AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #1 Skrevet 14. juni 2024 Har et barn på snart 2 år. For noen dager siden ble barnet dessverre bitt i bhg. Barnet har elsket bhg siden hen begynte der, roper «JA!» og løper til døra når jeg sier vi skal gå i bhg, løper inn der og ser seg ikke tilbake når vi kommer dit. Begynner bare å leke. Denne uken har det derimot vært vanskelig å få hen med seg ut døra hjemme på morgenen når hen vet vi skal i bhg, og vel fremme i bhg klistrer barnet seg til meg. Hen vil ikke gå inn, tar meg i hånden og forsøker gå ut igjen. Trenger å trygges lenge og sitte på et fang når jeg går. Blir så redd for at barnet går å føler seg utrygg hele dagen? Kan det være bare en fase? Hvordan trygger jeg barnet best mulig gjennom dette? Anonymkode: d4994...f78
mommyaka Skrevet 14. juni 2024 #2 Skrevet 14. juni 2024 2 barn her...slik hadde de det i faser...hekt opp til de var 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #3 Skrevet 14. juni 2024 Hvis barnet nylig er blitt bitt i barnehagen, så er nok det trolig årsaken. Snakk med de ansatte, så er de ekstra bevisste på å trygge barnet ditt, og deg. De er vant med å håndtere slike situasjoner. Anonymkode: 5da58...79a 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #4 Skrevet 14. juni 2024 Det kan være en fase - og det kan samtidig ha vært trigget av den vonde opplevelsen det er å bli bitt. Gi det litt tid så kommer det til å gå seg til. Fokuser på det positive - barnet skal i barnehagen og ha det gøy. Forsøk å gjøre leveringen kort, pass på at det er du som gir barnet til en ansatt (slik viser du barnet at du har tillit til de ansatte) og ha gjerne en dialog med de ansatte parallelt om hvordan dere kan samarbeide om å gjøre leveringen så ålreit som mulig. Anonymkode: 570bf...9c9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #5 Skrevet 15. juni 2024 Kan være en fase. Barner mitt ble også bitt i bhg men vil i bhg likevel. Anonymkode: 5f76a...ff8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #6 Skrevet 15. juni 2024 Er nok bare en fase. Anonymkode: dbef5...e68
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #7 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har et barn på snart 2 år. For noen dager siden ble barnet dessverre bitt i bhg. Barnet har elsket bhg siden hen begynte der, roper «JA!» og løper til døra når jeg sier vi skal gå i bhg, løper inn der og ser seg ikke tilbake når vi kommer dit. Begynner bare å leke. Denne uken har det derimot vært vanskelig å få hen med seg ut døra hjemme på morgenen når hen vet vi skal i bhg, og vel fremme i bhg klistrer barnet seg til meg. Hen vil ikke gå inn, tar meg i hånden og forsøker gå ut igjen. Trenger å trygges lenge og sitte på et fang når jeg går. Blir så redd for at barnet går å føler seg utrygg hele dagen? Kan det være bare en fase? Hvordan trygger jeg barnet best mulig gjennom dette? Anonymkode: d4994...f78 Se NRK programmet Store små mennesker. Anonymkode: fb9cf...899
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #8 Skrevet 15. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Se NRK programmet Store små mennesker. Anonymkode: fb9cf...899 Den har jeg sett halve. Den er grusom, kommer aldri til å sende han i bhg igjen om jeg får repetisjon på den der Tusen takk for svar alle Håper det er en fase ja, men sikkert lurt å nevne bekymringene mine for de ansatte? Har sett at de har vært ekstra oppmerksom ved levering i det siste, og det er i hvertfall godt! ts Anonymkode: d4994...f78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå