Gå til innhold

Anti woke i vekst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fremmed fugl skrev (På 14.6.2024 den 22.07):

Anti Woke folkene har null peiling på biologi. Dem har generelt et meget lavt kunnskapsnivå. 

Biologi? Det er bare to kjønn.

Anonymkode: 49898...bed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ehe, og hva var poenget ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/14/2024 at 7:33 PM, AnonymBruker said:

Skjønner ytre venstre og woke bevegelsen at det er en grunn til at ytre høyre og anti woke er i sterk vekst?

Dagsrevyen forteller at det er et problem at prideflagg brennes og deles på tiktok. Flere unge mennesker trekker mot lukkede rom på nett som fungerer som ekkokammer der de alle bekrefter hvor lite de har til overs for woke bevegelsen.

Det blir jo sånn når det blir for mye av noe. Folk får nok og går motsatt vei.

Jeg hadde en venninne som maste noe voldsomt. Ville ha kontakt hele tiden, møtes og prates. Sendte blomster på døren, satte igjen mat og møtte opp uanmeldt. Jeg fikk så nok av henne, hun ble altfor mye og det er en grunn til at jeg skriver jeg hadde en venninne.

Woke er den venninna.

Ting må normaliseres og dempes. La oss leve videre i normale liv. La kakemann hete kakemann og mor føres opp som mor i sykehusjournalen. De aller fleste bryr seg ikke om naboen liker menn, kvinner, begge deler eller ingen av dem. 

Anonymkode: e580b...f40

Vel, ironien er jo at det er intet som er så woke som antiwoke, i sin iver etter å se "woke" overalt og sutre og grine. "Kansellert, sensurert, scenenekt" - er det noen som har ytret seg kritisk mot en kontrær, ser du sutrefjeset til Danby Choi på Subjekt med en artikkel om hvor grusomt det er å møte motargumenter og hvor tøffe alle som ikke møter unison enighet her. Det er dette folk er lei av.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir selvsagt problem når offentlig diskurs ikke er representativt for meningene i befolkningen.
Majoriteten av befolkningen er eksempelvis imot pride-flag på offentlige flaggstenger, men en blir fremstilt som en transfob om en mener dette åpent. 

Det som er sikkert er at påtvunget flagging ikke gagner pride-miljøet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg mener det bare finnes to biologiske kjønn, og at transkvinner ikke skal få delta i konkurranser sammen med biologisk fødte kvinner.

Jeg blir da automatisk stemplet som anti-woke, selv om jeg tar det som en selvfølge at alle skal få være glade i og gifte seg med hvem de vil, at diskriminering basert på religion, rase, kjønn og legning skjer både systematisk og generelt, og at bevisstgjøring og opplysning er nødvendig for et åpnere og mer inkluderende samfunn. Problemet er at er man ikke 100% enig med ALT blir man ansett som både homofob og rasist og alt i mellom - selv om det ikke er tilfelle. Da blir det umulig å ha noen form for konstruktiv samtale.

"Jeg synes ikke transkvinner bør få konkurrere mot biologisk fødte kvinner". - Hva??? Du er transfob , homofob og alle de andre fobene!"

Anonymkode: 055ba...ee4

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Tja, jeg mener det bare finnes to biologiske kjønn, og at transkvinner ikke skal få delta i konkurranser sammen med biologisk fødte kvinner.

Jeg blir da automatisk stemplet som anti-woke, selv om jeg tar det som en selvfølge at alle skal få være glade i og gifte seg med hvem de vil, at diskriminering basert på religion, rase, kjønn og legning skjer både systematisk og generelt, og at bevisstgjøring og opplysning er nødvendig for et åpnere og mer inkluderende samfunn. Problemet er at er man ikke 100% enig med ALT blir man ansett som både homofob og rasist og alt i mellom - selv om det ikke er tilfelle. Da blir det umulig å ha noen form for konstruktiv samtale.

"Jeg synes ikke transkvinner bør få konkurrere mot biologisk fødte kvinner". - Hva??? Du er transfob , homofob og alle de andre fobene!"

