AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Er det noen som har erfaring med DPS og avdeling for rus- og psykiatri i kommunal institusjon? Type korttidsavdeling/øyeblikkelig hjelp avd. De på DPS har nevnt det noen ganger og sagt at det kanskje kunne være noe for meg, men jeg skjønner ikke helt hva forskjellen er. Var også en gang jeg trengte akuttinnleggelse, og det var fullt på DPS, da foreslo jeg det til legen på legevakta, men da hun kontaktet de ville de ikke ha meg der fordi jeg hadde en personlighetsforstyrrelse-diagnose. Anonymkode: 50300...d24
Fighter83 Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 KAD kaller man dette her jeg bor. https://www.baerum.kommune.no/tjenester/helse-og-omsorg/psykisk-helse/kommunale-akutte-dognplasser/ Men om du får plass er en annen sak💞 Beste etter dette er om du søker deg til avrusning på sykehuset typ ARA også søker om opphold på DPS døgn rett etterpå. Håper du får det du trenger 💞 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Fighter83 skrev (2 minutter siden): KAD kaller man dette her jeg bor. https://www.baerum.kommune.no/tjenester/helse-og-omsorg/psykisk-helse/kommunale-akutte-dognplasser/ Men om du får plass er en annen sak💞 Beste etter dette er om du søker deg til avrusning på sykehuset typ ARA også søker om opphold på DPS døgn rett etterpå. Håper du får det du trenger 💞 Sliter ikke med rus, så det er ikke relevant. Har i perioder behov for innleggelse, både akutt og semi-akutt, og har vært på både akuttpost og på DPS. Der har altså denne typen avdelinger blitt nevnt, men finner liksom ikke så mye utover veldig generell info om det på kommunens hjemmeside, og skjønte ikke helt da jeg spurte miljøpersonalet som foreslo det på DPS. Anonymkode: 50300...d24 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 Huff, stigma sitter godt i enda ja Anonymkode: 25cf9...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #5 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff, stigma sitter godt i enda ja Anonymkode: 25cf9...ce4 Ja, det er ikke sikkert at jeg har en PF-diagnose i det hele tatt heller, da jeg ikke fyller kravene for noen av de, men samtidig så sliter jeg med noe "mer" enn "bare" depresjon, så derfor har de satt PF også. Veldig dumt, da jeg den gangen endte opp på akuttpost selv om jeg ikke var i behov av så tette rammer. Så det blir jo dårlig ressursbruk. Anonymkode: 50300...d24
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #6 Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, det er ikke sikkert at jeg har en PF-diagnose i det hele tatt heller, da jeg ikke fyller kravene for noen av de, men samtidig så sliter jeg med noe "mer" enn "bare" depresjon, så derfor har de satt PF også. Veldig dumt, da jeg den gangen endte opp på akuttpost selv om jeg ikke var i behov av så tette rammer. Så det blir jo dårlig ressursbruk. Anonymkode: 50300...d24 Fatter ikke hvordan de har lov til å sette en diagnose på noe man ikke oppfyller kriteriene til, og en diagnose som får se store konsekvenser og. Anonymkode: 25cf9...ce4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå