Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, håper trollene kan holde seg unna denne. 

Vi fikk et barn etter mange år og flere runder IVF. Det var ikke en enkel periode. 

Nå har vi hatt mange runder med søskenforsøk som har preget meg veldig. Jeg har kommet dit at jeg ikke orker å fortsette, fordi det går utover min helse og jeg er utslitt. 

Jeg har det veldig fint med min mann og barnet vårt og det har av ulike årsaker tatt meg lang tid og komme hit. Jeg vil bare leve livet uten å tenke mer på IVF, og kose meg med barnet vi har. Og ikke kjøre meg selv i grøfta. 

Men mannen vil fortsette. Og jeg vil jo ikke skuffe han. Han er verdens fineste mann. 

Noen som har satt strek for IVF for søsken og kan dele litt? 

Anonymkode: 1486f...796

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det helt umulig at dere kan bli gravid på egenhånd? Spør fordi vi fikk første gjennom ivf, og neste «kom av seg selv». Jeg personlig ville ha fortsatt å prøve, spesielt siden mannen din vil. Likevel er det din kropp, og det er du som må gjennom belastningen. Om du ikke orker eller har lyst, så er det bare sånn ❤️ kommer du til å angre, eller er du tilfreds med valget? 

Anonymkode: 4ca01...748

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med ivf for søsken, for vi strever med å få første barnet med icsi, og jeg har allerede nærmest bestemt meg for at hvis vi er så heldige å få ett barn holder det med det. Det er så utrolig tøff påkjenning fysisk og psykisk, og det er begrenset hvor mye min kropp og psyke takler av dette. 

Mannen kommer fra en søskenflokk på intet mindre enn 8 søsken, og han vil så klart at vi skal ha flere barn. 

Jeg har allerede forberedt han på at om vi får barn blir der nok med det ene. 

Siden vi ikke har fått første barnet enda, men fortsatt prøver blir vi så klart litt annet modus, men jeg kjenner veldig på etter alle disse behadlingene at min kropp og min psyke skal komme først når det gjelder eventulle søsken. 

Anonymkode: 99bfa...c93

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 23.49):

Er det helt umulig at dere kan bli gravid på egenhånd? Spør fordi vi fikk første gjennom ivf, og neste «kom av seg selv». Jeg personlig ville ha fortsatt å prøve, spesielt siden mannen din vil. Likevel er det din kropp, og det er du som må gjennom belastningen. Om du ikke orker eller har lyst, så er det bare sånn ❤️ kommer du til å angre, eller er du tilfreds med valget? 

Anonymkode: 4ca01...748

Takk for svar ❤️ ja det er helt umulig, så er bare IVF som er muligheten

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 0.26):

Jeg har ikke erfaring med ivf for søsken, for vi strever med å få første barnet med icsi, og jeg har allerede nærmest bestemt meg for at hvis vi er så heldige å få ett barn holder det med det. Det er så utrolig tøff påkjenning fysisk og psykisk, og det er begrenset hvor mye min kropp og psyke takler av dette. 

Mannen kommer fra en søskenflokk på intet mindre enn 8 søsken, og han vil så klart at vi skal ha flere barn. 

Jeg har allerede forberedt han på at om vi får barn blir der nok med det ene. 

Siden vi ikke har fått første barnet enda, men fortsatt prøver blir vi så klart litt annet modus, men jeg kjenner veldig på etter alle disse behadlingene at min kropp og min psyke skal komme først når det gjelder eventulle søsken. 

Anonymkode: 99bfa...c93

Takk for svar ❤️ kjenner mye på de samme tingene!

AnonymBruker
Skrevet

Er det aldersmessig sånn at dere kunne tatt en pause? Ett år feks uten behandling og så gjøre opp status etter det?

Anonymkode: 6baee...aa1

Gjest Lillefrøkenfrue90
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det aldersmessig sånn at dere kunne tatt en pause? Ett år feks uten behandling og så gjøre opp status etter det?

Anonymkode: 6baee...aa1

egentlig ikke

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange runder er det snakk om da? Hvordan føler du det påvirker deg psykisk og fysisk? Er det tristheten ved negativt resultat eller hormonene? 

Hvis det hadde vært meg så hadde jeg ikke gitt meg dersom alderen tilsa at det ikke var mulighet for en pause. Jeg ville ha prøvd å tenke som så at dersom det er ok å sette strek for prøving så er det også ok om testen blir negativ. Prøve å få det litt på avstand. Jeg ville heller gått igjennom noen tøffe runder til i stedet for å angre i ettertid på

Anonymkode: 78463...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...