Det samme gjelder vel motsatt vei? Står man på barrikadene og sier "det finnes fler enn to kjønn" tar det ikke lange tiden før en eller annen Subjekt-fan slenger "woke"-stempelet i panna på deg. Det samme kan jo og sies om det omvende standpunktet i det siste eksempelet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.6.2024 den 19.15):

Ifølge hen med blågrønt hår finnes det 2,5 kjønn.Hen gikk på vidregående skole.Skal se om jeg finner intervju og link.

Anonymkode: 7a0aa...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liste med 65 kjønn:

• akjønnet
  • androgyn
  • cis
  • cis mann
  • cis kvinne
  • ciskjønnet
  • ciskjønnet kvinne
  • ciskjønnet mann
  • demikjønnet
  • demiguy
  • demigirl
  • dobbeltkjønnet
  • female to male
  • femme
  • flytende kjønnsidentitet (gender fluid)
  • FTM
  • F2M
  • FTN
  • gender bender
  • gender nonconforming
  • gender pivot
  • gender questioning
  • genderqueer
  • interkjønnet
  • interkjønnet mann
  • interkjønnet person
  • interkjønnet kvinne
  • intetkjønnet
  • kvinne
  • kjønnsdivers
  • kjønnsnøytral (gender neutral)
  • kjønnsvariant (gender variant)
  • male assigned at birth, også kalt MAAB (norsk: tildelt mann ved fødselen)
  • male to female
  • male to female transkvinne
  • male to female transkjønnet kvinne
  • mann
  • MTF
  • M2F
  • multikjønnet
  • neutrois
  • ikke-binær
  • nonkonform
  • omnikjønnet
  • pankjønnet
  • polykjønnet
  • queer
  • trans
  • transkvinne
  • transmann
  • transperson
  • trans * kvinne
  • trans * mann
  • trans * person
  • T* mann
  • T* kvinne
  • transkjønnet kvinne
  • transkjønnet person
  • transmaskulin
  • tredje kjønn
  • trekjønnet
  • tvekjønnet
  • two-spirit
  • two-spirit person
  • two* person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Skal transkvinner nektes å konkurrere mot kvinner i idretter som skyting og sjakk som ikke krever spesielt mye nærkontakt eller fysisk styrke også? 

Hvis jeg som mor synes det er urettferdig at min datter skal konkurrere mot en transjente i gymmen på skolen skal jeg da kunne kreve at transjenta utestenges fra gymtimene på skolen og kunne begrunne det med biologi?

Om det er slik at transkvinner skal utestenges fra idretter og konkurranser som ikke krever fysisk styrke eller nærkontakt skal man da også kunne utestenge transjenter fra andre fag på skolen hvor man har prøver fordi de har en biologisk fordel?

Anonymkode: 1a82e...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er en liste med 65 kjønn:

• akjønnet
  • androgyn
  • cis
  • cis mann
  • cis kvinne
  • ciskjønnet
  • ciskjønnet kvinne
  • ciskjønnet mann
  • demikjønnet
  • demiguy
  • demigirl
  • dobbeltkjønnet
  • female to male
  • femme
  • flytende kjønnsidentitet (gender fluid)
  • FTM
  • F2M
  • FTN
  • gender bender
  • gender nonconforming
  • gender pivot
  • gender questioning
  • genderqueer
  • interkjønnet
  • interkjønnet mann
  • interkjønnet person
  • interkjønnet kvinne
  • intetkjønnet
  • kvinne
  • kjønnsdivers
  • kjønnsnøytral (gender neutral)
  • kjønnsvariant (gender variant)
  • male assigned at birth, også kalt MAAB (norsk: tildelt mann ved fødselen)
  • male to female
  • male to female transkvinne
  • male to female transkjønnet kvinne
  • mann
  • MTF
  • M2F
  • multikjønnet
  • neutrois
  • ikke-binær
  • nonkonform
  • omnikjønnet
  • pankjønnet
  • polykjønnet
  • queer
  • trans
  • transkvinne
  • transmann
  • transperson
  • trans * kvinne
  • trans * mann
  • trans * person
  • T* mann
  • T* kvinne
  • transkjønnet kvinne
  • transkjønnet person
  • transmaskulin
  • tredje kjønn
  • trekjønnet
  • tvekjønnet
  • two-spirit
  • two-spirit person
  • two* person

Du skjønte ikke at det der er ulike måte å benevne det samme? Hvor er lenken til den lista?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/15/2024 at 11:25 AM, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det er noe ansvarsfraskrivende og feigt når disse "anti-woke" folka skylder på andre for at de har de holdningene de har.

