Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal menn liksom gjøre det? 
Nei. Bare tull. 

Er det slik at mannen må få tillatelse fra kvinnen men ikke motsatt? 

Anonymkode: 76083...7d4

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner da jammen flere par hvor kvinnen var den som fridde 🤷‍♂️ ser ingen regel her, men en må vel få fingeren ut-eller tingen frem..

Anonymkode: e7db2...016

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke greit. At kvinnen skal by seg frem på den måten er upassende synes jeg. Menn sier jo ja når kvinner oppfører seg så frempå. Mye mer passende når mannen er den som spør kvinnen. Da slipper hun å være så frempå og mannen blir den som "jager". Det er det som er det sunne. Hva er dette for noe woke tull...?

Anonymkode: a7a68...aec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det har jeg vært triks.  Jeg drar lasset på alt annet. Så at han valgte til slutt å fri, tar jeg som en gest som at han faktisk ønsker å være med på dette. At jeg også skulle dratt lasset der, ville jeg nok hatt en større tvil om han egentlig ville det. Han brukte 12 år på å fri.

Anonymkode: 7a8d2...83c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er i 2024 nå. Frieri er utdatert. Man prater om det og blir enige.

Anonymkode: 8416b...769

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes hele saken med å frieri virker merkelig i dagens samfunn. Å gifte seg er vel noe man skal være enige om? 

Særlig synes jeg det er rart når kvinner som er i langvarige samboerforhold,  med felles barn og hus, sitter og venter på at mannen skal fri til henne. Er de så usikre på forholdet at de ikke tør å si at de ønsker å gifte seg? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei. Bare tull. 

Har du bodd under en stein eller? Er flere kvinner som frir 

Anonymkode: 11a1b...897

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig problemstilling… de fleste som gifter seg i dag har vel vært samboere en stund, og bestemmer i fellesskap at de skal gifte seg? Kan faktisk bare komme på ei i farten som jeg vet blr overraskende fridd til av samboer. Vi hadde allerede bestemt oss for å gifte oss, men så fridde samboeren litt mer formelt en gang vi var på heia likevel - hadde med seg bobler i sekken. Jeg må innrømme jeg syntes det var litt hyggelig 😊 vi hadde ikke noen ringer utenom giftering. 

Anonymkode: 16db9...f13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei. Bare tull. 

Hvorfor gifte seg i det hele tatt? Samboere funker veldig greit.

Anonymkode: 869ff...243

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet 

Anonymkode: dc44e...e3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei. Bare tull. 

Antar at det er greit at mannen vil ha brudekjole, også da, og brudebukett?

Anonymkode: 9192b...84c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vi er i 2024 nå. Frieri er utdatert. Man prater om det og blir enige.

Anonymkode: 8416b...769

Kniv & gaffel skrev (50 minutter siden):

Jeg synes hele saken med å frieri virker merkelig i dagens samfunn. Å gifte seg er vel noe man skal være enige om? 

Særlig synes jeg det er rart når kvinner som er i langvarige samboerforhold,  med felles barn og hus, sitter og venter på at mannen skal fri til henne. Er de så usikre på forholdet at de ikke tør å si at de ønsker å gifte seg? 

Enige om? Og hvem begynner å snakke om det? Tar opp temaet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For vår del var det en gang vi satt med selvangivelsen 😂 

Anonymkode: 16db9...f13

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg tenker at det er en naturlig del av samtalen om hva man vil med forholdet og hvilke ønsker man har i livet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei det har jeg vært triks.  Jeg drar lasset på alt annet. Så at han valgte til slutt å fri, tar jeg som en gest som at han faktisk ønsker å være med på dette. At jeg også skulle dratt lasset der, ville jeg nok hatt en større tvil om han egentlig ville det. Han brukte 12 år på å fri.

Anonymkode: 7a8d2...83c

Jeg håper av hele mitt hjerte at du sa nei.

Anonymkode: bc939...e66

AnonymBruker
Skrevet

Kvinnen vil aldri vite om mannen virkelig ville det.. for når kvinnen tar det opp så må mannen si seg enig åå gifte seg ellers blir hele relasjon stilt spørsmål ved. Jeg tror de fleste samboerskap skjer ved bekvemmelighet for mannen og at han innerst inne tror at han kan gjøre det bedre

Anonymkode: dcdfb...518

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes hele greia med å fri er tullete. 

Det er jo en viktig beslutning i livet. Så her diskuterte vi, og ble enige. 

Anonymkode: a5fdb...0cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tidlig i forholdet snakket vi om ønsker for fremtiden. Vi visste at vi ønsket oss et liv som gift, og et liv med barn, blant annet. Synd om slike dealbreakere kommer sent i relasjonen. 

Etterhvert som vi ble mer og mer etablert kom temaet opp nå og da. Husker at jeg ved en anledning der et søsken fikk barn nevnte at jeg ville vente med barn til 30-årene, og at jeg da gjerne ville være gift først, og at han var enig i det. Så da hadde vi en omtrentlig tidslinje for ting. Vi hadde en runde med å gå gjennom felleskonto, forsikringer og samboeravtale, og da var det vel han som sa at det mulig var like greit å gifte oss fordi vi uansett ønsket at alt skulle være felles. Jeg foreslo å bare sette en dato. Han tenkte neste sommer var fin. Jeg åpnet kalenderen. Og så var vi enige. 

Jeg skjønner det ikke om dette er tema man ikke snakker om i et forhold? 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei takk 😀

Anonymkode: cb96d...bc0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tidlig i forholdet snakket vi om ønsker for fremtiden. Vi visste at vi ønsket oss et liv som gift, og et liv med barn, blant annet. Synd om slike dealbreakere kommer sent i relasjonen. 

Etterhvert som vi ble mer og mer etablert kom temaet opp nå og da. Husker at jeg ved en anledning der et søsken fikk barn nevnte at jeg ville vente med barn til 30-årene, og at jeg da gjerne ville være gift først, og at han var enig i det. Så da hadde vi en omtrentlig tidslinje for ting. Vi hadde en runde med å gå gjennom felleskonto, forsikringer og samboeravtale, og da var det vel han som sa at det mulig var like greit å gifte oss fordi vi uansett ønsket at alt skulle være felles. Jeg foreslo å bare sette en dato. Han tenkte neste sommer var fin. Jeg åpnet kalenderen. Og så var vi enige. 

Jeg skjønner det ikke om dette er tema man ikke snakker om i et forhold? 

Wow... Slår virkelig gnister mellom dere. Jeg for min del hadde sett på det som en dealbreaker dersom partner behandlet et så stort spørsmål på en så triviell måte. All romantikk, intensitet, overraskelsesmoment og spontanitet forduftet, og det FØR barn og giftemål.

Anonymkode: d7a25...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...