. 

Noen her som er drevne på dette? Kan hunder vende seg til at de flytte seg ut av sofaen et øyeblikk?

Ja selvfølgelig kan de bli vant til det. 

Anonymkode: b8447...afb

AnonymBruker
Skrevet

Er du seriøs eller tuller du? 

Anonymkode: 1ce48...48d

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å si at de må flytte seg det. Og det blir jo en vanesak for hunden etterhvert. Vår hund sover litt overalt i stua på kvelden, men reiser seg opp og blir med oss til soverommet ved sengetid

Anonymkode: fa958...963

AnonymBruker
Skrevet

Du tuller nå?

Anonymkode: 4c55b...863

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du tuller nå?

Anonymkode: 4c55b...863

Jeg er seriøs. Vurderer å skaffe mer hund. Og det er sånne småting jeg tenker på. At jeg må tilpasse meg hunden, men fint om hunden også kan tilpasse seg.

AnonymBruker
Skrevet

Du vet at det er mange hunder som ikke får lov å ligge i sofaen i det hele tatt? Og det går helt fint med dem. Du bestemmer hvilke regler du vil ha for din hund :)

Anonymkode: 1b99e...213

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er redd for at hunden skal se oppgitt på deg...? Hvis du ikke engang er i stand til å hevde deg ovenfor en hund, selv på det teoretiske planet, bør du heller bruke tid og innsats på å skaffe deg et minimum av selvtillit, trygghet og ryggrad. 

Anonymkode: 7c5bb...a81

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min likte ikke å oppholde seg i sofaen, hun foretrakk sin egen seng, eller å ligge på gulvet. Så hvem vet, kanskje du får en hund som ikke vil i sofaen. 

Anonymkode: d6496...d89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er seriøs. Vurderer å skaffe mer hund. Og det er sånne småting jeg tenker på. At jeg må tilpasse meg hunden, men fint om hunden også kan tilpasse seg.

Du bør ikke ha hund overhodet! 

Du skal være flokkleder overfor hunden. Hundehold er ikke et demokrati. 

Anonymkode: 9b7f6...0fc

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hunder får ligge der de får lov fra eieren. 

Anonymkode: 1d9a1...0f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du kan lære hunden at den skal gå ned når du ber den om det. For å unngå å forstyrre den og vekke den mens den sover, så ville jeg ha gjort om sofa til seng rett etter dere kommer inn fra kveldstur, før hunden legger seg. Da lærer den etterhvert å sitte og vente på at sengen blir klar og den kommer til å glede seg til å kose seg på dyna. 

Anonymkode: de4ce...d3e

Skrevet

Det høres ut som du snakker om en katt.. er ganske mange som lar katten bestemme på den måten 😆 tuller, men det er sant også. Uansett, det er du som bestemmer, og det må du vise hunden. Hvis du ikke kan gjøre det burde du ikke ha hund, eller passe en. Det går vel greit så lenge hunden har en god oppdragelse og er snill, men hvis du får deg en valp må dere gå på kurs og etablere et godt forhold der du er sjef.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hunden min er et klistremerke. Hun må flytte seg hver eneste gang jeg skal ut av sofaen fordi hun ligger helt inntil meg. Skulle jeg tenkte som deg så kunne jeg aldri beveget meg i løpet av dagen. Det går helt fint å flytte på hunden. Om den klager så får den bare klage...

Anonymkode: 083dc...27b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...