Gå til innhold

Orlando- Florida


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker tips fra noen som har vært der.

Ungene hadde et veldig stort ønske om å reise til Orlando. De er 11, 13 og 15. Vi har bestilt tur i juli og jeg kjenner jeg angrer.. Jeg er ikke reisevant og nå ser jeg for meg edderkopper, slanger og alligatorer over alt. I tillegg til at jeg skjønner at det er regntid. 

Hvordan skal jeg vite hva som er trygt? 

Anonymkode: 7375b...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært der og i området 2 ganger, men da etter hurricane season. 

Jeg Så ikke noe av det du frykter.

Det som kanskje er mest å frykte er lange køer og dårlig norsk krone. 

Anonymkode: 64ec8...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrene er det siste jeg ville bekymret meg for. Jeg har bodd i orlando og eneste stedet jeg så gator var i gatorland. Slanger så jeg også lite av, de er gjerne ikke der du er. Det er mye tropisk regn i orlando, så ha med en regn poncho eller paraply. Det varer gjerne ikke så lenge. Pass på varmen, det er veldig varmt der i juli. Hvis dere skal leie bil ville jeg tatt en roadtrip til clearwater beach og key west. Helt fantastiske steder. God tur! Kjenner sjalusien kommer å tar meg nå😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner en del på sommeren, men det er uansett rundt 30 grader, så det er egentlig ikke noe problem. Kler man seg med sko, shorts og t-skjorte som tørker fort, er det null stress å være ute selv om det regner. Det er ikke som et regnvær i Norge hvor man blir iskald fordi både luft og vann er så kaldt. En paraply løser problemet.

De dyrene der ser du lite til med mindre du oppsøker dem. Det eneste du ser av lokalt dyreliv utenom det du er vant til hjemmefra med fugler etc. er små firfislelignende øgler som er helt harmløse og bare piler inn i en sprekk om du kommer for nær, og kanskje en og annen iguan (stor øgle) som kun spiser planter og ikke er interessert i deg.

Det er ikke voldsomt varmt i Florida noengang, det maxer på litt over 30 grader, men luften er ganske fuktig, så det kjennes ganske varmt. Solen er sterk, så om dere er solbrent-type, pass på.

Avstandene er store, så fra Orlando er det en dagsetappe ned til Key West. Helt enig i at det er verdt å oppleve, men kommer jo litt an på hvor lenge dere skal være. 

Ellers har alt i USA blitt latterlig dyrt nå - skyhøy inflasjon og elendig norsk krone bidrar til det, så stort sett alt dere gjør koster minst like mye som tilsvarende i Norge, selv fast food.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar fra dere. Jeg er litt beroliget nå 😁 

 

Anonymkode: 7375b...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også i Orlando med våre barn for noen år siden å det var en fantastisk tur! Det er så mye kjekt å se og oppleve, det kommer til å bli minne for livet! Vi fikk beskjed om å unngå å gå nær vann/innsjøer pga aligatorer (det er også skiltet). Når vi var der var det (juli) som regel en kraftig regnbøye pluss lyn og torden på ettermiddagen i en times tid så klarnet det opp igjen. Det er varmt og høy luftfuktighet så drikk masse og bruk høy solfaktor å kos dere masse. 

Anonymkode: 00f4a...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 20.51):

Jeg ønsker tips fra noen som har vært der.

Ungene hadde et veldig stort ønske om å reise til Orlando. De er 11, 13 og 15. Vi har bestilt tur i juli og jeg kjenner jeg angrer.. Jeg er ikke reisevant og nå ser jeg for meg edderkopper, slanger og alligatorer over alt. I tillegg til at jeg skjønner at det er regntid. 

Hvordan skal jeg vite hva som er trygt? 

Anonymkode: 7375b...cd6

Det bor over 300000 mennesker i Orlando, tror ikke så mange møter på verken edderkopper, slanger eller alligatorer. På de to ukene vi var i Florida sist møtte vi kun alligatorer på farm med båttur i alligatorhabitat, ingen slanger, edderkopper eller kakkerlakker

Forvent derimot mange regnskurer og høy luftfuktighet. Vi har vært Key West, Fort Lauderdale, Naples, Orlando, St Augustine, Everglades, og så besøkte vi en «cold springs» - finnes flere rundt Orlando blant annet - for å kjøle oss ned en dag. 

Ungene foretrakk å bade i det varme vannet på den karibiske siden, var 3-4 dager i Naples.  Vi reiste rundt mellom moteller og bestilte bare noen dager i forveien - unntatt rundt Disneyland, da var det greit å bo sted med shuttlebus.

Masse småmoteller har basseng så greit å finne de om dere kjører litt rundt. 

 

Anonymkode: 6afd7...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alligatorer så jeg overalt der det var vann, men de er ikke interessert i deg, de bare ligger der. Så ingenting til slanger og edderkopper 

Anonymkode: 09c0a...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke sett noen av delene, selv om jeg har reist gjennom Florida to ganger. Ikke vært i Everglades da. Eneste jeg så masse av var gekkoer, og de var søte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...