En helt annen ting som overrasker meg er at "anti-woke"-folk tilsynelatende ikke skjønner sjøl hvor mye deres eget tankegods er beslekta med klassisk fascisme/nynazisme. Kan de ikke noe historie, ser de ikke at deres egne meninger speiler fascisme i høy grad?

Heldigvis har en del journalister og skribenter begynt å bruke fascisme-begrepet om ytre høyre igjen.

Anonymkode: 746ef...404

Godt skrevet og de samme tankene har slått meg.

Mye av anti-woke argumentasjonen henger sammen med facistisk tankegods og man ser ofte innvandringsfiendtlighet, kvinnefiendtlighet, etnosentrisme, homo og transfiendtlighet, religøs fanatasme av typen man finner på Sørlandet.  Rekken er endelløs egentlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 21.22):

Oooooooog ENDA en gang. Morsomt at det akkurat er laget en tråd om at det ikke er lov å kritisere woke,pride etc. Det lages jo 5 tråder om dette hver dag omtrent. Er du lei av woke? Jeg er lei av folk som er lei av woke. Baaaaah

Anonymkode: be86b...18c

Ble det for mye for en Woker altså. Fint at du får kjenne litt på det du også. På tide at dere får litt motstand før dere raserer verden fullstendig.

Anonymkode: 5356d...35d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mye av anti-woke argumentasjonen henger sammen med facistisk tankegods og man ser ofte innvandringsfiendtlighet, kvinnefiendtlighet, etnosentrisme, homo og transfiendtlighet, religøs fanatasme av typen man finner på Sørlandet.  Rekken er endelløs egentlig. 

Dette er hva wokere ser. Dere ser fobier og fiendtlighet i at mennesker ønsker å bevare egne verdier og forsvarer sine egne meninger. Dere er ikke i stand til å se noe rasjonelt i den kritikken dere møter. Dere ser fiendtlighet og ekstremisme i andres meninger. Det er i så fall et svar på en den selvutslettende romantiseringen dere ønsker å styre verden etter.

Toleranse og forståelse er noe du gjør deg fortjent til, ikke noe du tvinger på folk. Det er der problemet ligger. Å snu historien på hodet og sette inn afrikanere i hovedroller i filmer, og fylle nettbutikkene med afrikanske modeller, er ikke veien å gå for å fjerne fiendtlighet og manglende aksept av mennesker som er annerledes. Heller ikke realityserier med homoseksuelle som fremstilles som morsomme klovner. Det er å dytte egne forestillinger på andre med tvang og vil ikke gi økt forståelse og toleranse. Holdninger skapes over tid, og kan ikke tvinges igjennom, det vil aldri være bærekraftig, men vil skape kraftige motreaksjoner.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skal transkvinner nektes å konkurrere mot kvinner i idretter som skyting og sjakk som ikke krever spesielt mye nærkontakt eller fysisk styrke også? 

Hvis jeg som mor synes det er urettferdig at min datter skal konkurrere mot en transjente i gymmen på skolen skal jeg da kunne kreve at transjenta utestenges fra gymtimene på skolen og kunne begrunne det med biologi?

Om det er slik at transkvinner skal utestenges fra idretter og konkurranser som ikke krever fysisk styrke eller nærkontakt skal man da også kunne utestenge transjenter fra andre fag på skolen hvor man har prøver fordi de har en biologisk fordel?

Hvorfor skal de utestenges? De kan konkurrere mot gutter/menn, som også er hva de er rent fysisk.

Hvorfor tror du egentlig man har egne dame- og herreklasser i idrett?

Dersom det fins idretter der kjønnsforskjellene er helt ubetydelige, så bør man vel kanskje bare rett og slett begynne med å droppe askilte kjønnsklasser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er hva wokere ser. Dere ser fobier og fiendtlighet i at mennesker ønsker å bevare egne verdier og forsvarer sine egne meninger. Dere er ikke i stand til å se noe rasjonelt i den kritikken dere møter. Dere ser fiendtlighet og ekstremisme i andres meninger. Det er i så fall et svar på en den selvutslettende romantiseringen dere ønsker å styre verden etter.

Toleranse og forståelse er noe du gjør deg fortjent til, ikke noe du tvinger på folk. Det er der problemet ligger. Å snu historien på hodet og sette inn afrikanere i hovedroller i filmer, og fylle nettbutikkene med afrikanske modeller, er ikke veien å gå for å fjerne fiendtlighet og manglende aksept av mennesker som er annerledes. Heller ikke realityserier med homoseksuelle som fremstilles som morsomme klovner. Det er å dytte egne forestillinger på andre med tvang og vil ikke gi økt forståelse og toleranse. Holdninger skapes over tid, og kan ikke tvinges igjennom, det vil aldri være bærekraftig, men vil skape kraftige motreaksjoner.

Når de verdiene og meningene påfører andre mennesker lidelse så er det kanskje på tide å få hodet opp av sanden.

Det er heller ingen grunn til at minoriteter skal gjøre seg fortjent til respekt av en selvrettferdig og intolerant majoritet som aldri har følt sine egne holdninger på kroppen

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 hours ago, Enda en tulling said:

Hvorfor skal de utestenges? De kan konkurrere mot gutter/menn, som også er hva de er rent fysisk.

Hvorfor tror du egentlig man har egne dame- og herreklasser i idrett?

Dersom det fins idretter der kjønnsforskjellene er helt ubetydelige, så bør man vel kanskje bare rett og slett begynne med å droppe askilte kjønnsklasser.

Normal anstendighet tilsier at man ikke ber transkvinner konkurrere i herreklassen. 

Om man vet noe som helst om virkningen av hormonbehandling vil man skjønne hvor tåpelig det er å påstå.

Dere er ikke interessert i rettferdighet noe alle retorikken dere bruker tilsier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Normal anstendighet tilsier at man ikke ber transkvinner konkurrere i herreklassen. 

Om man vet noe som helst om virkningen av hormonbehandling vil man skjønne hvor tåpelig det er å påstå.

Dere er ikke interessert i rettferdighet noe alle retorikken dere bruker tilsier. 

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være spesialbehandling for disse transfolka? Jeg har trent 3-4 ganger i uka siden jeg var 17, men kommer aldri til å bli god nok til å delta i OL eller VM. Jeg liker å spille sjakk, men er fortsatt ikke god nok til å spille mot Magnus Carlsen. Jeg liker å sy klær, men ingen kommer til å betale meg for det jeg lager. 

Og så lever jeg livet mitt helt fint uten å være best, konkurrere med noen i disse tingene, eller forvente at noen tilpasser alt så jeg kan delta. 

Hva med å finne på noe annet hvis du er trans? Må du på død og liv drive med elitesport? Hva med å få deg en jobb på kontor eller som fjellguide eller som lærer eller som personlig trener eller noe? Akkurat det gir ingen mening for meg. 🙄

Anonymkode: 33377...6f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være spesialbehandling for disse transfolka? Jeg har trent 3-4 ganger i uka siden jeg var 17, men kommer aldri til å bli god nok til å delta i OL eller VM. Jeg liker å spille sjakk, men er fortsatt ikke god nok til å spille mot Magnus Carlsen. Jeg liker å sy klær, men ingen kommer til å betale meg for det jeg lager. 

Og så lever jeg livet mitt helt fint uten å være best, konkurrere med noen i disse tingene, eller forvente at noen tilpasser alt så jeg kan delta. 

Hva med å finne på noe annet hvis du er trans? Må du på død og liv drive med elitesport? Hva med å få deg en jobb på kontor eller som fjellguide eller som lærer eller som personlig trener eller noe? Akkurat det gir ingen mening for meg. 🙄

Anonymkode: 33377...6f8

Jeg kommer heller aldri til å bli best i noe, og det er helt greit. 

Problemet er når man begynner å si at fordi man er transkvinne så kan man ikke delta i idrett fordi man er trans. Så kan man også spørre seg om hvorfor det alltid er transkvinner det snakkes om.  

Jeg bryr meg fint lite om sport og ser aldri på det så hvem som vinner er likegyldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at det kommer motreaksjoner på den til tider ekstreme woke-trenden. Knebling og offentlig pisking, som woke-tilhengere sverger til, viser seg heldigvis å ikke føre fram lenger.

Anonymkode: 5a70a...0ef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...